Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «پل ریچارد گالاگر» وزیر امور خارجه واتیکان روز چهارشنبه دولت آمریکا را به تلاش برای بهره‌برداری انتخاباتی از پاپ «فرانسیس» متهم کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، این سر اسقف واتیکان در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص تلاش دولت آمریکا برای بهره‌برداری از پاپ در آستانه انتخابات گفت: «بله دقیقاً به همین دلیل است که پاپ با مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا دیداری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو که به ایتالیا سفر کرده است روز چهارشنبه در نشستی با نام آزادی ادیان به ایراد سخنرانی پرداخت. به نوشته گاردین، علاوه بر نزدیک بودن زمان انتخابات آمریکا، یک دلیل دیگر برای عدم دیدار پاپ با پامپئو می‌تواند حملات و فشارهای وزیر امور خارجه آمریکا علیه واتیکان به خاطر مواضعش در قبال چین باشد.

واتیکان قصد دارد توافق تاریخی با پکن را که دو سال پیش به امضای طرفین رسید گسترش دهد. با اینکه جزئیاتی از این توافق منتشر نشده است، انتصاب یک اسقف کاتولیک در چین را شامل می‌شود.

پامپئو روز چهارشنبه در دیدار با «جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیا نیز بازنگری دولت این کشور در به کار گیری فناوری چینی در شبکه‌های امنیتی این کشور را خواستار شد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین پس از دیدار با همتای ایتالیایی خود گفت: «من و وزیر امور خارجه درباره نگرانی‌های ایالات متحده درخصوص تلاش حزب کمونیست چین برای افزایش حضور در ایتالیا جهت مقاصد راهبردی گفت‌وگویی طولانی داشتند».

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن محکومیت و تقبیح شدید اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق تصریح کرد، ما انتظار داشتیم شورای امنیت این اقدام تجاوزکارانه را محکوم نماید، اما آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت این تجاوز آشکار شدند، از این رو عملیات حساب شده‌ ای در چهارچوب حق دفاع مشروع از سوی کشورمان در پاسخ به این تجاوز صورت گرفت.

خانم تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در این گفتگو با تاکید بر اهمیت نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه اظهار داشت: تلاش‌های اسلوونی پیرامون ایجاد صلح پایدار در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد داشت و اسلوونی معتقد است که برقراری آتش بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش ها در منطقه است.

در پایان طرفین بر ضرورت حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

کد خبر 844681 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه اسلوونی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • ایتالیا: زمان برقراری آتش‌بس در غزه است
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • امیرعبداللهیان: ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند