Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:43:13 GMT

برگزاری ۱۱ هزار دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۴۹۶

برگزاری ۱۱ هزار دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار و ۳۵۱ دادگاه به صورت ارتباط تصویری و آنلاین در استان برگزار شد، گفت: دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی در این زمینه رتبه اول کشور را به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۱۰ مهر) در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: براساس آماری که به ثبت رسیده پرونده های معوقه مربوط  به قبل از تاریخ یکم مهرماه ۹۸ تعداد یک هزار و ۵۶۱ فقره بوده که هم اکنون فقط ۳۸۹ پرونده از آنها باقی مانده که کاهش ۷۵ درصدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: عمدتا پرونده های معوقه مربوط به مواد مخدر است که متهمین پرونده ها یا شناسایی نشده اند یا متواری هستند یا پرونده هایی هستند که نیابت به استان های دیگر داده شده و پاسخی دریافت نشده است.

 

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: در مدت یاد شده در شوراهای حل اختلاف استان ۱۷۴ فقره پرونده معوقه به ثبت رسیده که امروز با کاهش ۸۵ درصدی به ۲۶ پرونده رسیده است.

 

رئیس شورای قضائی استان خراسان جنوبی ضمن اشاره به اینکه برگزاری دادگاه های آنلاین یکی از راه ها در مسیر تحقق دادرسی الکترونیک نزدیک، گفت: استان خراسان جنوبی در مورد دادگاه های آنلاین، توفیقات بسیار خوبی داشته و تاکنون ۱۱هزار و ۳۵۱ دادگاه آنلاین بدون حضور فیزیکی اصحاب پرونده در محل دادگاه برگزار شده است و رضایتمندی ۹۵درصدی اصحاب پرونده را از آن خود کرده  و  در این بخش دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

 

به گفته وی روزانه به طور متوسط تعداد ۵۰ دادگاه آنلاین در استان برگزار می شود که عمدتا مربوط به داخل استان است همچنین دادگاهای آنلاین با کشورهای هلند، کره جنوبی، آمریکا و آب‌های بین المللی برگزار کرده ایم.

 

رِئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: رضایت‌مندی ارباب رجوع از دستگاه قضایی استان براساس نظرسنجی های به عمل آمده ۸۷ درصد است که در این خصوص نیز از نظر رضایتمندی مراجعان، رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

 

حجت الاسلام حمیدی در خصوص دادرسی الکترونیک تصریح کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۳ هزار و ۴۰۵ فقره پرونده در استان رسیدگی شده بدون اینکه حتی یک برگ کاغذ استفاده شود و صفرتا صد رسیدگی ها الکترونیکی ثبت شده است.

 

وی ازطرح نوبت دهی الکترونیکی دراستان خبر داد و گفت : هم اکنون نوبت دهی الکترونیکی در دستگاه قضایی استان فعال شده و آماده بهره برداری است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی  در پایان مشکلات زیر ساختی دادگستری استان را مطرح کرد و خواستار مساعدت رئیس قوه قضاییه شد.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دادگاه آنلاین نشست شورای قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی استان خراسان جنوبی دستگاه قضایی استان حجت الاسلام پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع اعتراض ثالث به عملیات اجرایی به صورت بر خط به همت معاونت فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی دادگستری استان مازندران در شعبه سوم حقوقی دادگستری شهرستان ساری برگزار شد.

پوریانی اظهار کرد: برگزاری دادگاه‌های علنی برخط یکی از گام‌های مهم در راستای اجرای سند تحول قضائی است که به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی، شفاف سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دادرسی الکترونیک مشکلات ناشی از مسافت‌های طولانی از بین می‌رود و این امکان برای افراد فراهم می‌شود که از هر منطقه، مکان و هر کشوری در جلسات دادرسی به صورت مجازی و الکترونیک حضور یابند.
وی افزود: تسریع در خدمت رسانی قضائی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان ازنتایج برگزاری دادگاه‌های برخط است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در پایان در مورد شیوه مشاهده این دادگاه گفت: علاقه مندان می‌توانند به عنوان مهمان از طریق لینک وارد شده و دادگاه را مشاهده کنند.

کد خبر 6086648

دیگر خبرها

  • جزییات جدید از پرونده مهسا امینی
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم
  • همشهری آنلاین و جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدند
  • همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن
  • شکایت میلاد حاتمی از همشهری آنلاین رد شد
  • در دادگاه مطبوعات امروز چه گذشت؟
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد