Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@15:23:02 GMT

دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۱۳۵

دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین آغاز به کار کرد

دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین، طی مراسمی با حضور محمدرضا فرزین، مدیرعامل این بانک و علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنااز روابط عمومی بانک کارآفرین دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین، طی مراسمی با حضور محمدرضا فرزین، مدیرعامل این بانک و علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا فرزین مدیرعامل این بانک در این مراسم گفت: موضوع تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی از ابتدای سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است. به موجب تفاهمنامه‌ای که در تیر ماه امسال با صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسید، از فرصت‌های بازار سرمایه به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده خواهیم کرد.

فرزین همچنین گفت: بانک کارآفرین در برنامه دوساله ۱۴۰۰-۱۳۹۹، بر حمایت از فعالیت‌های فناورانه، نوآورانه و خطرپذیر تمرکز دارد. افتتاح این دفتر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی گام موثری در این زمینه به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین که فعالیت خود را از امروز به صورت رسمی آغاز کرده، درگاهی برای تسهیل و تسریع ارتباط بانک با شرکت‌های متقاضی خدمات بانکی به شمار می‌رود که در آینده نزدیک فعالیت‌های خود را توسعه خواهد داد.

مدیرعامل بانک کارآفرین در بخش پایانی سخنان خود گفت: بانک کارآفرین آمادگی دارد که با ارائه مشاوره مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی، بستر لازم جهت ارائه طیف وسیعی از خدمات بانکی به این شرکت‌ها را تامین نماید.

در بخش دیگری از این مراسم علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی طی سخنانی گفت: تامین مالی حوزه نوآوری تنها با تکیه بر منابع دولتی و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی امکانپذیر نیست. به همین دلیل توافق‌هایی با نظام بانکی کشور برای حمایت جامع و کامل از طرح‌های بزرگ شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.

وی در ادامه فعالیت‌های صندوق طی سال گذشته را تشریح کرد و افزود: تامین مالی شرکت‌های کوچک، با حمایت صندوق‌های نوآوری انجام شده است. همچنین در ۲۰ ماه گذشته نزدیک به سه هزار میلیارد تومان از طرف بانک‌های عامل به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

وحدت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از بانک کارآفرین جهت ورود به حوزه فناوری گفت: همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک کارآفرین بر دو محور ارائه تسهیلات و ضمانتنامه و همچنین انتشار اوراق و استفاده از بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت‌های متقاضی استوار خواهد بود.

گفتنی است در مراسم آغاز مرحله سوم حمایت از کسب وکارهای آسیب‌دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ که روز یکشنبه ۲۹ تیر ماه برگزار شد، طی تفاهمنامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی، اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان با نرخ سود ۹ درصد در دستور کار بانک کارآفرین قرار گرفت.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی بانک کارآفرین محمدرضا فرزین صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

کد خبر 6062889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳