Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلنگ فاز نخست پروژه ساحل‌سازی رودخانه اروند ظهر امروز (پنج‌شنبه ۱۰ مهر) در آبادان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی فاز نخست پروژه ساحل‌سازی رودخانه اروند ظهر امروز (پنج‌شنبه 10 مهر) بامسئولان شهرستان آبادان و منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این آئین «محمودرضا شیرازی» با اشاره به روند اجرایی فاز نخست پروژه ساحل‌سازی رودخانه اروند اظهار کرد: مراحل اجرایی آغاز به کار این پروژه شامل شمع کوبی، بدنه‌سازی ساحل، رفع نیزار، پیاده‌روسازی و نصب مبلمان شهری است.

 

شهردار آبادان مساحت اجرای فاز نخست طرح ساحل سازی رودخانه اروند را 500 مترمربع عنوان کرد و افزود: این پروژه در فاز اول با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق ملی و طی مدت 12 ماه با هماهنگی قرارگاه کربلا و مرزبانی اجرایی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد:  یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی شهرداری آبادان پروژه ساحل‌سازی رودخانه بهمنشیر شامل احداث پارک، پیاده‌روسازی و بدنه‌سازی این رودخانه بود که طی 10 روز گذشته نیز آغاز به کار کرد و قرار است از پل سوم تا بهمن 35 به طول 1.5 کیلومتر اجرایی شود.

 

شیرازی با بیان اینکه پروژه آسفالت محلات علوانیه، ذوالفقاری و فاز 2 امیرآباد در دست اقدام است اضافه کرد: این پروژه‌ها با وجود کمبود مالی آغاز شده‌اند؛ در این مدت اعتبار خاصی به شهرداری آبادان تزریق نشده اما امیدواریم با همکاری نمایندگان آبادان تبصره بودجه سال 99 که 35 درصد سهم عوارض آلایندگی، معادل ماهیانه 35 میلیارد ریال است و به حساب صندوق ملی محیط زیست می‌رود، حذف شود.

 

وی ابراز کرد: این مبالغ همچنان در صندوق باقی مانده و تاکنون جایی هزینه نشده هر چند قرار بود محیط زیست کشور 100 میلیارد ریال برای احداث سلول‌های دفن بهداشتی زباله در محل دفن پسماند به شهرداری آبادان اختصاص دهد، اما از آنجا که سازوکار برداشت از این صندوق هنوز مشخص نیست این امر اجرایی نشده است.

 

شهردار آبادان از زمان طولانی برای روند برداشت بودجه از صندوق ملی محیط زیست طی چند ماه خبر داد و عنوان کرد: با طولانی شدن زمان تحقق این امر احتمال دارد این مبلغ به خزانه برگشت داده شود، لذا نیازمند آن هستیم که با پیگیری‌های نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی حذف این ماده قانونی تحقق یابد چرا که با بازگشت این مبلغ به آبادان می‌تواند کمکی به ارائه خدمات مطلوب باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: برای تکمیل این طرح اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح ملی توسعه سواحل مکران تا اروند و 40 میلیارد ریال دیگر از محل فروش اوراق بهادار تامین می‌شود.

 

شیرازی استفاده از سواحل بکر اروندرود را حق شهروندان این منطقه دانست و یاد آور شد: امیدواریم با اختصاص اعتبارات بتوانیم فازهای بعدی آن را عملیاتی و اجرا کنیم.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: سهم عوارض آلایندگی پروژه های عمرانی شهرداری آبادان ساحل سازی اروند آغاز به کار پروژه خبرگزاری شبستان خوزستان شهردار آبادان جذب اعتبارات ملی ساحل سازی منطقه آزاد اروند صندوق ملی محیط زیست تخصیص بودجه میلیارد ریال آغاز به کار فاز نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وقوع سیلاب در استان

به گزارش جام جم/علی محمدی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده سازمان هواشناسی و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، یک سامانه بارشی از ساعات ابتدایی سه شنبه 28 فروردین استان بوشهر به ویژه نواحی جنوبی استان را در بر می گیرد و تا روز چهارشنبه بارندگی های موثری دارد.

وی افزود: این سامانه در استان های همجوار نیز بارش هایی را به همراه دارد و همین موضوع، احتمال وقوع سیلاب از حوضه های بالادست استان را تشدید می کند.

محمدی عنوان کرد: با توجه به عدم وقوع بارندگی های موثر در سال آبی جاری، ظرفیت ذخیره سازی مناسبی در سدهای استان بوشهر از جمله سد رئیسعلی دلواری، سد تنگ ارم، سد اخند، سد باغان، سد خاییز و سد ارغون وجود دارد و پروژه های در حال احداث نیز در شرایط پایداری در برابر سیلاب ها قرار دارند.

وی تصریح کرد: علیرغم وجود ظرفیت ذخیره سازی، امکان وقوع سیلاب های میان حوضه ای نیز محتمل است و ضروری است تا همه دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع سیلاب، آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: از شهروندان عزیز به ویژه ساکنین حاشیه رودخانه ها و آبراه ها تقاضا می شود در زمان سیلاب از هر گونه ورود یا تردد در محدوده حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: هرگونه ورود به محدوده تاسیسات آبی از جمله سدها، بندها، شبکه های آبیاری و زهکشی و ... غیرمجاز است و در زمان وقوع سیلاب به بروز خسارات جبران ناپذیری منتهی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان
  • آسمانی صاف در اروند
  • بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل
  • پیش بینی وقوع سیلاب در استان
  • جوی آفتابی در اروند
  • اسدی: پرسپولیس به قهرمانی در آسیا نیازمند است/ امیدوارم خصوصی سازی در حد حرف نباشد
  • آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان
  • آغاز برداشت گندم در آبادان
  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳