Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایوب عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با همکاری مشترک ماموران یگان حفاظت محیط زیست هلیلان و نیروهای انتظامی شهرستان، ۳ نفر متخلف صید و زنده گیری پرندگان شکاری دستگیر شدند.

وی افزود: از متخلفان ۲ بهله دلیجه ،۲ قطعه بلدرچین ،۴ قطعه کبوتر وحشی، ۲ عدد قفس ،۲ دوربین شکاری و مقادیری فشنگ، کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیمی اضافه کرد: این متخلفان بر اساس بند (الف) و (ج) ماده ۱۰ قانون شکار و صید، علاوه بر مجازات تخلف شکار و زنده گیری غیرمجاز، در مجموع بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست نیز مبلغ ۶۰۵ میلیون ریال جریمه شدند.

وی تصریح کرد: پرونده این متخلفان برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شهرستان هلیلان شد.

کد خبر 5037928

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست ایلام شکارچی شکار و صید ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد اربعین حسینی اربعین 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با توجه به اجرای مأموریت‌های پیشگیرانه یگان حفاظت محیط زیست و طرح‌های آموزش محیط زیست به ویژه طرح پرچمداری آموزش نیروهای مسلح، تخلفات زیست محیطی نسبت به سال ۱۴۰۱ هفت درصد کاهش یافت.

او افزود: پارسال در جهت حفاظت از محیط زیست استان ۱۲۱ پرونده تخلفاتی تشکیل و از این تعداد ۲۱ مورد مختومه شده است.

حاتمی با بیان اینکه یک مورد از این تخلفات در بستر فضای مجازی کشف و رصد شد عنوان کرد: ۲۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال میزان ضرر و زیان وارده تخلفات زیست محیطی در سطح استان بوده که تاکنون از این میزان حدود ۱۴ میلیارد و ۸۳۱ میلیون و ۴۴۶ هزار ریال وصول شده و مابقی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید

دستگیری شکارچیان غیربومی با کشف ۸ لاشه گوشت شکار در بشرویه

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: پارسال ۹۵ قبضه سلاح از متخلفان زیست محیطی در خراسان جنوبی کشف و ضبط شد که از این تعداد ۱۰ قبضه غیرمجاز و ۸۵ قبضه مجاز بود.

او ادامه داد: همچنین پارسال ۱۰ هزار و ۲۲۸ ادوات شکار و صید شامل انواع دوربین شکاری، چاقو سلاخی و انواع مهمات سلاح گلوله زنی و ساچمه زنی از متخلفان کشف و ضبط شد.

حاتمی اظهار کرد: در این مدت ۶۳ مورد شکار غیرمجاز پستانداران، زنده گیری پستانداران ۲۳ مورد، شکار غیرمجاز پرنده ۵۲ مورد، زنده گیری پرندگان ۵۴ مورد، شروع به شکار ۳۲ مورد و ۵ مورد نیز نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده به ثبت رسید.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز