Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@10:38:33 GMT

ژاپن از یخ ماه سوخت هیدروژنی می سازد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۲۷۷

به گزارش تلگراف، سازمان فضایی ژاپن تصمیم داردتا ۲۰۳۵ میلادی، از آب استخراج شده از توده های یخ ماه هیدروژن تولید کند و سوخت بسازد.

استفاده از هیدروژن به دست آمده از  ماه هزینه های حمل ونقل سوخت از زمین را می کاهد. هرچند روی سطح ماه هیچ ذخایر شناخته شده ای از آب مایع وجود ندارد، اما طبق اطلاعات به دست آمده از تحقیقات احتمالا یک دهانه یخی در نزدیکی قطب جنوب ماه وجود دارد که هیچ گاه در معرض نور خورشید قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن تصمیم دارد در دهه آینده برای احداث ایستگاه  فضایی به نام «گیت وی»(Gateway) در مدار ماه با آمریکا همکاری کند. پس از آن نیز تا ۲۰۳۵ میلادی یک کارخانه تولید سوخت در قطب جنوب ماه تکمیل می شود.

فناوری که در کارخانه تولید سوخت به کار می رود احتمالا با استفاده از یک سلول خورشیدی آب را به اکسیژن و هیدروژن تجزیه و در مرحله بعد با ترکیب آنها، انرژی تولید می کند.

همچنین سازمان فضایی ژاپن تصمیم دارد از سوخت هیدروژن در فضاپیمایی چند بار مصرف استفاده کند که قابلیت حمل ۴ فضانورد به  ایستگاه «گیت وی» و بازگردندان آنها را داشته باشد. چنین سفری نیازمند  ۳۷ تن آب است. علاوه بر آن، از این سوخت برای یک وسیله نقلیه استفاده می شود که می تواند روی سطح ماه ۶۲۱ مایل حرکت کند.  چنین سفری نیازمند ۲۱تن آب است.

اخبار این پروژه در حالی منتشر می شود که چند روز قبل هیروشی یاماکاوا رئیس سازمان فضایی ژاپن و جیم بریدنستاین( مدیر ناسا)  برای همکاری های دوجانبه درباره پروژه اکتشاف ماه با یکدیگر ملاقات کردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش روزیاتو، این شهربازی یک اژدهای ۷۰ متری در مرکز خود و بیش از ۳۰ بازی مهیج خواهد داشت.

گرچه برخی از ساخت شهربازی ای با الهام از انیمه ی ژاپنی مشهور Dragon Ball خوشحال اند، اما برخی هم این کشور را به خاطر اقدامات بی رحمانه ی حکومتش مورد انتقاد قرار داده اند.

سابقه ی تاریک عربستان سعودی در رعایت حقوق بشر سبب شده برنامه ی این کشور برای ساخت این شهربازی با واکنش سردی مواجه شود.

این شهربازی اولین جاذبه ی گردشگری دنیا خواهد بود که بر اساس انیمه ی ژاپنی محبوب «دراگون بال» ساخته می شود.

به گفته ی شرکت سرمایه گذاری Qiddiya که به صندوق سرمایه گذاری دولت عربستان تعلق دارد، این شهربازی مساحتی بیش از نیم میلیون متر مربع خواهد داشت.

ساخت این شهربازی جزئی از همکاری های استراتژیک بلند مدت شرکت Qiddiya با شرکت Toei Animation، تهیه کننده ی ژاپنی انیمه ی «دراگون بال» است.

این شهربازی یک ترن هوایی خواهد داشت که از لا به لای پیچ و خم بدن یک اژدها عبور می کند. این اژدها بر اساس شخصیت Shenron در انیمه ی «دراگون بال» که یک اژدهای برآورده کننده ی آرزو است، طراحی شده است.

این شهربازی ۷ ناحیه ی تفریحی مختلف با الهام از ۷ تخم افسانه ای اژدها در انیمه ی «دراگون بال» خواهد داشت که برای بازدیدکنندگان شهربازی را به قلب این انیمه خواهند برد.

این شهرباری همچنین بخش هایی تعاملی و قابل کاوش با الهام از انیمه ی «دراگون بال» خواهد داشت، مانند «خانه ی کیم» و «سیاره ی بیراس».

شهربازی «دراگون بال» یک پروژه ی عظیم تفریحی و گردشگری است که در نزدیکی ریاض، پایتخت عربستان در حال ساخت است.

این شهربازی بخشی از برنامه های عربستان سعودی برای سازگاری بیشتر با محیط زیست و رهایی از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت است.

در حالی که برخی طرفداران انیمه ی «دراگون بال» از برنامه ی عربستان برای ساخت این شهربازی استقبال کرده اند، اما برخی نیز در فضای مجازی ساخت این شهربازی در عربستان را زیر سؤال برده اند.

کاربری نوشته: «هیچ چیزی نمی تواند مرا راضی به رفتن به کشوری با محدودهای شدید و بسیار برای آزادی های فردی کند. اگر می خواهید به یک جاذبه گردشگری بین المللی تبدیل شوید، باید از استانداردهای بیشتر نقاط دنیا تبعیت کنید.»

کاربر دیگری نیز نوشته: «ایده اش عالی است! ولی جایش نه چندان.»

با این حال، کاربری دیگر نوشته: «فوق العاده است! بزن بریم!»

عربستان قصد دارد میلیاردها دلار در تلاش برای جذب گردشگران بیشتر به این کشور هزینه کند.

این کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۵۰ سالانه پذیرای ۱۵۰ میلیون گردشگر باشد تا به اقتصاد خود تنوع بخشد و با افزایش ورود ارز خارجی به این کشور، وابستگی کمتری به نفت پیدا کند.

عربستان تاکنون ۱۳ میلیارد دلار در بخش خصوصی برای توسعه ی صنعت گردشگری خود سرمایه گذاری کرده است.

با این حال، در پس این زرق برق، موارد متعددی از تهدید، ترک اجباری و خونریزی وجود دارد.

بسیاری از پروژه های این کشور با انتقادات شدید نسبت به نقض حقوق بشر توسط حکومت عربستان مواجه شده است، از جمله پروژه ی ۵۵۰ میلیارد دلاری «نئوم» که برای اجرای آن برخی قبایل این کشور با اعمال زور از محل زندگی خود بیرون رانده، محبوس یا اعدام شده اند.

دست کم ۲۰ هزار نفر از اعضای قبیله ی «حویطات» در عربستان از محل زندگی خود بیرون رانده شده اند، بی آنکه معلوم باشد محل زندگی آن ها در آینده کجا خواهد بود.

همچنین مقامات شهر بندری جده خانه های زیادی را برای اجرای برنامه های توسعه ی این کشور تخریب کرده و هزاران نفر از مردم را به طور غیر قانونی از محل زندگی خود بیرون رانده اند.

جید باسیونی، مسئول بخش خاورمیانه ی سازمان حقوق بشری Reprieve به دویچه وله گفته: «پروژه ی نئوم دارد روی دریایی از خون ساخته می شود. ما بارها و بارها دیده ایم که هر کسی که با ولیعهد عربستان مخالفت می کند یا بر سر راهش قرار می گیرید، با خطر زندانی شدن یا مرگ مواجه می شود.»

2222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888373

دیگر خبرها

  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟ (+عکس)
  • خداحافظی طولانی کثیف‌ترین سوخت فسیلی جهان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • افزایش ۳۰ و ۱۶ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵
  • ۳۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین افزوده می‌شود
  • راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در سال ۱۴۰۳
  • قطار هیدروژنی چینی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت آزمایش شد
  • اپل گوشی تاشو می‌سازد؟