Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@08:20:59 GMT

فواید حمام کردن با آب سرد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۴۱۹

فواید حمام کردن با آب سرد

هرچند که بدنمان دوش سرد را دوست ندارد و ترجیح می‌دهیم زیر دوش آب گرم حمام کنیم تا آب سرد، اما آب سرد برای مو‌ها بهتر است و مزایای بیشتری نسبت به آب گرم دارد.

در واقع آب سرد منافذ پوستی را محکم کرده و گردش خون را افزایش می‌دهد در نتیجه برای سلامتی و زیبایی بهترین انتخاب خواهد بود. در ادامه جزییات بیشتر را در رابطه با فواید حمام کردن با آب سرد شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوش آب سرد بهترین انتخاب برای مو‌ها

در همین ابتدا باید بگوییم که اگر مو‌های رنگی دارید، باید بدانید که آب گرم، رنگ مو‌های شما را سریعتر از بین می‌برد. وقتی دوش آب گرم می‌گیرید، لایه‌ی رویی کوتیکول مو‌ها از بین خواهد رفت و این یکی از رایج‌ترین دلایل کم رنگ شدن رنگ مو‌ها است. ولی وقتی با آب سرد دوش بگیرید این مشکل به وجود نخواهد آمد. همچنین وقتی با آب سرد دوش بگیرید موهایتان درخشان‌تر خواهد شد.

آب سرد همچنین از پوست و مو‌ها در برابر خشکی محافظت می‌کند و از شکستگی و آسیب مو‌ها جلوگیری خواهد کرد. از سوی دیگر شستشو با آب سرد به مو‌ها کمک می‌کند تا مواد مغذی را حفظ کنند. وقتی با آب سرد دوش بگیرید رطوبت موهایتان نیز حفظ خواهد شد؛ بنابراین مو‌ها در برابر شانه زدن مقاوم‌تر خواهند بود. آب سرد مخصوصا در مکان‌های مرطوب بهترین انتخاب برای مو‌ها خواهد بود.

آب گرم می‌تواند چربی‌های لازم را در خود حل کند و نرم‌کننده‌ی اضافی مو را از بین ببرد؛ بنابراین اگر نیم ساعت مو‌های خود را با آب داغ بشویید، خواهید دید که چه آسیبی به موهایتان وارد می‌شود. از سوی دیگر تمام مواد مغذی که جذب مو می‌شوند، می‌تواند به سرعت با یک آبکشی گرم از برود.

در نهایت اگر یک هفته حمام کردن با آب سرد را مخصوصا در فصل تابستان تجربه کنید، خواهید دید که چه تغییراتی در موهایتان ایجاد خواهد شد و جنس موهایتان تا چه اندازه بهبود خواهد یافت. اگر شما عزیزان حمام کردن با آب سرد را تجربه کرده‌اید می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: دینو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمام کردن آب سرد سلامت موها سبک زندگی پارسی خبر آب گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپایی از کریم‌خان زند که نابود می‌شود / شاه پیش از فتح شیراز این‌جا حمام کرده بود (فیلم)

عصر ایران ؛ حسن ظهوری ــ ویدر یک روستای دوره زندیه در نزدیکی ساوه و شهرستان زرندیه است و یکی از شواهد به جای مانده از این روستا، حمام تاریخی آن است. حمامی که به خواست کلبعلی خان ساخته شده و احتمالا زمانی که کریم‌خان زند مهمان او بوده، در آن حمام کرده‌است.

گزارش را این‌جا ببینید کلبعلی خان، یکی از سردارها و شخصیت‌های مهم بخش خرقان ساوه است. او قلعه و خانه‌های زیبایی داشته که حالا خیلی از آن‌ها از بین رفته و تنها حمامی که از دوران او ساخته شده باقی مانده‌است. حمامی که در حال فروریختن است. حمام به ثبت آثار ملی رسیده اما هیچ حفاظت و مرمتی نشده و تقریبا به طور کامل به حال خود رها شده‌است. میراث فرهنگی هیچ نظارتی بر سرنوشت آن ندارد و اهالی روستا هرقدر تلاش کردند تا این حمام را نجات بدهند، تا کنون بی‌فایده بوده‌است. حمام معماری شاخصی دارد که شبیه معماری عصر زندیه است. گفته می‌شود کریم خان زند، وقتی در راه شیراز بود تا آن‌جا را فتح کند،‌ چند روزی مهمان کلبعلی خان بود و در این حمامِ، استحمام کرده‌است. گزارش را ببینید. ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمام تاریخی محله «کبابیان» همدان (عکس) خرافه‌ها چگونه از حمام کلیمیانِ تهران سر درآوردند؟ قصه تلخ از دست رفتن میراث تاریخی کشور

دیگر خبرها

  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • مستند سازی ۶۴ تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • مرمت حمام خواجه نصیر در مراغه
  • ردپایی از کریم‌خان زند که نابود می‌شود / شاه پیش از فتح شیراز این‌جا حمام کرده بود (فیلم)
  • تلاش برای مرمت حمام خواجه نصیر مراغه
  • تصاویر| حمام حاج صالح
  • فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی
  • هرآنچه در مورد دستگاه بخور باید بدانید
  • فواید رژیم گوشت‌خواری بیشتر است یا گیاه‌خواری؟
  • حمام چگونه از «خزینه» به «دوش» رسید؟ کدامیک از آن‌ها بهتر است؟