Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@17:07:02 GMT

کرونا دهه هنر استان فارس را مجازی کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۰۲۴

کرونا دهه هنر استان فارس را مجازی کرد

گروه استان‌ها- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: شیوع کرونا موجب شد برنامه های مختلفی در جهان تعطیل یا به صورت مجازی برگزار شوند و دهه هنر فارس نیز به همین علت به صورت مجازی برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، صابر سهرابی ظهر امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در خصوص دهه هنر شیراز اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در سطح جهان باعث شده تا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی یا تعطیل شده یا به صورت مجازی برگزار شدند دهه هنر شیراز نیز از این قاعده مستثنا نبوده و 10 رشته هنری که قرار است در این جشنواره حضور داشته باشند به صورت مجازی آثار خود را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که شیوع کرونا برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کرده است 10 هنر می‌تواند سرآغازی برای رونق دوباره برنامه‌های فرهنگی در فارس باشد. 
وی در ادامه در خصوص بخش ویژه دهه هنر فارس بیان کرد: آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس باعث شد تا بخش ویژه دهه هنر فارس به حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی اختصاص یابد. 

جشنواره‌های هنری مقاومت در استان فارس برگزار می‌شودبرگزیدگان خارجی جشنواره هنر مقاومت، صنایع‌دستی ایرانی جایزه می‌گیرند

سهرابی در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: از جمله اهدافی که بخش ویژه دهه فجر هنر فارس در عهد دارد زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ به نسل های آینده است.

وی ادامه داد: در دهه هنر فارس شهرستان‌های استان نیز نقش ویژه‌ای داشته‌اند به گونه‌ای که جشنواره داستان نویسی و داستان کوتاه به میزبانی لارستان برگزار خواهد شد جشنواره خوشنویسی در ارسنجان ،جشنواره نقاشی و فیلمنامه‌نویسی در بیشابور کازرون ،جشنواره شعر در جهرم ،جشنواره عکس در مرودشت و جشنواره بازیگری در شهرستان اورنج برگزار می‌شود لازم به ذکر است جشنواره گرافیک در داراب ،نمایشنامه نویسی در شیراز و جشنواره تذهیب و گل مرغ نیز در شهرستان اقلید برگزار می‌شود.

سهرابی افزود: تارنمای www.injo.ir سامانه ای است که هنرمندان شیرازی می‌توانند آثار خود را از دوازدهم مهر ماه و برای شرکت در جشنواره ارسال کنند که پس از ارزیابی آثار توسط ٣ داور در مجموع ٧٣ اثر به عنوان اثر برتر شناخته می‌شود. 
گفتنی است مراسم اختتامیه این جشنواره 4 آذرماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام /424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صورت مجازی برگزار می شود دهه هنر فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، وحید خداپرست  با بیان اینکه هفته کار و کارگر، فرصتی برای پاسداشت مقام کارگرانی است که در مسیر توسعه و تعالی فارس از هیچ کوششی فروگذار نکرده انداز تدوین برنامه هایی در استان فارس برای مشارکت کارگران در حوزه جهش تولید خبر داد و گفت: معرفی الگوهای جامعه کار و تلاش در قالب جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه، یکی از شاخص ترین دستور کارهای مهم در این هفته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه امسال برای اولین بار، سه کارگر نمونه استان به عنوان کارگران نخبه ملی در جشنواره امتنان کشوری انتخاب شده اند، افزود: این منتخبین در طول هفته کارگر با مقام معظم رهبری و سایر مقامات کشوری دیدار خواهند داشت و از آنان تجلیل می شود.
وی برگزاری دوره های آموزشی و همایش تکریم از کارگران زن در واحدهای تولیدی و جامعه هدف، برگزاری جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحد های نمونه، برگزاری جشن بزرگ کارگری در شرکت شهرک های صنعتی شیراز و نواحی صنعتی استان و ارائه خدمات رایگان مجموعه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران استان فارس به متقاضیان جامعه هدف، برخی دیگر از این برنامه ها عنوان کرد.
۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر نام دارد و از ۵ الی ۱۱ اردیبهشت به نام هفته کار و کارگر نام گرفته است.

دیگر خبرها

  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور