Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان: برداشت بی‌رویه از بستر رودخانه‌ها دلیل افزایش سیلاب در استان گیلان به‌ویژه لنگرود است و باید نظارت‌ها در این بخش افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه شورای اداری لنگرود که به‌منظور تکریم فرماندار سابق و معارفه فرماندار جدید این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ انقلاب ثابت کردند که با وجود تمام دشواری‌ها اما همچنان پای آرمان‌ها و ارزش‌های خود می‌ایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه با اتکاء به خداوند و این ملت یقیناً از این دوران سخت به‌ سربلندی عبور می‌کنیم خاطرنشان کرد: دولت آمریکا فکر می‌کرد با اِعمال تحریم‌های شدید و ظالمانه می‌تواند این ملت را تسلیم کند اما با مقاومت و ایستادگی ملت ایران روبه‌رو شده است.

زارع ایستادگی و تاب‌آوری ملت در راستای دفاع از هویت ملی را شایسته تجلیل دانست و بیان کرد: امروز مقاومت با جهش تولید مطرح می‌شود و با توجه به اینکه امسال به عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده، دولت نیز برنامه‌های عملیاتی را برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شعار سال پیش‌بینی کرده است.

کرمانشاه| سیلاب هرسین خسارات جانی و مالی به بار آورد/ تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدنداعلام آمادگی سپاه جهت تأمین هزینه طرح‌های جلوگیری از سیلاب در گیلانگیلان| سیلاب 50 میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی تالش وارد کرد

وی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی زمینه رونق تولید، افزایش صادرات و ایجاد اشتغال را در پی دارد تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با فراهم کردن فرصت‌های قانونی زمینه مشارکت بخش خصوصی در استان را فراهم کنند تا بخش‌های اقتصادی ما بیش از گذشته رونق گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه شهرستان لنگرود دارای بناهای زیادی است که ثبت ملی شده‌اند خاطرنشان کرد: برای توسعه شهرستان لنگرود باید از ظرفیت‌های مادی و معنوی آن نظیر مفاخری همچون شهید املاکی بهره گرفت.

زارع به آسیب‌های وارد شده به بخش گردشگری پس از شیوع کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: برای توسعه گردشگری باید از پتانسیل‌های این شهرستان مانند تالاب کیاکلایه، منطقه ساحلی چاف و چمخاله و مکان‌های تاریخی و طبیعی بیشتر بهره گرفت.

وی با بیان اینکه توجه بیشتر به افزایش تولید ابریشم در شهرستان لنگرود ضروری است بیان داشت: باید در کنار تولید دو محصول راهبردی چای و برنج در شهرستان لنگرود به احیا و رونق صنعت نوغانداری به‌عنوان یکی از صنایع قدیمی لنگرود نیز توجه شود.

زارع عنوان کرد: تولید محصولات باغی در لنگرود از دیگر مزیت‌های این شهرستان است که فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تبدیلی مرتبط را فراهم کرده است و توسعه صنایع تبدیلی تقویت ارتباطات میان بخش‌های صنعت و کشاورزی را فراهم می‌کند.

استاندار گیلان افزود: توسعه صنایع تبدیلی مزایایی از جمله ایجاد اشتغال، فرآوری و افزایش مدت مصرف محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌ها و هدررفت محصولات، توسعه و گسترش این صنایع، راهی برای رشد اقتصادی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و تقویت ارتباطات میان بخش‌های صنعت و کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه افزایش سیلاب‌ها در سال‌های اخیر به‌دلیل برداشت‌های بی‌رویه از بستر رودخانه‌ها است تصریح کرد: این اتفاق تلخ در استان گیلان و شهرستان لنگرود نیز وجود دارد و برای کنترل و رفع آن باید وضعیت رودخانه‌ها ساماندهی شود.

استاندار گیلان با تأکید بر تشدید بازرسی‌های مقابله با ساخت‌وسازهای غیرقانونی و برخورد بدون اغماض با متخلفان و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نظارت‌ها را در این بخش افزایش دهند و دهیاران تخلفات را به مراجع مربوطه اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/613/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گیلان شهرستان لنگرود رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: به منظور پیشگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب در سال گذشته بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان یزد لایروبی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، ناصر کامیار فرد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ به منظور جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب، لایروبی رودخانه‌های شهرستان‌های خاتم از جمله رودخانه‌های ترکان، بنگ رود، شهریاری، چاهک، رودخانه‌های شهرستان مهریز از جمله شاه صفی، منگاباد، ابراهیم آباد، عصمت آباد، حسین آباد، منشاد، تنگ چنار، رودخانه‌های شهرستان تفت از جمله سلطان آباد، مزرعه نو، سورک، گاریز، سنگ دراز، باغ بالاوباغ میان زردین، باغ مهدی سانیج، مزرعه نو، دشتک انجام گرفته است.

وی افزود: رودخانه‌های شهرستان اشکذر نیز از جمله درب رز، کمال آباد، مزرعه میان، رودخانه‌های شهرستان میبد از جمله جاده درین، مزرعه امین آباد، رودخانه گاشار ابرکوه و بافق به طول بیش از ۳۴ کیلومتر انجام شده است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه اقدامات انجام شده از محل اعتبارات ملی، استانی و جاری تأمین شده است، گفت: آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها به میزان ۲ هکتار، مطالعات سراسری تعیین حریم و بستر رودخانه به میزان ۳۷ کیلومتر و پاسخ به پرونده‌های استعلامی ۹۰۰ مورد از دیگر اقدامات این مدیریت بوده است.

کامیار فرد بیان کرد: بازدیدهای میدانی رودخانه‌ها، تهیه گزارشات کارشناسی از نقاط حادثه خیز و لایروبی رودخانه‌های باغستان واقع در روستای ده بالا و دوازده امام روستای طزرجان (از توابع شهرستان تفت) و رودخانه مرزانک از توابع شهرستان اشکذر، از جمله فعالیت‌های واحد حفاظت رودخانه‌ها پس از وقوع سیل بوده است.

وی گفت: با توجه به وقوع سیلاب احتمالی در سال جدید لایروبی رودخانه‌های کافی آباد از توابع شهرستان اشکذر و رودخانه‌های بنادک سادات و منشاد از توابع شهرستان مهریز در دست اقدام است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: رسالت اصلی بخش حفاظت رودخانه‌ها و سواحل، تثبیت رودخانه‌ها و آزادسازی مناسب آن‌ها جهت عبور امن سیلاب‌ها و جلوگیری از بروز خسارت به مردم است.

کامیار فرد افزود: فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های عمومی و مجامع محلی و ایجاد باور و اعتقاد عمیق به اجرای صحیح قانون توزیع عادلانه آب در میان عموم مردم می‌تواند کمک اصلی برای رسیدن به این هدف و رسالت مهم باشد.

کد خبر 744923

دیگر خبرها

  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • قطع شدن راه ارتباطی ١٠ روستای جنوب کرمان براثر سیلاب
  • بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد
  • دام ها در فهرج به مناطق امن جابجا می شوند
  • هشدار/ پیش‌بینی وقوع سیل در برخی استان‌های کشور
  • تکمیل مرحله نخست ساخت بندر گردشگری چمخاله
  • توصیه‌های کاربردی در زمینه مقابله با سیلاب
  • هشدار وقوع سیلاب در ۴ استان کشور
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان