Web Analytics Made Easy - Statcounter

رخشانی‌مهر از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای سیستم‌های سرمایشی خوزستان خبر داد و گفت: علاوه بر آن هشت میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی استان خوزستان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مهرالله رخشانی‌مهر» ظهر امروز (پنج‌شنبه ۱۰ مهر) در مراسم افتتاحیه مدرسه ۹ کلاسه متوسطه اول ایرانسل در شهر ویس، ضمن از تلاش‌های خیران مدرسه‌ساز و وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال با اختصاص ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مشارکتی به همراهی با خیران مدرسه‌ساز افتخار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه دایره کارهای خیریه گسترده و کارهای خیر بسیار متنوع است افزود: کسانی که می‌کوشند تا از آلام مردم بکاهند و رنج محرومیت‌ها را کاهش دهند و زندگی بهتری را برای مردم رقم بزنند، جزء ناب‌ترین حقایق ایمانی هستند و شاید هیچ خدمتی بالاتر از باز کردن گره مردم نباشد که خیران در آن سهیم باشند.

 

وی با اشاره به اینکه به اعتقاد من کار مدرسه‌سازی متمایز از سایر کارهای خیریه‌سازی است چراکه مدرسه جایگاه متمایزی دارد که آینده این سرزمین را می‌سازد تصریح کرد: هرجا سخن از فرهنگسازی، تعالی، توسعه و پیشرفت بوده مدرسه بالاترین جایگاهی است که تغذیه عناصر کلیدی برای تحویل و پیشرفت را دارد.

 

رخشانی‌مهر اضافه کرد: البته خانواده و جامعه هم تغذیه‌کننده هستند ولی مدرسه جایگاهی است که انسان‌ها به صورت منظم در بهترین دوره حیات و بهترین زمان یادگیری در یک زمان مشخص تحت یک برنامه تحت تعلیم قرار می‌گیرد.

 

وی مدرسه را رفیع‌ترین محل زندگی انسان‌ها و آینده جامعه دانست و عنوان کرد: به شرکت ایرانسل تبریک می‌گویم که توفیق ورود به مدرسه‌سازی را پیدا کرده است؛ تمام تلاشمان را برای اینکه نسلی توانمند، خلاق، نوآور، فعال، کارآمد و تمدن‌ساز باشد به کار می‌گیریم و در این راستا دست خیران مدرسه‌ساز را می‌فشاریم.

 

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی در سال جاری طرح آجربه‌آجر را مطرح کردیم ادامه داد: سال گذشته یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تعهد خیران بود که توسط ۳۰ هزار خیر مدرسه‌ساز انجام شد اما در مقابل جمعیت ۸۰ میلیونی رقم ناچیزی است و برای درگیر شدن همه مردم ایران شرایطی را فراهم کردیم که حتی با خرید یک آجر در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح آجربه‌آجر تنها توسعه مدرسه‌سازی نیست عنوان کرد: در این ایام به جای توسعه مدرسه‌سازی نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی هستیم؛ در این طرح به دنبال گسترش و توسعه امور خیریه هستیم و در ۶ ماه امسال دستگاه‌ها و نهادهای بسیاری کنار آموزش و پرورش آمده‌اند و در امر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند.

 

رخشانی مهر تفاهم‌نامه همکاری سازمان نوسازی مدارس و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل را اتفاق مبارکی دانست و ابراز کرد: امیدوارم بتوانیم چنین تفاهم‌نامه‌هایی را با سایر نهادها نیز منعقد کنیم؛ بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز در ساخت مدرسه کمک می‌کنند و هیچ وقت مدرسه‌سازی به تنهایی از عهده دولت‌ها برنیامده اما انجام پروژه‌های مشارکتی از افتخارات دولت است.

 

وی با قدردانی از شریعتی استاندار خوزستان بیان کرد: ایشان نمره قبولی را در سیل سال گذشته و بیشترین سهم اعتبارات استانی مدرسه‌سازی را با ۲۸۰ میلیارد تومان در بین استان‌های کشور دارد و خوزستان مقام اول کشور را به خود اختصاص داد.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تأمین و تخصیص دادیم و امسال نیز تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان تأمین و تخصیص دادیم که تلاش می‌شود تا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان طی ماه‌های پیش رو افزایش پیدا کند.

 

وی یاد آور شد: طی ۲ هفته اخیر ۱۵ میلیارد تومان برای سیستم‌های سرمایشی و هشت میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی استان خوزستان اختصاص داده شده است.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: نوسازی و تجهیز مدارس خیرین مدرسه ساز میلیارد تومان سازمان نوسازی مدرسه سازی رخشانی مهر مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۹ تهران در حاشیه بازدید رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پلیس راهور تهران بزرگ و معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از طرح شاخه غربی بزرگراه یادگار امام گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان برای تملک بخشی از معارضین، ۲۲۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی ارتش و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تملک سوله‌های آموزش و پرورش و در مجموع حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع معارضان اختصاص یافته و رفع معارضان در مرحله نهایی قرار دارد.

محمد رحیم مرتضوی افزود: مردم منطقه ۹ از بار ترافیکی رنج می‌بردند و در مسیر میدان آزادی با ترافیک مواجه بودند و امیدواریم با اقدامات در حال انجام معاونت فنی و عمرانی، گشایش ترافیکی حاصل شود.

شهردار منطقه ۹ افزود: ۴۲ ملک با قیمت ۹۷۰ میلیارد تومان شناسایی و قیمت‌گذاری شده‌اند و ما ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار از سازمان املاک و مستغلات دریافت و درخواست کردیم اولویت‌ها از بین این ۴۲ ساختمان اعلام شود تا بتوان تملک آنها را به نتیجه رساند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ هم در این بازدید گفت: بار ترافیک میدان آزادی، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، میدان فتح و معابر اطراف با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام سبک خواهد شد.

سرهنگ موسوی پور با تاکید بر اهمیت تکمیل شاخه شرقی طرح گفت: در بخش شرقی این طرح و بزرگراه شهید شوشتری سال‌ها کاری انجام نشده و در این دوره اقدامات آن آغاز شده و البته هنوز به بهره برداری نرسیده است. وی افزود: با تکمیل شاخه شرقی این طرح، محله ابوذر، نبرد و افسریه از ترافیک سنگین خارج خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت