Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه ارتباط بین خانه و مدرسه یک موضوع راهبردی و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: نیازمند نگاه متفاوت و تعیین اهداف مناسب در موضوع همکاری اولیا و مربیان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حاجی‌میرزایی در نشست مشترک مدیران کل آموزش ‌و پرورش و رؤسای انجمن‌های اولیا و مربیان استان‌هاکه به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان همه آموزش ‌و پرورش است، اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان رسالت و مأموریت بسیار بزرگ و خطیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شأن و جایگاه انجمن بسیار بیشتر از آن چیزی است که در ساختار آموزش‌ و پرورش دیده ‌شده است و برای بازگشت انجمن به شأن و جایگاه مناسب در ساختار آموزش ‌و پرورش کمک خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیچیده‌ترین کارها، فعالیت‌هایی است که اجزای آن بین بخش‌های مختلف است، گفت: در چنین شرایطی اگر بخش‌هایی مأموریت خود را کنار بگذارند یا متعارض بخش دیگری شوند فعالیت آن بخش کند شده یا در جهت منفی و معکوس خواهد شد.

 

ارتباط بین خانه و مدرسه یک موضوع استراتژیک و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع تعلیم و تربیت در بین خانواده و آموزش‌ و پرورش تقسیم ‌شده است و این دو نهاد باید با یکدیگر هم‌راستا باشند و اگر این اتفاق نیفتد، دانش‌آموزان دچار سردرگمی خواهند شد. به همین دلیل موضوع ارتباط بین خانه و مدرسه یک موضوع استراتژیک و یک ضرورت غیرقابل‌اغماض است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا بستر همکاری بین خانواده و مدرسه آماده‌تر شده است، اظهار کرد: کرونا فرصت خوبی فراهم کرده است تا به همکاری‌ بین خانه و مدرسه بیشتر فکر کنیم، بنابراین نیازمند نگاه متفاوت به این موضوع و تعیین اهداف مناسب هستیم.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه مجموعه‌ای موفق است که طرح‌های مستمر و با لایه‌های متعدد اجرایی همراه باشد، افزود: باید دانش و تجربه داخلی و بین‌المللی را بررسی کرد تا با بهره‌گیری از آن بتوانیم مشارکت خانواده‌ها را در مدیریت و فعالیت‌های اجرایی مدرسه بیشتر کنیم.

 

مدرسه کانون تحولات محله باشد

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی مدارس می‌تواند به این موضوع اختصاص یابد که چقدر خانواده‌ها وقتشان را به مدرسه اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: مدرسه باید کانون تحولات محله باشد و پیوندهای عمیق با آن برقرار کند تا به کانون تحولات و تصمیم‌گیری‌ها و به قطب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تربیتی محله تبدیل شود.

وی تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان مجال بسیار زیادی برای یادگیری، خلاقیت، پیشرفت و ارتقا دارد و ظرفیت‌های فراوانی برای استفاده از فرصت‌هایی که در اختیار می‌گذارد، دارد.

 

با استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد، مفاهیم تربیتی به خانواده‌ها آموزش داده شود

 حاجی‌میرزایی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان می‌تواند خانواده‌ها را با مفاهیم تربیتی به‌طور عمیق آشنا کند، اظهار کرد: در موضوع آموزش خانواده‌ها می‌توان از ظرفیت‌های شبکه شاد برای آموزش خانواده‌ها استفاده کرد تا مفاهیم تربیتی مورد نیاز خانواده‌ها در مورد آموزش و تربیت فرزندانشان به‌طور عمیق به آنها آموزش داده شود.

وی افزود: چنانچه این آموزش‌ها دربسته‌بندی خوب با زمان‌بندی مناسب و محتوای موردنیاز خانواده‌ها ارائه شود با استقبال زیادی از طرف خانواده‌ها مواجه خواهد شد و کمک زیادی به آموزش‌وپرورش، خانواده‌ها و جامعه خواهد کرد.

 

مراکز مشاوره گزارش‌های تحلیلی ارائه دهند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت وجود مراکز مشاوره در انجمن اولیا و مربیان گفت: از مراکز مشاوره انتظار ارائه گزارش‌های تحلیلی داریم چراکه این مراکز می‌توانند با توجه به آمارهای مراجعان خود بگویند چه موضوعاتی در سطح جامعه و بین خانواده‌ها در حال اتفاق است و چه موضوعاتی و در چه شرایط و زمانی خانواده‌ها و یا دانش‌آموزان را دچار بحران‌های روحی و روانی می‌کند و نیازمندی‌های آنان را به مراکز مشاوره به وجود می‌آورد.

وی گفت: همه فرصت‌هایی که در اختیار ما قرار می‌گیرد گذرا است، بنابراین باید از فرصت به وجود آمده برای توسعه و پیشرفت جامعه به‌خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: انجمن اولیا و مربیان کانون تحولات مراکز مشاوره وزیر آموزش خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم در دست فردی تأثیرگذار است که با امید حرکت کند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران قوی با مدارس قوی ساخته می‌شود گفت: مدرسه، مزرعه آینده کشور است و علم در دست فردی تأثیرگذار است که بتواند با امید حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی با بیان اینکه برای تسخیر آینده باید با آرمان‌خواهی، امید و عقل حرکت کرد، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دو عنصر علم و امید برجسته است و هیچ‌کدام بدون دیگری منجر به پیشرفت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه علم در دست فردی تأثیرگذار است که بتواند با امید حرکت کند، افزود: دیدن پیشرفت‌ها و نتایج می‌تواند امید را در دل دانش آموزان ایجاد کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وقتی دانش آموزان به شرکت دانش بنیان می‌روند و می‌فهمند که چه اقداماتی صورت می‌گیرد، امیدوار به آینده می‌شوند، تصریح کرد: ایران در جنگ استکبار و تهاجم فرهنگی همواره پابرجا مانده و دلیل آن امید، ایمان، خودباوری و هویت امیدآفرین است.

صحرایی با بیان اینکه امروز در مرحله ساخت جامعه هستیم، عنوان کرد: این مدرسه است که این اقدام را انجام می‌دهد؛ پیوند مدرسه با شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شکوفایی استعدادهای دانش آموزان می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله امید در ادبیات دینی، حاکمیتی و سیاسی ما جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: در فرازی از سخنان رهبر انقلاب، ایشان چرخه‌ای به نام آرمان‌خواهی و امید و عقلانیت را مطرح می‌کنند، ایمان نهفته در دل این تعبیر حکیمانه، یعنی با موتور آرمان‌خواهی، سوخت امید و فرمان عقلانیت به سمت آینده حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه علم قدرت‌آفرین و سلطان است، افزود: دشمنان ما در این سطح وسیع، جنگ ترکیبی علیه ما راه انداختند، برای کور کردن امید بود که خود گواهی مهمی برای اهمیت امید و امیدآفرینی است.

صحرایی با تاکید بر اینکه دیدن پیشرفت‌ها و درک‌کردن نتایج آن برای نسل جدید یکی از راه‌های مهم پیشرفت است، تصریح کرد: وقتی دانش‌آموزان سمپاد بر عرشه کشتی در جنوب، قدرت کشور را می‌فهمند، آن‌گاه است که جریان امید در آن‌ها رشد می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت اردوهای راهیان پیشرفت برای امیدآفرینی گفت: مدرسه، مزرعه این امیدآفرینی است، بذری که در مدرسه افشانده شده، امروز این محصول و این جریان دانش‌بنیانی شده است و بذرهایی که این روزها کاشته می‌شود، به مراتب پربارتر و امیدآفرین‌تر از بذرهای پیشین است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش است که کودک را خلاق و اهل سوال بار می‌آورد، افزود: خلاقیت در کودکی توسط معلم شکوفا می‌شود، مدارس منبع قدرت آینده کشور هستند و مدیر مدرسه راهبردی‌ترین مدیر کشور است.

صحرایی خاطرنشان کرد: مدرسه قوی تضمین‌کننده ایران قوی است، ایران با اقتصاد و علم و فرهنگ قوی، پیشرفته می‌شود و بذر همه این‌ها در مدارس کاشته می‌شود به همین خاطر مدرسان‌سازان و مدرسه‌یاران و مدرسه‌داران نقش زیادی در ساختن ایران باشکوه دارند؛ قدرت تمدنی که در حال ساخت آن هستیم از مدرسه برمی‌آید.

کد خبر 746651

دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • علم در دست فردی تأثیرگذار است که با امید حرکت کند
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان