Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کرونا که هفت ماهی است در حال جولان دادن است تاکنون در خراسان جنوبی ۳ هزار و ۲۷۱ نفر را مبتلا کرده و در حال حاضر هیچ نقطه سفیدی از نظر کرونا در استان وجود ندارد و مردم باید بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، این روزها برخی از مردم آن چنان با کرونا رفیق شده‌اند که گاهی در میهمانی‌ها و دورهمی‌هایشان با یکدیگر دست داده و حتی دیده بوسی می‌کنند و می‌گویند کرونا کجاست، کرونایی وجود نداره ما که تو اقوام خودمون کرونایی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مردم سوار اتوبوس و تاکسی می‌شوند بدون اینکه فاصله اجتماعی را رعایت کنند و به خیال آنها ویروس کرونا ضعیف شده و همین که دستان خود را با آب و صابون بشویند کفایت می‌کند. 

در سالن‌های آرایش زنانه، در بازار، کوچه خیابان و همه جا حضور پرشور مردم دیده می‌شود،کرونا هم سایه به سایه در تعقیب مردم است.

وقتی در سطح خیابان از عابران که ماسکی بر صورت ندارند دلیل عدم استفاده از ماسک را می‌پرسیم با جواب تکراری "فراموش کردم" مواجه می‌شویم.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اردبیل ملموس نیست/ کرونا فقط با همکاری مردم مهارشدنی استآخرین آمار کرونا در کشور| فوت 211 نفر در 24 ساعت گذشته2600 پرونده تخلف صنفی کرونایی در استان بوشهر تشکیل شد

همین بی توجهی‌ها است که سبب شد در روز گذشته رکورد ابتلا در یک روز شکسته شود و 61 نفر ابتلای جدید در یک روز در استان خراسان جنوبی ثبت شود که آمار بالایی است و زنگ خطری است که به صدا درآمده و مردم باید آن را جدی بگیرند و اگر همچنان بی خیال و بی توجه باشیم حکایت از بازگشت محدودیت‌ها در استان خواهد داشت. 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی معتقد است به طور متوسط از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون روزانه 15 بیمار جدید در استان شناسایی شده است گفت: به طور متوسط هر 32 ساعت یک نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست می‌دهد. 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند و درمیان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر)  قرار دارند و با این وضعیت شهرستان سفیدی از نظر کرونا نداریم.

شریف‌زاده افزود: از نظر میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع کرونا تا امروز بیرجند به میزان بروز 521 در 100 هزار نفر رتبه اول را داراست و سربیشه با 447 رتبه دوم، بشرویه با 405 رتبه سوم، طبس با 380 رتبه چهارم، درمیان با 393 رتبه پنجم، سرایان با 375 درصد رتبه ششم، قاینات با 361 رتبه هفتم و زیرکوه با 248 رتبه هشتم، نهبندان با 217 رتبه نهم، فردوس با 193 رتبه دهم و خوسف با 105 رتبه یازدهم را در خراسان جنوبی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه تاکنون آماری از ابتلای دانش آموزان به کرونا اثبات نشده است گفت: وضعیت  بیشتر مدارس استان به لحاظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مطلوب است و روزانه رصد می‌شود و در صورت مشاهده عدم رعایت موازین بهداشتی تذکر و برخورد لازم صورت می‌گیرد. 

دهقانی افزود: گروه سنی نوجوانان و جوانان بیشترین مبتلایان به کرونا ویروس در خراسان جنوبیرا دارند که علت آن شاید بی توجهی این افراد نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام /254/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور

استاندار خراسان‌جنوبی از کسب رتبه اول استان در نوروز در کاهش تصادفات جرحی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: تا این لحظه بیش از سه هزار تردد و ۳۲۲ هزار نفر اسکان و ۷۵۰ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نصب ۳۹ سیاه چادر از جمله اقدامات کلیدی و اساسی بود که سبب ایجاد فضای مثبت و مفرحی در نقاط مختلف استان شده است، افزود: این کار با هدف کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان انجام شد که آمارهای ارائه شده توسط مدیران دستگاه‌های عضو این ستاد نشانگر آن است که استقرار آنها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیرگذار است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول و در کاهش فوتی‌ها رتبه سوم کشور را داریم که نتیجه اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های مربوط در این حوزه است.

وی تصریح کرد: در موج بعدی سفر که از سیزدهم فروردین شروع می‌شود، مانند گذشته همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند تا بتوانیم رتبه‌های کسب شده را حفظ کنیم.

قناعت با بیان این که همه مواردی که در این جلسه مطرح شد، در حکم مصوبات ستاد است که ابلاغ خواهد شد، تاکید کرد: نظارت مستقیم بر تأمین سوخت و آرد سیاه چادرها، انجام هماهنگی و نظارت در محورهای روستایی توسط فرمانداران برای لیالی قدر و موج بعدی سفر، ثبت به موقع آمار در سامانه جانا تا در زمان ارزیابی از استان‌ها مدنظر قرار گیرند و بتوانیم رتبه خوبی در این خصوص را کسب کنیم از جمله مواردی است که باید به آنها توجه جدی واقع شود.

وی ادامه داد: حضور و ارتباط تلفنی فرمانداران و رؤسای کمیته‌های دوازده‌گانه ذیل این ستاد برای ارائه گزارش در صداوسیمای استان، نظافت کمپ‌های استقرار مسافران، انجام اقدامات فرهنگی در شهرستان‌ها برای رعایت شئونات ماه مبارک رمضان، برگزاری منظم جلسه‌های ستاد در شهرستان‌ها توسط فرمانداران و جلسه‌های کمیته‌های ستاد مورد تاکید است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: فرمانداران باید از اکیپ‌های مستقر در محورهای مواصلاتی بازدیدهای بیشتری انجام دهند و نظارت بر نظافت مکان‌های عرضه محصولات و اسکان مسافران توسط فرمانداران و رؤسای کمیته‌های دوازده‌گانه ذیل ستاد انجام شود.

وی گفت: با وجود محدودیت‌های موجود در کشور در ایام نوروز باید پزشک طب اورژانس در بیمارستان‌های حضور داشته باشد.

قناعت افزود: برای حل مشکلات موجود در مسجد بین راهی چهارده معصوم بیرجند، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوط برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که تولید روزانه مرغ در استان ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن و نیاز روزانه خراسان‌جنوبی ۵۰ تن است که بقیه آن به استان‌های دیگر برده می‌شود، کمبودی در خصوص توزیع مرغ در استان نداریم و ارزان بودن مرغ تنظیم بازار در مواردی سبب ایجاد صف شده است که باید با برنامه‌ریزی مناسب اقدام لازم در این زمینه انجام شود.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: امیدواریم با انجام اقدامات موردنظر توسط اعضای این ستاد بتوانیم میزبانان خوبی برای مسافران و گردشگران نوروزی باشیم و شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان باشیم.

کد خبر 739933

دیگر خبرها

  • تعقیب و گریز پلیس در تهران به دنبال خلافکار / بزرگراه را بر عکس می‌رود ( فیلم )
  • خراسان جنوبی رتبه سوم کشور در کاهش تصادفات فوتی را کسب کرد
  • خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی رتبه اول را کسب کرد
  • کسب رتبه اول در کاهش تصادفات جرحی توسط خراسان جنوبی
  • کسب رتبه اول خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • بسکتبال NBA | تعقیب و گریز پرهیجان در کنفرانس غرب
  • فیلم| تعقیب و گریز مرگبار پلیس با خودروی سرقتی در مزرعه ذرت
  • (ویدئو) تعقیب و گریز مرگبار پلیس با خودروی سرقتی در مزرعه ذرت
  • کسب رتبه اول مدیریت تصادفات توسط خراسان جنوبی
  • استقرار تیم‌های امدادی در ۱۰۴ نقطه خراسان جنوبی