Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@09:23:01 GMT

راه اندازی مجدد ۷۶۷واحد صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۲۱۶

راه اندازی مجدد ۷۶۷واحد صنعتی

به گزارش اقتصادآنلاین ، اصغر مصاحب گفت: با راه اندازی مجدد این واحدها برای ۱۳ هزار و ۵۷۷ نفر اشتغال ایجاد و یا تثبیت شغل شده است. هم اکنون در شهرک‌های صنعتی کشور حدود ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که ۹۸۰۰ مورد از آنها غیر فعال و راکد می‌باشند؛ در سال ۹۹، احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی در سراسر کشور برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصاحب اعلام کرد: با بازگشت ۷۶۷ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال، ۵۱ درصد از برنامه تدوین شده برای احیای صنایع کوچک و متوسط در سال ۹۹ عملیاتی شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با توجه به برنامه ریزی احیای ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیا شده بیش از ۵۰ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

مصاحب افزود: استان تهران با ۸۱ واحد، استان اصفهان با ۶۰ واحد صنعتی و مازندران با احیای ۵۱ واحد صنعتی به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند. سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که دوباره راه اندازی شده به طور متوسط ۱۸ نفر است و سرمایه گذاری انجام شده برای احیای این واحدها بیش از ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان با سرانه سرمایه گذاری حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

مصاحب ادامه داد: طی یک هفته گذشته تعداد ۲۷ واحد صنعتی جدید مجدداً راه‌اندازی و به چرخه تولید بازگشته است. راه اندازی مجدد واحدهای غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه‌گذار جدید، تأمین مالی، اخذ شریک سرمایه گذار، تأمین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکا و…، انجام شده است. تجربه سال‌های گذشته در راه اندازی مجدد واحدهای غیر فعال نشان می‌دهد که در ۶ ماهه دوم سال عملکرد بهتری در این حوزه اتفاق می‌افتد و امیدواریم این روند در سال ۹۹ نیز با تمهیدات گرفته شده و همکاری دستگاه‌های مرتبط بیش از پیش محقق شود.

پربیننده ترین قیمت آهن و نوسانات بازار ارز عقب نشینی طلا با پیش‌روی بازارهای ریسک‌پذیر/ تاثیرپذیری از احتمال تصویب بسته دوم محرک مالی آمریکا علیرضا رزم‌حسینی به عنوان وزیر صمت منصوب شد فولادسازان نصف تولید خود را هم در بورس کالا عرضه نمی‌کنند بازدید استاندار کرمان از پروژه بزرگ انتقال آب خلیج‌فارس در منطقه گل‌گهر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال صنایع کوچک صنایع واحد صنعتی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت راه اندازی مجدد واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان رقم خورد

قاسمی گفت: جوجه ریزی از ۲۶ میلیون قطعه در سال ۱۴۰۱ به ۳۱ میلیون قطعه در ۱۴۰۲ افزایش یافت.

وی ابراز کرد: میزان جوجه‌ریزی اسفند سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بود که فروردین امسال به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه افزایش یافت که نشان از افزایش ۱۰۰ درصدی تولید است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: تامین کالای اساسی از جمله شکر، برنج و گوشت، وظیفه و رسالت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است و بر این اساس، تمهیدات لازم برای تامین کالاهای اساسی اندیشیده شد.

وی اضافه کرد: ۲ هزار تن سهمیه شکر برای واحدهای صنعتی، ۱۵۰ تن برای واحدهای صنفی و ۲۶۸ تن برای خانوار، به منظور حفظ آرامش بازار استان تامین شد.

وی ادامه داد: ۲ هزار تن سهمیه شکر واحدهای صنعتی استان سمنان در بهمن و اسفند تامین و جذب شد و سهمیه ۱۵۰ تنی شکر واحدهای صنفی برای تهیه شیرینی، زولبیا و بامیه اختصاص یافت که ۶۰ تن جذب شد و بقیه در روزهای آتی توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان تهران پس از ۱۲ سال تعطیلی
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال جاری
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان رقم خورد
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲