Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:31:48 GMT

طالبان خطاب به آمریکا: به میانجی نیاز نداریم

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۱۷۵

طالبان خطاب به آمریکا: به میانجی نیاز نداریم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در حالی که «زلمی خلیل‌زاد»، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان برای رأیزنی به دوحه رفته، سخنگوی دفتر طالبان تاکید کرد که برای حل مشکل مذاکرات صلح نیاز به هیچ میانجی نیست.

نعیم، سخنگوی دفتر طالبان در این باره گفت که برای حل بحران چهل ساله افغانستان نیاز است تا بحث‌های مهم انجام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد که دو طرف برای به‌نتیجه رساندن این مذاکرات باید حوصله و تحمل داشته باشند.

سخنگوی طالبان افزود: «اگر عجله داشته باشیم که همه کارها در بیست روز یا یک ماه حل شوند، فکر می‌کنم که به هدف شاید نرسیم....ما به کسی اجازه نمی‌دهیم که در امور داخلی ما مداخله کند.»

در همین حال، سفارت آمریکا در کابل نیز اعلام کرد که این کشور برای ایفای نقش میانجی میان هیات‌های مذاکره کننده دولت و طالبان در قطر آمادگی دارد.

این در حالی است که بیست روز از تلاش‌ها برای ایجاد یک شیوه برای آغاز مذاکرات صلح افغانستان می‌گذرد، اما هنوز هم مبنا قرار دادن توافق طالبان با آمریکا و نیز فقه حنفی که از سوی طالبان مطرح شده از موانع برای ایجاد این کار دانسته می‌شوند.

با تداوم اختلاف‌ها بر سر ایجاد شیوه کار، زلمی خلیل‌زاد سفرهای جدید منطقه‌ای خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان میانجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار