Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@09:23:51 GMT

خواص و مضرات پنیر که قبل مصرف آن بهتر است بدانید

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۲۹۵

خواص و مضرات پنیر که قبل مصرف آن بهتر است بدانید

رویداد۲۴ یکی از مهم ترین مواد خوراکی وعده صبحانه برای تمام خانواده های ایرانی استفاده از پنیر است و از انواع آن می‌توان به لیقوان، فتا یا دانمارکی اشاره کرد که دارای مواد مغذی از قبیل انواع ویتامین، فسفر، مواد معدنی، فیبر و آهن بوده و یک منبع بسیار مفید برای تامین پروتئین به شمار می آید.

قابلیت هضم آسان، درمان فشار خون بالا، افزایش انرژی، افزایش مواد معدنی و تامین کربوهیدرات از جمله خواص پنیر است و باید دانست که در هر ۱۰۰گرم پنیر حدود سه گرم کربوهیدرات وجود دارد که موجب عملکرد صحیح سوخت و ساز بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۳ گرم چربی در هر ۱۰۰ گرم پنیر نهفته است و چربی موجود در پنیر باعث افزایش انرژی می‌شود؛ مقدار ویتامین و مواد معدنی موجود در پنیر همانند یک لیوان شیر است.

ویتامین A

پنیر سرشار از ویتامین‌های مفید از جمله ویتامین A است. محافظت از چشم ها، درمان آسیب‌های پوستی و عفونت تنفسی از جمله خواص این ماده غذایی به شمار می‌آید.

روی

وجود روی به تولید هورمون ها، بهبود ایمنی و سلامت بدن کمک چشم‌گیری می‌کند.

ریبوفلاوین

نام دیگر ویتامین B ریبوفلاوین است که از بهترین منابع تولید انرژی به شمار می‌آید. وجود این ویتامین کمک زیادی به درمان اوتیسم، آب مروارید و میگرن می‌کند و در پنیر به مقدار بسیار زیاد یافت می شود.

سلنیوم

آنتی اکسیدان موجود در پنیر برای جلوگیری از توده‌های سرطانی و درمان دیابت مفید است.

سدیم

این ماده مغذی در بسیاری از لبنیات از جمله شیر وجود دارد. ارزش غذایی این ماده به قدری زیاد است که موجب درمان گرفتگی عضلات، حفظ گلوکز، بهبود عملکرد صحیح قلب می‌شود.

ویتامین B۱۲

وجود این ویتامین نقش مهمی در عملکرد متابولیسم مغز دارد.

فسفر

از مهم‌ترین مواد مغذی در پنیر فسفر است که برای ترمیم مغز استخوان مفید به نظر می‌رسد.

کلسیم

نبود کلسیم کافی در بدن موجب بروز انواع مشکلات از جمله پوکی استخوان ها، شکستگی ناخن، پوسیدگی دندان می‌شود.

ویتامین K۲

به دلیل وجود این ویتامین در پنیر، این خوراکی نقش مهمی در سلامت قلب و عملکرد صحیح منبع ساختار استخوانی دارد.

تقویت استخوان ها و مفاصل، بهبود عملکرد قلب، جلوگیری از توده‌های سرطان، جلوگیری از دیابت، جلوگیری از پوکی استخوان، ساخت ماهیچه، تقویت و حفظ سلامت دندان، کنترل فشار خون، کاهش استرس، درمان میگرن، رشد و استحکام مو، درخشش پوست، رفع جوش‌های پوستی و تقویت سلامت ناخن‌ها از جمله خواص پنیر به حساب می آیند.

بیشتر بخوانید: اگر رژیم لاغری دارید دور این میوه‌ها را خط بکشید!

مضررات پنیر را بشناسید_بروز حساسیت نسبت به لاکتوز که موجب اسهال، یبوست، گاز، درد، گرفتگی عضلات، نفخ شکم می‌شود.
_ ایجاد آلرژی به شیر
_افرادی که به شیر حساسیت دارند با مصرف پنیز نیز دچار آلرژی می‌شوند.
_مبتلایان به آلرژی نسبت به لبنیات برای مصرف پنیر به پزشک معالج خود مراجعه کنند.



منبع: سلامت نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت پنیر ویروس کرونا حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل

پنیر یکی از انواع لبنیات است که از هزاران سال پیش تا کنون بخشی از رژیم غذایی بشر را تشکیل می‌دهد. پنیر انواع مختلف و طعم های متفاوتی داشته و در بسیاری از دستورهای آشپزی موجود در دنیا نقشی اساسی ایفا می‌کند. پنیر کوتاژ از انواع پنیر است که مزه ترشی دارد و فواید بی نظیری برای سلامتی دارد که در این بخش از بهداشت و سلامت به آن پرداخته ایم.

پنیر کاتیج یا کوتاژ چیست؟

به گزارش نمناک، پنیر کوتاژ یا پنیر کاتیج که به آن پنیر کلبه نیز می گویند، یک پنیر سفید و نرم است که در تهیه آن از مایه پنیر استفاده نمی‌شود و از شیر ترش تهیه می‌شود. پنیر کوتاژ یک پنیر تازه است و خیلی زود خراب می‌شود، بنابراین باید به سرعت مصرف شود و در یخچال نگهداری گردد.

طرز تهیه پنیر کوتاژ یا کاتیج سنتی سرشیر و چربی شیر را جدا کنید. شیر را در یک کاسه شیشه‌ای بریزید و رویش را هم با یک پارچه پشمی با بافت درشت بپوشانید. شیر را برای 2 روز در هوای آزاد و محوطه باز بگذارید تا شیر کمی ترش شده و حالتی ژله‌ای و دلمه دلمه بگیرد. بعد از 2 روز هیچ آبی نباید روی شیر ببینید واگر بعد از 2 روز شیر شما آب داشت، به آن وقت بیشتری برای ترش شدن بدهید. چربی شیر را دوباره بگیرید. شیر بریده شده را در یک ظرف فلزی بریزید و روی حرارت خیلی کم بگذارید و اجازه بدهید که 5 تا 10 دقیقه حرارت ببیند تا آب و دلمه‌های شیر جدا شود. بعد از جدا شدن آب شیر، آن را در پارچه نخی یا آبکش توری بریزید تا قسمت جامد شیر جدا شود. پارچه حاوی پنیر چند بار بفشارید. پارچه را 2، 3 ساعت از جایی آویزان کنید یا یک جسم سنگین روی پارچه بگذارید تا آب پنیر از آن خارج شود. این پنیر را می‌توانید چرخ کرده یا رویش خامه بریزید و مصرف نمایید. پنیر کاتیج یا کوتاژ برای چه کسانی مناسب است؟

پنیر کوتاژ یک ماده عالی برای افراد زیر است:

زنان باردار کودکان در حال رشد ورزشکاران، بدنسازان و دوندگان سالمندان موارد مصرف پنیر کاتیج یا کوتاژ از این پنیر به صورت رنده شده در انواع سالاد و نان می‌توان استفاده کرد. در بسیاری از دستور‌های آشپزی پنیر کوتاژ را یک جایگزین خوب برای پنیر ریکوتا می‌دانند، چون این پنیر چربی کمی دارد. در پاستا‌های پنیری هم می‌توان از این پنیر استفاده کرد. میزان مصرف پنیر کاتیج

پنیر یکی از غذاهایی است که در مصرف آن باید اعتدال را رعایت کنید و اگر به شیر حساسیت دارید مراقب مصرف آن باشید.

فواید بی نظیر پنیر کاتیج یا کوتاژ

پنیر کوتاژ دارای فواید زیر می باشد:

یکی از فواید مهم پنیر کوتاژ حفظ دندان هاست. پنیر کوتاژسرشاراز کلسیم بوده و موجب می شود استخوان های قوی و سالمی داشته باشید و از پوکی استخوان و سایر مشکلات استخوانی مرتبط با افزایش سن جلوگیری کنید. با افزایش سن، توده استخوانی شروع به ضعیف شدن می کند و سلامت استخوان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. پنیر سرشار از ویتامین ب کمپلکس و کلسیم است که با مصرف آن کلسیم و ویتامین ها جذب و در سراسر بدن پخش می شوند. ویتامین ب کمپلکس موجود در پنیر کوتاژ برای فعالیت های متابولیکی مختلف بدن بسیار مفید است. ویتامین ب12 موجود در پنیر کوتاژ برای عملکرد صحیح مغز مورد نیاز است و به جذب آهن کمک می کند. ریبوفلاوین کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل واسید پانتوتنیک به عنوان یک سنتز کننده عمل و به تشکیل پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها و اسیدهای آمینه در بدن ما کمک می کند.از طرف دیگر نیاسین نقش مهمی در هضم، تولید انرژی و کاهش کلسترول دارد. یک و نیم فنجان پنیر کم چرب حاوی 14 گرم پروتئین و 81 کالری است. مطالعات نشان می دهد پروتئین می تواند به افراد کمک کند در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشند و زنانی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند، عضلات لاغرتری دارند همچنین این مطالعه نشان داد زنانی که پنیر کوتاژ می‌خورند نسبت به زنانی که پروتئین کمتری (18 درصد کالری) مصرف می‌کنند، مدت بیشتری احساس سیری دارند. چربی پنیر کوتاژ برای رشد جنین زنان باردار مفید شناخته شده است. پنیر تازه 12 درصد و میزان چربی پنیر کوتاژ بین 40 تا 50 درصد می باشد. پنیر کوتاژ سرشار از مواد مغذی است،به همین دلیل برای زنان باردار و ورزشکاران توصیه می شود. پنیر کوتاژ سرشار از ویتامین آ است و مطمئنا برای سلامتی و رشد جنین در زنان باردار بسیار مفید خواهد بود. پنیر و محصولات فرآوری شده سرشار از کلسیم، فسفر و روی هستند. مقدار کلسیم موجود در پنیر کوتاژ 8 درصد از مقدار توصیه شده روزانه است و علاوه بر این، سدیم فراوانی دارد. این مواد معدنی برای رشد جنین در رحم زنان باردار نیز بسیار مفید هستند. پنیر علاوه بر کلسیم، حاوی پروتئین های با کیفیتی است که مصرف آن در طول دوره رشد بسیار اهمیت دارد و همچنین برای داشتن توانایی کنترل وزن مناسب است. پروتئین موجود در پنیر کوتاژ می تواند از بدن در برابر سموم، باکتری ها و ویروس ها محافظت کند. نحوه نگهداری پنیر کاتیج

پنیر کوتاژ را می توان در یخچال نگهداری کرد و باید حداکثر تا چهار روز پس از خرید آن را مصرف کنید.

عوارض پنیر کاتیج

این پنیر حاوی حدود 364 میلی گرم سدیم است. رژیم غذایی پر نمک می تواند منجر به عوارضی مانند فشار خون بالا، افزایش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی و همچنین دیابت شود.

مطالعه اخیر روی رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی از جمله پنیر نشان داد که خوردن غذاهای غنی از گوشت و پنیر در دوران میانسالی می تواند خطر مرگ را دو برابر و احتمال چهار برابر خطر مرگ ناشی از سرطان را افزایش دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • چرا در پروژه ها از سینی کابل گالوانیزه برق استفاده می کنند؟
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند