Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@19:11:03 GMT

ساخت ۷ هزار واحد مسکونی روستایی در استان گلستان آغاز شد + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۰۸۲۵

ساخت ۷ هزار واحد مسکونی روستایی در استان گلستان آغاز شد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- عملیات اجرایی نوسازی ۷ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان گلستان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامیان، ظهر امروز و با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس، معاونان بنیاد مسکن، استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ نوسازی و بهسازی 7 هزار واحد مسکونی روستایی در استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی حق شناس، استاندار گلستان در این مراسم اظهارداشت: براساس سهمیه بنیاد مسکن از امروز نوسازی 7 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان گلستان آغاز می‌شود.

وی گفت: با توجه به تعداد زیاد واحدهای غیرمقاوم در روستاهای استان امیدواریم که کمیسیون عمران مجلس 7 هزار سهمیه جدید نیز برای استان گلستان تعیین کند.

گزارش|خرید خانه رویایی دوردست برای جوانان / قمی‌ها انگیزه کمی برای سرمایه‌گذاری در مسکن دارندسکونت مردم در واحدهای ناقص مسکن مهر هشتگرد+فیلم/ وزارت راه: توقع مردم زیاد استنامه جمعی از نمایندگان به دولت درباره اختصاص ودیعه مسکن به اقشار نیازمند

استاندار گلستان بیان داشت: براساس سرشماری سال 95 حدود 228 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان وجود داشت که نیمی از آنها غیرمقاوم بود. در این سال‌ها 18 هزار واحد نوسازی شده و اکنون بیشتر از 100 هزار واحد روستایی غیرمقاوم و بی دوام است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم منتظر باشیم تا حادثه‌ای رخ دهد و پس از آن به دنبال نوسازی واحدهای مسکونی باشیم. امیدواریم با تأمین منابع این طرح بتوانیم در مدت 5 تا 6 سال همه واحدهای مسکونی فرسوده در روستاهای استان را مقاوم‌سازی و نوسازی کنیم.

انتهای پیام/582/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روستاهای استان هزار واحد مسکونی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور خبر داد و افزود: هم‌اکنون نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور شروع شده و بیش از ۸۲ هزار واحد در کشور بهره برداری شده است.

وی با یادآوری اینکه برنامه امسال این شرکت، آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید و بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در سطح کشور است، گفت: با بهره‌برداری از ۲۵ هزار واحد نوسازی شده جدید، ۷۵ هزار واحد دیگر در برنامه تحویل در سال جاری قرار می‌گیرند که انتظار می‌رود تا این رقم افزایش بیشتری یابد.

اجرای بسته تشویقی در ۸۲ درصد مساحت بافت‌های فرسوده شهرها

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مشوق‌های شهرسازی که امکان بومی‌شدن دارند در تسریع نوسازی‌ها نقش عمده‌ای ایفا کرده‌اند، توضیح داد: بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست.

آئینی با یادآوری اینکه در سال گذشته آمار صدور پروانه در ۲۰۳ شهر کشور نسبت به سال پیش از آن افزایشی بود، گفت: بالاترین آمار صدور پروانه در ۱۰ سال گذشته در سال ۱۴۰۲ ثبت شد که این رقم در شهر تهران معادل ۲۳ هزار واحد بوده است.

وی ادامه داد: سهم بافت‌های فرسوده در کل ساخت و سازهای شهری کشور با ۲.۸ درصد رشد به ۲۱.۸ درصد رسیده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان رتبه نخست تا سوم را در سال گذشته در زمینه نوسازی به خود اختصاص دادند، گفت: از نظر تحقق برنامه بازآفرینی شهری شهرهای تهران، مشهد و کرمانشاه رتبه‌های نخست تا سوم را داشتند.

کد خبر 6080087 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • ۸۰ درصد مددجویان روستایی کمیته امداد گلستان دارای مسکن هستند
  • ۸۰۰ روستای گلستان مددجوی فاقد مسکن ندارند
  • افتتاح ۳ هزارمین واحد مسکن روستایی بوشهر+ تصویر
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس
  • ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد
  • هشدار به متقاضیان نهضت ملی مسکن خراسان رضوی، اگر نسازید زمین را پس می‌گیریم
  • افتتاح واحدهای مسکونی دانشگاهیان طی روزهای آینده
  • آغاز واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری