Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@07:23:32 GMT

ارتش سوریه یک منطقه را در جنوب ادلب فتح کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۷۲۲

ارتش سوریه یک منطقه را در جنوب ادلب فتح کرد

خبرگزاری مهر: به نقل از العهد، نیروهای ارتش سوریه یک منطقه را از لوث تروریست‌ها در جنوب ادلب آزاد کردند.

بر اساس این گزارش؛ نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در حومه جنوبی شرقی ادلب زیر آتش سنگین قرار دادند و موفق به تسلط بر روستای اللویبده در شمال شرق الخوین در این منطقه شدند.

این درحالی است که گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوری وابسته به مخالفان سوری که مقر آن در لندن قرار دارد، از آتش سنگین ارتش سوریه علیه مواضع تروریست‌ها در جبل الزاویه در حومه جنوبی ادلب خبر داد و اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه مناطق؛ سفوهن، کفرعوید، کنصفره، الفطیره، بلیون، الباره و الموزره در جبل الزاویه در حومه جنوبی ادلب را زیر آت سنگین و حملات راکتی قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمشق ضد هر توافق عادی سازی با تل آویو است

وزارت خارجه سوریه ضمن مخالفت قاطع با توافقات سازش با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که صلح عادلانه و فراگیر جز با بازگشت حقوق صاحبان حق، طبق قوانین و قطعنامه های بین المللی محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: دمشق طی دهه ها از کشمکش اعراب و اسرائیل خط مشی اصولی و ثابتی را در پیش گرفته است که مبتنی بر مخالفت با چشم پوشی از حقوق و اراضی و تثبیت امرواقع است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: ملت سوریه در این راه خون ها داده و جانفشانی ها در همه زمینه ها و در همه سطوح کرده است. سوریه مجدداً بر موضع ثابت مبتنی بر پایبندی به حقوق و سرزمین و مخالفت با امتیازدهی و توافقات جداگانه به هر شکل یا مضمونی که باشد، تاکید می کند.

منبع مسئول وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: دمشق ضد توافقات و معاهدات با رژیم صهیونیستی بوده و خواهد بود و این قبیل توافقات را به زیان موضوعات عربی که در راس آنها مساله فلسطین وجود دارد، می داند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: تجارب قبلی ثابت کرده است که عادی سازی و امضای معاهدات و توافقات با این دشمن نتیجه ای جز گستاخی رژیم صهیونیستی و ضعف و شکاف میان اعراب به ارمغان نیاورده است.

منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه بر موضع خود در مخالفت با سازش های قبلی و آتی تاکید دارد و مخالف هر توافق با دشمن اسرائیلی است و این توافقات حقوق و اراضی اشغال شده را باز نمی گرداند. سوریه بر جنگ با تروریسم اصرار دارد. سوریه بر اصول خود در مخالفت با عادی سازی روابط با صهیونیستها تاکید دارد و صلح عادلانه و فراگیر جز با بازگردانیدن حقوق صاحبان حق طبق قوانین و قطعنامه های سازمان ملل محقق نخواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ارتش سوریه تروریست ها وزارت خارجه سوریه ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان سید مجتبی ابطحی اطلاعات دست اولی از عملیات وعده صادق ایران که بر علیه اسرائیل انجام شد ارائه کرد. بخش‌های از این نکات و اطلاعات جدید را اینجا می خوانید.

بیشتر بخوانید: در شب عملیات ۱۰۳ جنگنده خارجی درگیر نبرد با پهپادها و موشک های ایرانی بودند | ۱۲ موشک هاپیرسونیک شلیک کردیم که... آخرین تماس را مقامات مصری ۳ ساعت پیش از عملیات داشتند و التماس می‌کردند که این کار انجام نشود. احدی از مسئولان، فرماندهان، اعضای هیأت دولت و کسانی که در شورای امنیت ملی هستند، هیچ کدام نگفتند که نزنید بلکه همه می‌گفتند بزنیم و خودمان هم بزنیم؛ این درحالیست که اگر ظریف وزیر خارجه و حسن روحانی رئیس‌جمهور بود معلوم نبود که چه بر سر ما می‌آمد. بالستیک ظرف ۱۵ دقیقه، کروز ظرف ۳ ساعت و پهپاد طی ۷ ساعت به دشمن رسیدند. ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی دشمن را درگیر کند. کل پهپادهایی که ایران استفاده کرد در مجموع زیر ۲۰ میلیون دلار خرج برداشتند. بعد از پهپادها موشک‌های ما شلیک شد و تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به فضل الهی به هدف اصابت کرد و حتی یک هایپرسونیک هم دچار مشکل نشد. فرماندهان ما در ۷ ساعت در یک اتاق عملیات نشستند و با همه اتاق‌های فکر منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی درگیر شدند. ساعت ۳ بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین وقتی که عملیات وعده صادق تقریباً به پایان رسیده بود سفیر سوئیس را به عنوان حافظ منافع آمریکا برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احزار شد و به او هشدارهای لازم را دادند که اگر آمریکایی‌ها کوچکترین اقدامی انجام دهند، تمام منطقه را روی سرشان خراب می‌کنیم. آمریکایی‌ها نیز سریع پیام را دریافت و اعلام کردند که ما کاری نداریم و اصلا دخالتی نمی‌کنیم. کد خبر 845050 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش
  • وزارت بن گویر به دنبال یهودی سازی کامل قدس
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • امیرعبداللهیان: دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم
  • هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است
  • سخنگوی وزارت خارجه چین ایران و اسرائیل را به خویشتن‌داری دعوت کرد