Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@19:31:53 GMT

وجود ۱۵۸ روستای فاقد دهیاری در نهبندان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۰۰۹

وجود ۱۵۸ روستای فاقد دهیاری در نهبندان

بیکی با اشاره به اینکه از ۲۸۷ نقطه روستایی نهبندان، تنها ۱۲۰ روستای دارای دهیاری هستند، گفت: از کارکردهای مثبت شورای بخش و شهرستان این است که مشکلات روستاهای فاقد شورا و دهیاری را به گوش مسئولان برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (۱۰ مهر) در نشست با رئیس جدید شورای اسلامی شهرستان، رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی و نایب رئیس شورای اسلامی شهر نهبندان اظهار کرد: فلسفه وجودی همه ارکان نظام در جمهوری اسلامی، خدمت به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه وجود انسان نشات گرفته از ذات اقدس الهی است و مردم نیز نمایندگانی را برای انجام اموراتشان انتخاب می کنند، گفت: مسئولان از درون مردم هستند و دو گروه مجزا از یکدیگر نیستند.

 

بیکی خدمت به مردم را فرصتی برای مسئولان عنوان کرد و افزود: فلسفه وجودی مسئولان پاسخگویی و رفع مشکلات مردم است.

 

وی با بیان اینکه در تحریم های شدید اقتصادی، همبستگی و همراهی مردم قابل تقدیر است، افزود: اگر همراهی، وحدت، همبستگی و تحمل شرایط قتصادی توسط مردم نمی بود مشکلات موجود آسیب های بیشتری بوجود می آورد.

 

فرماندار نهبندان گفت: کار کردن برای مردم در یک مسیر مشخص، سبب هم افزایی و اثربخشی بیشتر می شود لذا برای توسعه و پیشرفت شهرستان با نقاط پراکنده و گستردگی نهبندان، نیازمند هم افزایی تمامی دستگاه های اجرایی، شوراها و مردم هستیم.

 

بیکی با بیان اینکه اقدامات زیرساختی توسط دولت در روستاها کم نظیر است، گفت: زیرساخت های روستایی نهبندان در حال تکمیل شدن است و گازرسانی، آبرسانی، ارتباطات، ساخت مسکن و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از جمله اقدامات مهم دولت در این شهرستان بوده است.

 

وی تصریح کرد: نگاه نماینده عالی دولت در استان به نهبندان ویژه است و در زمان فعلی موارد زیادی از مشکلات شهرستان نهبندان کارگشایی شده است.

 

فرماندار نهبندان از آغاز عملیات اجرایی به ۱۳۳ روستایی نهبندان خبر داد و گفت: امیدواریم سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند گردند.

 

بیکی با بیان اینکه در مسکن روستایی یک هزار و ۶۰۰ واحد سهمیه داشته ایم، گفت: نهبندان ۱۶ درصد سهمیه استان را دارد در حالی که جمعیت شهرستان نسبت به کل استان، هفت درصد است.

 

وی تصریح کرد: در همه قطعات احداث باند دوم محور نهبندان تا بیرجند پیمانکاران کار می کند و چند ماه آینده بخشی از باند دوم این مسیر افتتاح و زیر بار ترافیک خواهد رفت و یکی از دغدغه های این مسیر که حوادث زیادی داشت، برطرف خواهد شد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در حوزه دهیاری ها باید برنامه ریزی مدونی برای انجام امورات در دستور کار باشد، گفت: پراکندگی شهرستان زیاد است و از ۲۸۷ نقطه روستایی؛ ۱۲۰ روستا دارای دهیاری هستند و بقیه فاقد دهیاری و فرد مشخصی را برای پیگیری امورات خود ندارند، این وظیفه به شورای بخش و شهرستان بر می گردد، لذا این خلاء را باید پر کنند و درخواست ها را بررسی و منتقل نمایند.

 

 وی با تاکید بر این مطلب که مشکلات روستاهای فاقد دهیاری علاوه بر حضور میدانی مسئولین، باید با واسطه شورای بخش منتقل شود تا آن دسته از مشکلات مردم که شدنی است زودتر رفع شود، وی گفت: تعامل، وحدت و همکاری راه حل برون رفت از مشکلات است.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان نهبندان فرماندار نهبندان بیرجند خراسان جنوبی فرماندار نهبندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

فرماندار سردشت گفت: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، درصدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام گرفته و تنش آبی به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، باباخان اسکندری در دومین جلسه شورای اداری شهرستان سردشت طی سال‌جاری اظهار کرد: این شهرستان ۸۵۶ شهید را تقدیم نظام مقدس ایران اسلامی کرده و سردشت اولین شهر شیمیایی جهان و همیشه در معرض توپ و تانک و در معرض خطر دشمن بوده است، بنابراین انتظار ما از مسئولین آن است که نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به سفر مقام عالی استان به شهرستان و در راستای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی افزود: از ۷۵ مصوبه تصویب شده برای شهرستان ۶۵ مصوبه محقق شده و به اتمام رسیده‌اند که توانسته تغییرات مثبتی را در راستای معیشت مردم به وجود بیاورد.

فرماندار سردشت در راستای اقدامات مثبت و قابل توجه دولت سیزدهم در جهت افزایش رفاه و آسایش مردم گفت: در سال گذشته ۹۷ پروژه را با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان تعریف کرده و تا به امروز تقریباً ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده و با همت و درایت مدیران، پروژه‌ها به پیمانکاران واگذار و اقدامات را شروع خواهند کرد.

اسکندری ادامه داد: از دیگر اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در جهت رفاه و آسایش مردم به رسمی شدن مرز کیله می‌توان اشاره کرد که این مرز یک ظرفیت بالقوه و بزرگ را در جهت رونق تجارت در منطقه ایجاد و اشتغال‌زایی را برای عموم مردم به وجود آورده است.

وی به بحث آب‌رسانی به روستاها پرداخت و تصریح کرد: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده در صدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام بگیرد و تنش آبی به اتمام برسد.

اسکندری همچنین در ادامه به پروژه گازرسانی به ۳۱ روستای منطقه آلان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع هم برگ زرینی از افتخارات دولت سیزدهم در راستای خدمات رسانی به مردم ایران عزیز است.

فرماندار سردشت در خاتمه به بحث جهاد تبیین پرداخت و خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و مهمترین اصل جهاد تبیین برنامه‌ریزی کردن برای این مهم است و عدم انجام درست آن می‌تواند نتایج زیان باری به وجود بیاورد، پس باید بیان حقیقت و روشنگری با برنامه‌ریزی باشد، زیرا جهاد تبیین برای دشمنان ما خطرآفرین است چون توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

کد خبر 747936

دیگر خبرها

  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد