Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار کلانشهر اراک گفت: تقاطع شهید صیدی چهارمین طرح نیمه‌ تمام مدیریت شهری اراک بود که بیش از ۱۰ سال از آغاز عملیات آن می‌گذشت که با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.  

به گزارش برنا از اراک، محمد کریم شفیعی  در جمع خبرنگاران افزود: وسعت طرح تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی ۱۷ هکتار و طول بزرگراه از میدان مقاومت تا ابتدای جاده فراهان ۲ و نیم کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، عرشه پل‌سازی این تقاطع را ۲۲ متر و بیشترین دهنه پل را نیز ۷۴ متر عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از پنج هزارتن آرموتوربندی، ۲۶ هزار تن آسفالت و ۲۵ کیلومتر خط‌کشی در این طرح به‌کار رفته و چهار هکتار معارض نیز برای اجرای بهینه این طرح، تملک شده است.

شهردار اراک اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی پنج تقاطع غیرهمسطح میدان مقاومت، جاده فراهان، زیرگذر و تقاطع غیر همسطح جاده فرودگاه با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال با انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء در اراک آغاز می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهردار اراک کلان شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب در بازدید از از روند پیشرفت طرح‌های در حال اجرا در مجتمع بندری نگین بیان کرد: قطعات پل فلزی جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طور کامل ساخته شده و ۹۵ درصد آن به محل اجرای طرح انتقال داده شده و پنج درصد بقیه نیز در فرایند انتقال به محل طرح قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین مراحل ساخت قطعات بتنی پل مجتمع بندری نگین به پایان رسیده و ۲ قطعه بتنی پل نیز نصب شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با بررسی‌های انجام شده و روند مطلوب کنونی، پیش‌بینی می‌شود تا شهریور این پل به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طول ۴.۲ کیلومتر آماده بهره‌برداری است و تا کیلومتر هفت جاده نیز شهریور آماده افتتاح خواهد شد.

شکیبی‌نسب همچنین گفت: طرح برق رسانی به مجتمع بندری نگین با توجه به انتخاب مشاور، اکنون در مرحله تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد که براساس پیش بینی‌ها انتظار است این طرح تا شهریور عملیاتی شود.

وی ادامه داد: طرح تکمیل مرحله نخست تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین نیز مشاور آن انتخاب شده و اکنون در فرایند انتخاب پیمانکار قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، گروه مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شرکت سرمایه‌گذار به صورت مستمر از این مجتمع بازدید و هر ۲ هفته یک‌بار با برگزاری نشست‌هایی موانع و مسائل آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

همچنین در بازدید گروه مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از مجتمع بندری نگین، روند تخلیه و بارگیری کامیون‌های ترانزیت مشتقات نفتی به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان 
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳