Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۱۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است که تا پایان فعالیت دولت دوازدهم تکمیل و در اختیار واجدان شرایط قرار می‌گیرد.

محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی مسکن محرومان در شهر کارچان اراک، افزود: بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر چه وظیفه اصلی دولت ایجاد زیرساخت‌های اساسی از قبیل سدسازی، جاده سازی و توسعه شبکه ریلی است اما حلاوت و شیرینی ساخت منزل مسکونی برای نیازمندان باعث شده که دولت برنامه ریزی‌های گسترده‌ای در این خصوص پیش بینی کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است که تا پایان فعالیت دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرارمی‌گیرند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز گفت: عملیات اجرایی یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان این نهاد انقلابی در استان مرکزی آغاز شده که تا پایان فعالیت دولت در خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
مرتضی بختیاری افزود: استانداری مرکزی در تامین زمین مورد نیاز این طرح، حمایت‌های بسیاری داشت که جای قدردانی دارد.
وی بیان کرد: علاوه بر این عملیات اجرایی، ساخت ۲ هزار واحد مسکونی ویژه اقشار کم درآمد روستایی نیز در استان مرکزی آغاز شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: مشکلی در ساخت مسکن محرومان در روستاهای کشور وجود ندارد اما در تامین زمین برای اجرای این طرح در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.
مدیرکل روستایی بنیاد مسکن کشور نیز گفت: در حال حاضر ۸۸ هزار واحد مسکونی در ۲۰ استان کشور در قالب مسکن محرومان در حال ساخت است و ۲ هزار واحد نیز برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی با اعتبار بلاعوض ۲۵۰۰ میلیارد تومان و ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مدنظر است.

سهرابی ادامه داد: ۲۴ هزار واحد در سال گذشته به اتمام رسید و امید است مسکن محرومان استان مرکزی به تعداد ۲ هزار واحد با اعتبار بلاعوض بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی در ۹ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
شرکت در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان، شرکت در آئین بهره‌برداری از تقاطع غیر همسطح شهید صیدی، بازدید از طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی اراک، شرکت در آئین آغاز عملیات اجرایی مرحله سوم مدارس المهدی، بهره‌برداری از مرحله دوم بیمارستان المهدی و شرکت در آئین بهره‌برداری از چهار هزار و چهارصدمین واحد مسکونی بازسازی شده سیل بهار ۹۸  از جمله برنامه‌های سفر یک روزه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک روزه به اراک بود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار واحد مسکونی مسکن محرومان حال ساخت عملیات اجرایی فعالیت دولت بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،عباس حسینی از ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون،  قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با صرف یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: پارسال سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ٧۵٠ میلیون تومان، سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵٠ میلیون تومان و سایر شهرها ۶٠٠ میلیون تومان بوده است.
وی، سیاست‌های اعتباری بانک را در حمایت از به‌کارگیری فناوری‌های نوین ساخت‌وساز و حمایت از سازندگان حرفه‌ای برای ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات در سال جاری به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب یک میلیارد تومان، ٩٠٠ و ٨٠٠ میلیون تومان تعیین شده است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود.
حسینی ادامه داد: حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت‌وساز بر پایه روش‌های نوین باعث شده است که در سال ١۴٠٣، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی سازی، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار گیرند و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.
برای حمایت از معماری ایرانی- اسلامی، واحدهای مسکونی احداثی در چارچوب معماری ایرانی –اسلامی همانند واحدهای احداثی بر پایه روش‌های نوین دارای مشوق‌های تسهیلاتی هستند.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل