Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مهاباد از زندانی شدن و عدم ترخیص ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) مهاباد و ارومیه خبر داد و گفت: متاسفانه این بیماران چون توان پرداخت هزینه بیمارستان را ندارند، زندانی می‌شوند!

به گزارش مشرق، جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های امام خمینی مهاباد و امام خمینی ارومیه بستری بودند که هزینه درمان هر کدام از آنها بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان برآورد شد،‌گفت: ۲۰ بیمار با هزار زحمت هزینه درمان خود را پرداخت کردند و ترخیص شدند اما ۴۰ بیمار که عمدتا یا تحت پوشش کمیته امداد امام قرار دارند یا سازمان بهزیستی و یا فاقد سرپرست خانواده هستند به دلیل نداشتن هزینه درمان از بیمارستان ترخیص نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: زور دفترچه‌های بیمه به کرونا نمی‌رسد

وی با بیان اینکه مسئولین این ۲ بیمارستان، این بیماران را زندانی کرده و اجازه ترخیص نمی‌دهند، گفت: اینجانب در نامه‌ای به دکتر نمکی وزیر بهداشت اسامی ۴۰ نفر را برای ایشان ارسال کردم و خواستار ترخیص این بیماران شدم.

نائب رئیس کمیسون عمران مجلس با بیان اینکه کرونا یک بیماری سراسری، جهانی و عمومی است، ‌تاکید کرد:‌مسئولین وزرات بهداشت باید تدابیری اتخاذ می‌کردند تا هزینه بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه درمان قرار می‌گرفت اما متاسفانه ظاهرا این اقدام صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: هزینه یک روز بستری بیمار کرونایی

محمودزاده با بیان اینکه در مناطق محروم وقتی یک نفر دچار کرونا می‌شود بقیه اعضای خانواده نیز درگیر می‌شوند، گفت: برای درمان یک بیمار کرونایی حداقل شش آمپول مخصوص نیاز است که هزینه هر آمپول یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان  می‌شود و در مجموع غیر از هزینه‌های جانبی بیمارستان، یک بیمار کرونایی به ۹ میلیون تومان برای هزینه آمپول نیاز دارد که پرداخت این هزینه از توان مردم خارج است.

وی گفت:‌در حال حاضر یک خانم باردار از اهالی یک روستای سردشت، که دچار بیمار کرونا شده و ۴ روز پیش باید از بیمارستان امام خمینی ارومیه ترخیص می‌شده به دلیل عدم پرداخت هزینه ۴۰ میلیون تومانی بیمارستان، بالاجبار در بیمارستان نگهداری می‌شود در حالی که وضعیت جسمی این خانم چندان مناسب هم نیست.

نماینده مهاباد در مجلس به مورد دیگری از این بیماران اشاره کرد و گفت: فرد دیگری برای ترخیص خود از بیمارستان گوشواره دختر ۳ ساله خود را فروخت تا هزینه بیمارستان را پرداخت کند.

محمودزاده تاکید کرد:‌در کجای جهان مشاهده می‌کنیم که یک بیمار باردار کرونایی برای ترخیص ۴ روز در بیمارستان نگهداری شود و یا بیمار دیگری گوشواره دختر خود را به فروش برساند.

وی با انتقاد از عملکرد وزیر بهداشت گفت: هر چه زودتر باید تکلیف این ۴۰ بیمار مشخص و آنها از بیمارستان‌ها ترخیص شوند.

نماینده مهاباد گفت: ‌در مناطق محروم ما کسی که کرونا می‌گیرد یا باید به خاطر بیماری بمیرد یا به خاطر فقر مالی.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین سازمان بهزیستی امام خمینی مجلس ارومیه مهاباد بهداشت مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا دکتر نمکی مشرق نماینده مهاباد بیمار کرونایی بیمار کرونا امام خمینی یک بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند

فروریختن پل فرانسیس اسکات در شهر بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا پس از برخورد یک کشتی باری، یکی از نادرترین حوادث در تاریخ ایالات متحده به حساب می‌آید. با این حال، دولت محلی اکنون برای بازسازی این پل چشم به کمک‌های دولت فدرال آمریکا دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین واکنش به حادثه رخ داده در بالتیمور، متعهد شد دولت فدرال هزینه کامل بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت خواهد کرد. 

وی پیش از عزیمت به کارولینای شمالی در کاخ سفید خطاب به رسانه‌ها گفت: تصمیم من این است که هزینه بازسازی کامل این پل از سوی دولت پرداخت شود و انتظار دارم که کنگره نیز از تصمیم ما حمایت کند. 

اکنون تیم‌های جستجو در حال تلاش برای یافتن افرادی هستند که در پی این حادثه به رودخانه سقوط کرده اند. تیم‌های نجات تاکنون ۲ تن را از آب زنده بیرون کشیده اند که یکی از آنها در بیمارستان بستری شده است. با این حال، این احتمال وجود دارد که افراد بیشتری در آب باشند. 

بایدن در این باره گفت: من به خوبی می‌دانم که در چنین شرایطی هر دقیقه همانند یک عمر است. اولویت نخست ما در حال حاضر ادامه عملیات امداد و نجات و جستجوی مفقود شدگان این حادثه است. این یک حادثه وحشتناک بود. 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه در این حادثه کشتی مقصر بوده و شرکت کشتی رانی صاحب آن باید هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را بدهد، گفت: این مسئله می‌تواند درست باشد، اما ما نمی‌توانیم منتظر روند‌های حقوقی مربوط به این مسئله بمانیم. دولت فدرال هزینه بازسازی این پل را پرداخته و آن را بار دیگر بازگشایی خواهد کرد. 

پل فرانسیس اسکات یکی از شلوغ‌ترین پل‌های منطقه شرقی آمریکا است که نیویورک و واشنگتن را به هم متصل می‌کند. سالانه ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو از روی این پل تردد می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • زمان ترخیص سعید راد مشخص نیست
  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • زمان ترخیص سعید راد مشخص نیست/ عوارض شکستگی استخوان لگن
  • کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس کشور در ایام نوروز
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند
  • هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ + نحوه پرداخت هزینه کنکور، لینک sanjesh.org