Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «استودیو هشت» مجله رادیویی است که با شنیدن بخش‌های متنوع آن، از معرفی کتاب و فیلم تا وب گردی و آیتم‌های جالب دیگر، گذر زمان را احساس نخواهید کرد.

ساعت ۱۸ که پیچ رادیو را باز  و آن را روی موج اف ام، فرکانس ۱۰۷٫۵۰ تنظیم کنید، می‌توانید به مدت یک ساعت و نیم از اخبار  حوزه هنر و فرهنگ مطلع  و همچنین سرگرم شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی آگاهی شما در این حوزه افزایش می یابد. این برنامه برای مخاطبان خاص و علاقه مند به هنر و نمایش بسیار جذاب است.

 تهیه کنندگی این برنامه زنده رادیویی را یک هفته در میان، انسیه شمس الهی و نسیم صباغان و همچنین گویندگی آن را نگین خواجه نصیر و فرزام رنجبر برعهده دارند.

تلاش میکنم تا مخاطب برنامه را از دست ندهیم

انسیه شمس الهی تهیه کننده  «استودیو هشت» گفت: هدف این برنامه، اطلاع رسانی و سرگرمی در حوزه فرهنگ و هنر است. از طرفی با توجه به ماموریت شبکه رادیویی،  ساخت برنامه‌هایی در حوزه اطلاع رسانی در زمینه فرهنگ و هنر از ضرورت‌های این برنامه محسوب می شود. در این برنامه، اطلاع رسانی در قالب خبر‌های روز ایران و جهان صورت می‌گیرد و بخش‌های برنامه ثابت نیستند و به طور مستمر، متناسب با فضای جامعه و اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد، در حال به روز شدن است.

وی افزود: در بخش موسیقی، اطلاعاتی در رابطه با قطعه‌های مهم موسیقی، شخصیت‌های مهم در موسیقی ایران، موسیقی سنتی و دستگاه‌های آن  به مخاطب داده می‌شود.

شمس الهی عنوان کرد: در این برنامه و در بخشی تحت عنوان «وب گردی»، اخبار فرهنگی و هنری و مربوط به هنرمندان که در فضای مجازی منتشر شده منعکس می‌شود. این بخش بیشتر شامل فعالیت‌های هنری و هنرمندان در فضای مجازی خواهد بود. همچنین در بخش دیگری از برنامه که در قالب گزارشی و مصاحبه مردمی است، شیما شیرازی گزارشگر برنامه از مردم درخواست می‌کند تا بخشی از یک نمایشنامه را بخوانند. در واقع در این بخش سعی داریم که کتابخوانی و به خصوص نمایشنامه خوانی را در جامعه ترویج دهیم و مردم را به خواندن آنها تشویق کنیم. به این بهانه نمایشنامه‌ها را هم به مردم معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بخشی از برنامه به معرفی فیلم‌های باارزش سینمای ایران و جهان توسط مصطفی محمودی کارشناس و منتقد سینما به صورت تلفنی و زنده می‌پردازیم و به صورت اجمالی به نقد و تحلیل آن نیز پرداخته می‌شود.

این تهیه کننده بیان کرد: دغدغه من به عنوان یک تهیه کننده این است که تمام تلاش خود را به کار گیرم تا مخاطب برنامه روز به روز افزایش یابد که به نظرم این دغدغه تمام تهیه کنندگان است. تمام سعی ام را می‌کنم تا مخاطبان برنامه را از دست ندهم و برنامه «استودیو هشت» فراگیرتر شود،  تا جایی که ممکن است هم در فضای مجازی و هم در میان شنوندگان رادیو معرفی شود و مخاطب پیدا کند. زیرا  اعتبار یک برنامه به مخاطبان آن است. 

فرزام رنجبر گوینده برنامه «استودیو هشت» هم درباره این برنامه گفت: ویژگی اصلی این برنامه صمیمیت با مخاطب است. وقتی که در استودیو این برنامه را اجرا می‌کنم بسیار با مخاطبان احساس راحتی دارم و به فراخور موضوعی که در برنامه داریم و پاسخ‌هایی که در برنامه دریافت می‌کنیم، به اصل هدف از سوی مخاطبان فرهیخته رادیو نمایش می‌رسم. در نتیجه احساس می‌کنم که یک دیالوگ درست با مخاطبان دارم و این باعث خوشحالی  است که مخاطبانی به این خوبی داریم.

وی افزود: وقتی موضوعی را در برنامه مطرح می‌کنیم، پاسخ‌هایی که از سوی مخاطبان ارسال میشود،  آنچنان صمیمانه است که این حس راحتی را به من القا میکند.  بنابراین صمیمیتی که در عوامل برنامه رادیویی «استودیو هشت» وجود دارد، مهمترین ویژگی این برنامه است.

این گوینده عنوان کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیرم  تا حس صمیمیت  را در این برنامه  به مخاطبان انتقال دهم. به نظر من وقتی یک برنامه با هر تعداد مخاطب روی آنتن است،  در آن لحظه، همان تعداد مخاطبان به یک جمع تبدیل می‌شوند. بنابراین دوست دارم در طول مدت برنامه این راحتی و صمیمیت در میان مخاطبان و عوامل برنامه ایجاد شود. تمام سعی ام را می‌کنم تا برنامه را با کیفیتی اجرا کنم که مخاطب احساس خوبی از گوش دادن به آن داشته باشد.

وی ادامه داد: حس بسیار خوبی به برنامه استودیو هشت دارم. همین باعث شده  که من یک ساعت و نیم فرصت برقراری ارتباط  زنده با مخاطبان را  داشته باشم و به نظرم هیچ چیز برای یک گوینده خوشایندتر از این  نیست.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه های رادیویی کتابخوانی اخبار امروز استودیو هشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟

صمیمیت یکی از مهم‌ترین عناصر یک رابطه سالم و موفق است. صمیمیت به معنای نزدیکی و ارتباط عمیق عاطفی، ذهنی و روحی بین دو نفر است. صمیمیت معنوی نیز یکی از انواع صمیمیت است که به معنای اشتراک باورها، ارزش‌ها و معنویات بین دو نفر است.

صمیمیت معنوی در ازدواج نقش مهمی در ایجاد و حفظ یک رابطه پایدار و رضایت‌بخش دارد. زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو هستند، احساس نزدیکی و همدلی بیشتری با یکدیگر دارند. آن‌ها می‌توانند در مورد باور‌ها و ارزش‌های خود با یکدیگر گفتگو کنند و از یکدیگر حمایت دریافت کنند. این امر باعث می‌شود که آن‌ها در زمان‌های سخت و دشوار زندگی نیز به یکدیگر تکیه داشته باشند.

فواید صمیمیت معنوی در ازدواج

افزایش رضایت از زندگی زناشویی
زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو هستند، احساس رضایت بیشتری از زندگی زناشویی خود دارند. آن‌ها احساس می‌کنند که با یکدیگر در یک مسیر مشترک قرار دارند و می‌توانند در کنار یکدیگر به رشد و تعالی دست یابند.

کاهش تنش‌ها و اختلافات بین زوجین
زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو هستند، دیدگاه‌های مشترکی در مورد مسائل مهم زندگی دارند. این امر باعث می‌شود که آن‌ها کمتر با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند و در صورت بروز اختلاف نیز بتوانند به راحتی آن را حل کنند.

بهبود ارتباط و گفتگو بین زوجین
زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو هستند، احساس راحتی بیشتری در گفتگو با یکدیگر دارند. آن‌ها می‌توانند در مورد مسائل شخصی و خصوصی خود با یکدیگر گفتگو کنند و از یکدیگر حمایت دریافت کنند.

افزایش حمایت عاطفی بین زوجین
زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو هستند، می‌توانند از یکدیگر حمایت عاطفی بیشتری دریافت کنند. آن‌ها می‌توانند در زمان‌های سخت و دشوار زندگی به یکدیگر تکیه داشته باشند و از یکدیگر انرژی مثبت دریافت کنند.

افزایش احساس امنیت و آرامش بین زوجین
زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو هستند، احساس امنیت و آرامش بیشتری در کنار یکدیگر دارند. آن‌ها می‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند و از یکدیگر حمایت دریافت کنند.

افزایش امید و انگیزه در زندگی زوجین
زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو هستند، احساس امید و انگیزه بیشتری در زندگی دارند. آن‌ها باور دارند که در کنار یکدیگر می‌توانند بر هر چالشی غلبه کنند و به اهداف خود دست یابند.

راهکار‌های تقویت صمیمیت معنوی در ازدواج

برای تقویت صمیمیت معنوی در ازدواج، می‌توان از راهکار‌های زیر استفاده کرد:

- در مورد باور‌ها و ارزش‌های خود با یکدیگر گفتگو کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا یکدیگر را بهتر درک کنید و اشتراکات خود را با یکدیگر کشف کنید.

- با یکدیگر به فعالیت‌های معنوی بپردازید. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل شرکت در مراسم مذهبی، دعا و نیایش، مطالعه کتاب‌های مذهبی یا معنوی و ... باشد.

- از یکدیگر در مورد چالش‌های معنوی خود حمایت کنید. اگر یکی از زوجین با چالش‌های معنوی مواجه است، همسرش باید از او حمایت کند و در کنار او باشد.

اهمیت صمیمیت معنوی در ازدواج
صمیمیت معنوی یکی از جنبه‌های مهم زندگی مشترک است که می‌تواند تأثیر عمیقی بر کیفیت رابطه زوجین داشته باشد. زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو هستند، احساس نزدیکی و همدلی بیشتری با یکدیگر دارند. آن‌ها می‌توانند در مورد باور‌ها و ارزش‌های خود با یکدیگر گفتگو کنند و از یکدیگر حمایت دریافت کنند. این امر باعث می‌شود که آن‌ها در زمان‌های سخت و دشوار زندگی نیز به یکدیگر تکیه داشته باشند.

چالش‌های صمیمیت معنوی در ازدواج
صمیمیت معنوی در ازدواج می‌تواند یک امر چالش‌برانگیز باشد. زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو نیستند، ممکن است با مشکلاتی در زندگی مشترک خود مواجه شوند. برخی از این چالش‌ها عبارتند از:

اختلاف در باور‌ها و ارزش‌ها
زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو نیستند، ممکن است در مورد مسائل مهم زندگی، مانند مذهب، معنای زندگی، و ارزش‌های اخلاقی، با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند. این اختلاف نظر‌ها می‌تواند منجر به تنش و اختلافات بین زوجین شود.

عدم حمایت عاطفی
اگر یکی از زوجین با چالش‌های معنوی مواجه است، ممکن است همسرش از او حمایت نکند. این امر می‌تواند منجر به احساس تنهایی و انزوا در فرد شود.

فقدان احساس امنیت و آرامش
زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو نیستند، ممکن است احساس امنیت و آرامش کمتری در کنار یکدیگر داشته باشند. آن‌ها ممکن است احساس کنند که نمی‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند و از یکدیگر حمایت دریافت کنند.

سوالات متداول درباره صمیمیت معنوی در ازدواج

۱. صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟
صمیمیت معنوی در ازدواج به معنای اشتراک باورها، ارزش‌ها و معنویات بین دو نفر است. زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو هستند، احساس نزدیکی و همدلی بیشتری با یکدیگر دارند. آن‌ها می‌توانند در مورد باور‌ها و ارزش‌های خود با یکدیگر گفتگو کنند و از یکدیگر حمایت دریافت کنند.

۲. فواید صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟

صمیمیت معنوی در ازدواج می‌تواند فواید متعددی را به همراه داشته باشد، از جمله:

- افزایش رضایت از زندگی زناشویی

- کاهش تنش‌ها و اختلافات بین زوجین

- بهبود ارتباط و گفتگو بین زوجین

- افزایش حمایت عاطفی بین زوجین

- افزایش احساس امنیت و آرامش بین زوجین

- افزایش امید و انگیزه در زندگی زوجین

۳. راهکار‌های تقویت صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟

برای تقویت صمیمیت معنوی در ازدواج، می‌توان از راهکار‌های زیر استفاده کرد:

- در مورد باور‌ها و ارزش‌های خود با یکدیگر گفتگو کنید.

- با یکدیگر به فعالیت‌های معنوی بپردازید.

- از یکدیگر در مورد چالش‌های معنوی خود حمایت کنید.

۴. چالش‌های صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟

صمیمیت معنوی در ازدواج می‌تواند یک امر چالش‌برانگیز باشد. زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو نیستند، ممکن است با مشکلاتی در زندگی مشترک خود مواجه شوند. برخی از این چالش‌ها عبارتند از:

- اختلاف در باور‌ها و ارزش‌ها

- عدم حمایت عاطفی

- فقدان احساس امنیت و آرامش

۵. راهکار‌های غلبه بر چالش‌های صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟

برای غلبه بر چالش‌های صمیمیت معنوی در ازدواج، می‌توان از راهکار‌های زیر استفاده کرد:

- در مورد باور‌ها و ارزش‌های خود با یکدیگر گفتگو کنید.

- با یکدیگر به فعالیت‌های معنوی بپردازید.

- از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید.

۶. آیا صمیمیت معنوی در ازدواج ضروری است؟

این سوال به دیدگاه افراد بستگی دارد. برخی از افراد معتقدند که صمیمیت معنوی در ازدواج ضروری است و زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو نیستند، نمی‌توانند رابطه پایداری داشته باشند. برخی دیگر معتقدند که صمیمیت معنوی مهم است، اما ضروری نیست.

۷. چه زمانی باید در مورد صمیمیت معنوی در ازدواج با همسر خود صحبت کنیم؟

بهتر است در مورد صمیمیت معنوی در ازدواج قبل از ازدواج صحبت کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا ببینید که آیا با همسر خود از نظر معنوی همسو هستید یا خیر. اگر در این مورد با همسر خود اختلاف نظر دارید، می‌توانید قبل از ازدواج برای حل این اختلافات تلاش کنید.

۸. اگر بعد از ازدواج متوجه شویم که با همسر خود از نظر معنوی همسو نیستیم، چه کار کنیم؟

اگر بعد از ازدواج متوجه شویم که با همسر خود از نظر معنوی همسو نیستیم، باید سعی کنیم با یکدیگر گفتگو کنیم و راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنیم. اگر نتوانیم با یکدیگر به توافق برسیم، می‌توانیم از یک مشاور ازدواج کمک بگیریم.

سخن آخر:
صمیمیت معنوی در ازدواج یکی از عناصر مهم یک رابطه پایدار و رضایت‌بخش است. زوجینی که از نظر معنوی با یکدیگر همسو هستند، احساس نزدیکی و همدلی بیشتری با یکدیگر دارند و می‌توانند در زمان‌های سخت و دشوار زندگی نیز به یکدیگر تکیه داشته باشند. برای تقویت صمیمیت معنوی در ازدواج، می‌توان از راهکار‌های مختلفی استفاده کرد.

منبع: بیتوته

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های برنامه پنج‌ساله هفتم
  • رو به سوی بحران؛ چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب
  • تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید
  • هدف اصلی «بی‌انتها»، رساندن مخاطب به محبت پروردگار است
  • آموزش آموزه‌های قرآن با هم سفره در رادیو نمایش
  • ببینید | افزایش مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا‌وسیما
  • آموزش آموزه‌های قرآن با «هم سفره» در رادیو نمایش
  • تصویر جدیدی از تیموتی شالامی که وایرال شد
  • آموزش آموزه های قرآن با «هم سفره» رادیو نمایش
  • صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟