Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع در دولت مستعفی یمن، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» اطلاعاتی درباره آخرین تحولات مربوط به توافق ریاض ارائه کرد.

در پایان ماه ژوئیه عربستان سعودی از سازوکاری جدید برای تسریع در اجرای توافق ریاض میان المجلس الانتقالی الجنوبی (شواری انتقالی جنوب-متحد امارات) و دولت مستعفی (تحت حمایت سعودی) خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافق شامل لغو خودمختاری شورای انتقالی، تشکیل دولت با مشارکت هر دو طرف، عقب‌نشینی نظامی از شهرها، تثبیت آتش‌بس و مأمور کردن نخست‌وزیر به تشکیل دولت ظرف سی روز بود.

یک منبع در دولت مستعفی یمن در این خصوص به «الجزیره» گفت: «شورای انتقالی جنوب-متحد امارات هیچ از بندهای نظامی و امنیتی توافق ریاض را اجرا نکرده است».

او در ادامه گفت: «تشکیل دولت به بن بست رسیده است. [تشکیل دولت] پیش از اجرای بخش امنیتی و نظامی توافق ریاض صورت نخواهد گرفت».

او همچنین گفت: «یک کشتی اماراتی جدید به بندر "سقطری" رسیده است که ندانستیم محوله آن چیست».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن امارات شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی یمن توافق ریاض عربستان سعودی توافق ریاض تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بیش از ۲۲ هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: دولت‌های گذشته در بهترین شرایط ۷۰۰ منزل مسکونی توسط بنیاد مسکن استان احداث کرده‌اند، اما در دولت سیزدهم بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان توسط بنیاد احداث می‌شود.

علیرضا نادریان‌زاده به مناسب هفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با بیان اینکه فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متنوع، وسیع و پرحجم است، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در حال حاضر از دورترین روستاهای استان یزد تا مرکز استان، پروژه‌های زیاد عمرانی را در دست اجرا دارد.

وی افزود: علاوه بر ساخت مسکن پروژه‌های دیگری در حال انجام بوده به نحوی که در تمام زمینه‌های عمرانی مشغول به فعالیت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با بیان اینکه از لحاظ حجم کاری مجموع فعالیت‌های دو سال و نیم اخیر این مجموعه با مدت مشابه آن در دولت قبل به‌هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: در دولت‌های گذشته در بهترین شرایط ۷۰۰ منزل مسکونی توسط بنیاد مسکن استان احداث شده بود در حالی که در این دولت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد احداث بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی را در یزد اجرا می‌کند.

نادریان‌زاده اضافه کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۴۰۰۰ نفر در استان یزد از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد برای احداث واحدهای مسکونی روستایی در شهرها استفاده کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه در دولت قبل افزایش سه برابری داشته است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر طرح هادی در ۱۴۲ روستای استان یزد اجرا شده است، گفت: این طرح در دولت گذشته تنها ۱۷ طرح هادی بوده است که نشان از افزایش هشت برابری این موضوع در دولت سیزدهم تنها طی دو سال اخیر دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد افزود: صدور سند مالکیت روستایی در این دولت نسبت به دولت قبل ۲۳۰ درصد رشد داشته و یزد در این امر رتبه اول کشور را کسب کرده است.

کد خبر 744969

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)
  • احداث بیش از ۲۲ هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد
  • کاهش نیرو‌ها در غزه با هدف رسیدن به توافق با حماس صورت گرفته است
  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت
  • ادعای کانال عبری درباره نقش عربستان در مقابله با عملیات ایران
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد