Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ پولیتیکو در گزارشی به تغییر روحیه و قدرت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نسبت به چهار سال پیش که به پیروزی در انتخابات دست یافت پرداخته است.

پولیتیکو می نویسد که ترامپ قویا باور دارد که یک اتفاق خاص در سال 2016 باعث شد تا او بتواند به ریاست جمهوری آمریکا برسد.

این اتفاق نه تحقیقات اف بی آی در مورد هیلاری کلینتون بود و نه ایمیل هایی که لو رفتند، یا انتخاب مایک پنس به عنوان معاون اول ترامپ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر ترامپ مناظره ای که در دومین یکشنبه اکتبر 2016 برگزارشد پیروزی او را رقم زده است.

درست 48 ساعت پیش از آن مناظره، واشنتگن پست یک فایل صوتی منتشر کرد که ترامپ در آن از لمس کردن زنان می گوید.

بسیاری از رییس حزب جمهوری خواه خواستند که ترامپ را کنار بگذارد و وی به ترامپ هشدار داده بود که باید کنار بکشد.

با این حال، ترامپ که زمانی ستاره برنامه های تلویزیونی بود کنار نکشید و بعدها گفت که از فشار خوشش می آید!

همه منتظر بودند که ببینند رییس جمهور آینده چه می کند و او به خوبی تحت فشار جواب داد.

ترامپ در آن زمان قوی ترین عملکرد ممکن را روی صحنه مناظره داشت. بی محبا عمل می کرد، اما کنترل را هم در دست داشت. ترامپ زننده ترین حرف هایش مثل اینکه کلینتون باید به زندان برود را هم با ریتم و خونسردی خاصی بیان می کرد، انگار که او از رازی باخبر است که بقیه از آن مطلع نیستند.

خودش گفت: «آن مناظره نشان داد که من از فشار خوشم می آید، چون فشار بود. شانسم هم 50-50 بود. همان منظره باعث شد که من برنده انتخابات شوم.»

در زمان بحرانی تمام عیار و در لحظه ای که کمپین ترامپ در آستانه فروپاشی بود، درست یک ماه پیش انتخابات، ترامپ از خودش اعتماد به نفسی نشان داد که همه گیر شد. دیگر از کنار گذاشتن او چیزی گفته نشد. حزب دوباره تلاش برای حمایت از او را آغاز کرد. وضعیتش در نظرسنجی ها هم بهتر شد.

پولتیکو در ادامه آن موفقیت ترامپ را با عملکردش در مناظره سه شنبه با جو بایدن مقایسه کرده است.

ترامپ حالا یک ماه مانده به انتخابات وضعیت مشابهی دارد و در نظرسنجی ها عقب است و مسئولیت با او بود. سه شنبه خبری از اجرای هالیوودی نبود و او با سنگینی بار پاندمی که 205 هزار آمریکایی را کشته، سقوط اقتصادی که میلیون ها نفر را بیکار کرده و اعتراضات به نژادستیزی که جامعه آمریکایی را چند پاره کرده به میدان رفت. با توجه به اینکه رای گیری زودتر از همیشه آغاز شده، زمانی برای هدر دادن نبود. این همان تست فشار ترامپ بود، مدل 2020.

و او بدجوری مردود شد.

بسیاری گفتند که نباید تعجب کرد. ترامپ این طور است. رییس جمهور دیوانه ای که دیدیم فرقی با رییس جمهور دیوانه در توییتر نداشت.

ولی این حرف درست نیست. کاندیدایی که ما سه شنبه دیدیم خسته و بی قرار بود و شباهتی به آن کاندیدایی که در 2016 از خودش مطمئن بود نداشت. شاید به یاد آوردن چهار سال پیش سخت باشد، ولی احساس غالب در اولین کمپین ترامپ برای ریاست جمهوری نفرت و اختلاف نبود. جالب بود. او خوش ترین لحظات عمرش را سپری می کرد. ترامپ تا آن زمان هیچ کاری نکرده بود که انقدر مورد توجه قرار بگیرد. او هر لحظه اش را دوست داشت.

ولی سه شنبه شب ترامپ از مناظره لذت نبرد. خسته به نظر می رسید. بدخلقی می کرد. انگار اعتماد به نفس و ایمانش ته کشیدند. ترامپ که زمانی ازطرف مجری فاکس نیوز «درنده ای بالفطره» نامیده شده بود حالا مثل یک قربانی به دام افتاده بود، ترسیده، درمانده و کمبودهایش او را گیر انداخته بودند. او فقط پوسته ای خالی از آن شخصیت مقتدر سابقش بود.

دیدن چنین چیزی شوکه کننده بود. ترامپ چهار سال پیش در برخورد با کلینتون بی احساس عمل می کرد، اما در مناظره سه شنبه مضطرب و آشفته بود. رییس جمهور فریاد می کشید و از خشم دستانش را تکان می داد. صورتش سرخ شده بود. در ازای همه حرف هایی که ترامپ بار بایدن کرد، بایدن و مجری کاری به وی کردند که حتی نتوانست حداقل عملکرد قابل قبول را داشته باشد. با وجود آماده شدن برای سوالاتی که مشخص بود پرسیده می شود، ترامپ انقدر عصبانی شد که نتوانست در مورد بیمه درمانی یا گروه های نژادستیز بیش از یک کلمه «حتما» بگوید – در حالی که چندین فرصت نصیبش شد.

ترامپ سه شنبه شب ترسیده و نامطمئن به نظر رسید. رییس جمهوری که خودش در وارتون (دانشگاهی گرانقیمت) درس خوانده رقبیش را به خاطر نمرات بد مسخره کرد. رییس جمهوری که باید کشورش را در بحران کرونا رهبری کند ماسک زدن را مسخره می کند. رییس جمهوری که قول داده بود دوباره آمریکا را به بزرگی برساند بدون هیچ مدرکی مدعی شد که آمریکا کشور ناتوانی است که نمی تواند انتخابات سالمی را برگزار کند.

ترامپ کسی است که زندگی اش را مثل کتاب پرفروش قدرت مثبت اندیشی ساخته است. در آن کتاب گفته میشود که هیچ مانعی وجود ندارد، فقط فرصت وجود دارد و غلبه کردن بر آنها فقط به باور و دید مثبت بستگی دارد. با دیدن مناظره سه شنبه، انگار ترامپ دین و ایمانش را از دست داده است.

ترامپ نه زورش به بایدن رسید و نه مجری برنامه، همان طور که زورش به کرونا هم نرسیده و نتوانسته جلوی از دست رفتن شغل ها و فوران تنش ها در شهرهای مختلف امریکا را بگیرد. برای اولین بار در دوران ریاست جمهوری اش، ترامپ به نظر متوجه شد که از اتفاقات جا مانده است. هشدارش در خصوص پیامدهای انتخابات گویای سرنوشت سیاسی اوست: «پایان این ماجرا خوش نیست.»

اخبار مرتبط جو بایدن: ترامپ در انتخابات شکست بخورد، از قدرت کنار می رود فروش تی شرت ضد ترامپ«خفه می شی مرد»توسط ستاد تبلیغاتی بایدن اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن/ بایدن ترامپ را «دلقک» خطاب کرد سی ان ان: مناظره ای وحشتناک/ دیلی تلگراف: ترامپ یک بولدوزر حراف است/ رئیس سابق سیا: ترامپ یک احمق نادان نفرت انگیز است! حواشی نخستین دوئل ترامپ و بایدن: مناظره یا فحاشی؟!+ تصاویر مجری اولین مناظره ترامپ و بایدن کیست؟ پاشنه آشیل ترامپ و بایدن چیست؟ ترامپ دخترش را برای معاونت خود به جای مایک پنس در نظر داشت ترامپ عقب نشینی کرد؛قدرت را «دوستانه» تحویل می دهم

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا انتخابات آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن مناظره ترامپ و بایدن سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ترامپ و بایدن چهار سال پیش رییس جمهور سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!

به گزارش جماران؛ شارل میشل، رئیس شورای اروپا در پیامی در شبکه اجتماعی اکس خطاب به دونالد ترامپ نوشت: از پوتین نترس. ما که از او نمی ترسیم.

میشل خطاب به ترامپ افزود: به حقایق توجه کن. ارقام خودشان گویا هستند. اتحادیه اروپا 143 میلیارد یورو (150 میلیارد دلار) به اوکراین کمک کرده است.

شایان ذکر است که این نگرانی وجود دارد که ترامپ در صورت انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهور آمریکا کمک به اوکراین را قطع کند و این کشور را در دفاع از خاکش مقابل روسیه تنها بگذارد.

 

دیگر خبرها

  • رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!
  • رکورد تاریخی: گلر آکادمی پرسپولیس بدون گل خورده
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه