Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@21:20:20 GMT

طرز تهیه کنافه شکلاتی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۳۶۵

طرز تهیه کنافه شکلاتی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک ،مواد اولیه ی کنافه شکلاتی هم خیلی کمتر از کنافه لبنانیه. همون طور که از اسم این شیرینی پیداست، در طرز تهیه ی اون علاوه بر رشته کادایف از شکلات ذوب شده استفاده میشه. برای درست کردن کنافه شکلاتی هم نیاز به فر نخواهید داشت. کافیه رشته های کادایف رو خرد کنید، داخل کره تفت بدید و بعد شکلات آب شده رو بهش اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم کنافه شکلاتی

رشته کادایف                                    250 گرم

کره                                                125 گرم

شکلات تخته ای                               90 گرم (+24 گرم برای تزیین)

پسته خرد شده                                30 گرم

بادام خرد شده                                 30 گرم

 

طرز تهیه کنافه شکلاتی  رشته های کادایف را در دست کاملا خرد کنید. در یک قابلمه ی بزرگ کره را ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا ذوب شود. سپس رشته های خرد شده را داخل قابلمه بریزید و به کره ی ذوب شده اضافه کنید. آن ها را خوب هم بزنید تا رشته ها کاملا به کره آغشته شوند. آن ها را مرتب هم بزنید و مراقب باشید تا رشته ها نسوزند. کنافه ها را آن قدر تفت دهید تا رنگ آن ها طلایی و بافت آن ها ترد شود. بعد از حدود ۱۰ دقیقه تقت دادن، کنافه ها را داخل کاسه ای بریزید و اجازه دهید تا کاملا خنک شوند.

 شکلات تخته ای را رنده و یا به قطعات کوچک خرد کنید. آن را داخل کاسه ریخته و حدود ۳۰ ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید تا کاملا آب شود. می توانید از روش بنماری نیز برای آب کردن شکلات تخته ای استفاده کنید. شکلات آب شده را هم بزنید تا تمام قسمت های آن به طور یکنواخت آب شود.

 

 بعد از آن که شکلات ذوب شده خنک شد، آن را روی رشته های تفت داده شده بریزید. آن ها را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شده و تمام قسمت های رشته به شکلات آغشته شود. (در این مرحله می توانید مغزهای خوشمزه را نیز به کنافه اضافه کنید.)

 

 روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. با استفاده از قاشق و یا اسکوپ ساز بستنی مقداری از مواد کنافه را برداشته و روی کاغذ روغنی قرار دهید. با این مقدار مواد حدود ۱۶ عدد کنافه ی شکلاتی خواهید داشت. آن ها را با فاصله از هم روی کاغذ روغنی بریزید. سپس با استفاده از ته فنجان کنافه ها را صاف کنید.

 

 مقداری شکلات آب شده داخل قیف (ترجیحا یکبار مصرف) بریزید. سپس شکلات ها را با استفاده از قیف روی کوکی ها بریزید و آن ها را تزیین کنید. سپس پسته های خرد شده را به دلخواه روی کوکی ها بپاشید تا ظاهر آن ها زیباتر شود. روی پسته ها را آرام کمی فشار دهید تا به شکلات ها بچسبد.

 

 کنافه های شکلاتی را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شوند و فرم بگیرند.

 

 کنافه را از بخچال بیرون آورده و در ظرف مورد نظر خود سرو کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کنافه کیک شکلاتی دهید تا کاملا قرار دهید هم بزنید کنافه ها رشته ها خرد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله شکلات و نوشابه انرژی‌زا قاچاق

فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف محموله‌ی شکلات و نوشابه‌های انرژی‌زا قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سردار علی ابراهیمی، اظهار داشت: ماموران یگان امداد شهرستان قزوین در راستای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودروهای عبوری درمحورهای مواصلاتی استان به 2 دستگاه خودرو ایسوزو و وانت نیسان مشکوک و برای بررسی بیشتر دستور توقف آنها را صادر کردند.

وی ادامه داد: پس از توقف خودروها و در بازرسی از آنها با رعایت موازین شرعی و حقوق شهروندی، 2 هزار و 892 قوطی نوشابه انرژی زا و بیش از یک تن و 107 کیلو گرم شکلات خارجی قاچاق، که فاقد هرگونه مجوز مثبته گمرکی بوده کشف و 2 دستگاه خودرو وانت نیسان و کامیونت ایسوزو را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف برابر نظر کارشناسان مربوطه حدود 5 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص 2 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • (ویدئو) بمب شکلاتی، ابتکار عجیب اوکراینی‌ها مقابل روسیه
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • قیمت نجومی کاکائو؛ شکلات از دسترس خارج شد!
  • شکلات از دسترس خارج شد!
  • کشف محموله شکلات و نوشابه انرژی‌زا قاچاق
  • غذا‌هایی که ما را نابود می‌کنند
  • صادرات ۱۰۳ میلیون دلار شیرینی و شکلات از آذربایجان شرقی