Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه های خوزستان با صدور بیانیه‌ای، اظهار داشتند: یکی از زیرساخت‌های تحول انقلابی، شفافیت آراء است. نمایندگان مردم خوزستان در مجلس آراء خود را شفاف بیان کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، 6 انجمن اسلامی دانشجویان خوزستان با صدور بیانیه‌ای خواستار شفافیت آرا نمایندگان خوزستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه، تشکل‌های دانشجویی اظهار داشتند: مدتی از  از عمر مجلسی که اکثر نمایندگان آن با شعار شفافیت و عدالت بر کرسی‌های آن تکیه زده‌اند می‌گذرد و انتظاری که از یک مجلس مدّعی تحول خواهی و انقلابی بودن می‌رود آن است که در بزنگاه های حساس، در تقنین ، نظارت و یا  انتخاب مسئولان نهادهای وابسته به مجلس شورای اسلامی خود پایبندتر از همه به کشور و آیین‌نامه‌های  داخلی مجلس باشد.

همانطور که مستحضرید یکی از مطالبات عمده ملت ایران بالاخص فعالین دانشجویی در سال‌های اخیر مسئله شفافیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی  بوده است.

مطالبه‌ای جدی که انتظار می‌رفت با روی کار آمدن مجلس جدید سریع محقق شود، مجلسی که در ایام آغازین کار خود بحث شفافیت را در دستور کار خود قرار داد، اما همچنان اگر نماینده‌ای علاقه‌ای به انتشار آرا و نظرات خود در فضای مجازی نداشته باشد رای، نظر و استدلال‌ها نامعلوم خواهد ماند و تغییر و تحولی به وجود نیامده است.

آیا طرح مجلس به شفافیت فضای انتخابات ریاست جمهوری کمک می‌کند؟آخرین وضعیت بررسی طرح شفافیت‌ آرای نمایندگان در مجلسآیت‌الله حسینی‌همدانی خطاب به نماینده جدید کرج: با شفافیت کامل علیه تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری اقدام داشته باشید

با توجه به جنبه های پر رنگ مسئله شفافیت در شعارهای انتخاباتی نمایندگان حاضر در مجلس  و با توجه به نقش اساسی شفافیت در حسن پیگیری سایر مطالبات مردم از جمله مطالبات اقتصادی و معیشتی، حداقل توقع تا تصویب قوانین به روز و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای انتشار صریح و الزامی آرا و اقدامات اساسی نمایندگان به عنوان وکلای ملت ایران از هر رسانه و تریبونی که در دست دارند برای اعلام رای خود در خصوص تصمیمات تعیین‌کننده مجلس دریغ نورزند و مردم را در جریان آراء و تصمیمات خود بگذارند چرا که تکرار رویه قبلی و مبهم ماندن نظرات نمایندگان شایسته ملت ایران و مجلس یازدهم نخواهد بود.

انتهای پیام/341/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، سلیمان عباسی با بیان اینکه ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت آغاز می شود. اظهار داشت: دانشجویان متقاضی جهت ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت ماه می توانند درخواست خود را در سامانه پکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی https://refah.swf.ir ثبت نمایند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشجویی پس از ثبت درخواست خود و تایید نهایی مرکز آموزش علمی کاربردی و واحد استانی، مدارک لازم را جهت تشکیل پرونده و اخذ وام شهریه به مرکز آموزش محل تحصیل خود ارائه نمایند. لازم به ذکر است مبلغ وام شهریه به ازای هر نیم سال تحصیلی ۳۰ میلیون ریال می باشد.

کد خبر 6080762

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد