Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: برخی شهرک‌های صنعتی استان مرکزی به شهر ارواح تبدیل شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدحسن آصفری ظهر امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به توجه به ظرفیت استان مرکزی اظهارداشت: مسئولین استان پای کارهستند که استان عقب نماند ما شرایط کشور را قبول داریم و شرایط خوبی به دلیل تحریم‌های ظالمانه، کرونا و شرایط پس از کرونا نداریم و مدیریت کشور با این شرایط و بودجه و اعتبارات به همین دلایل شرایطی سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه دل انسان را به درد می آورد این است که به رغم ‌تلاش خوبی که انجام شده و ما در مجلس نهم جلسات معتددی با شما داشتیم ولی قدرت چانه‌زنی در مجلس حاکم است که باید دربحث تخصیص بودجه ملاک پیشرفت و توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی باشد ولی هنوز این ناعدالتی در تخصیص بودجه وجود دارد که هرچه رایزنی و چانه‌زنی بیشتر، بودجه بیشتر است.

آصفری ادامه داد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بالای حوزه های مختلف به ویژه بخش گردشگری بوده و از طرفی حجم بالایی پروزه‌های نیمه کاره در استان وجود دارد ولی پروژه بزرگی را در استان نداریم، به عنوان نمونه پروژه بیمارستان خنداب هرچند در این دولت افتتاح شد ولی پیش از این 66 درصد رشد داشت ولی بااین حال اگر شخصی حتی برای یک درد آپاندیس به بیمارستان مراجعه کند به دلیل نبود متخصص و تجهیزات باید به مرکز استان مراجعه داشته باشد.

وی اضافه کرد: بیمارستان ولیعصر به عنوان یک پروژه بزرگ در استان سال‌های سال است که نیمه کاره رها شده و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چراکه استان به این بیمارستان نیاز ویژه دارد.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پل سنجان اراک با وجود اینکه روزانه بیش از چهل هزار تردد دارد اما پس از گذشت سال ها همچنان نیمه کاره مانده این در حالی است که حداقل 3 بار وزیر راه و شهرسازی از این پل بازدید داشته که  اینگونه  اقدامات در شان کشور نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی: از دست به دست شدن ‌هپکو انتقاد داریم / نسبت به ‌واگذاری شرکت به تامین اجتماعی‌ نگرانیمتفاهم نامه اتمام 82 پروژه در استان مرکزی منعقد شدنوبخت: 3 هزار واحد مسکونی برای محرومان در استان مرکزی ساخته می‌شود‌

آصفری افزود: نبود قیمت تضمیمی برای کشاورزان و عدم توجه به صنایع پایین دستی در زمان شیوع کرونا و مشکلات شبکه آبرسانی در برخی شهرستان های استان از جمله مشکلات اولویت‌دار و مهم در استان مرکزی به شمار می‌رود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: از طرفی استان مرکزی قطب صنعتی کشور بوده و اگرچه استان می‌توانست حرفی برای گفتن در عرصه صنعت داشته باشد ولی امروز بیکاری در استان‌‌ به یک‌بحران تبدیل شده و امروز در هرخانواده ای چند جوان تحصیل کرده بیکار داریم و از طرفی بخش اعظم واحدهای صنعتی به دلیل کمبود نقدینگی و تسهیلات لازم از چرخه تولید خارج و به شهر ارواح تبدیل شدند‌ و درصورتی که این واحدها حمایت شوند می توانند بازار کار را برای 60 الی 90 درصد متقاضیان اشتغال فراهم کنند.

وی ادامه داد: در بحث درآمدهای استانی رتبه و درآمدزایی رتبه پنجم و ششم را در اختیار داریم اما دربحث بودجه در رتبه 26 و27 هستیم که این دور از انصاف است چراکه با درآمد کلان استان این وضعیت، درست نیست حال آنکه در برگشت اعتبارات به استان مرکزی رتبه آخر خط هستیم.

انتهای پیام/711/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد

پست ۶۳.۲۰ کیلوولت تاریخانه دامغان با حضور منظور و هیات همراه در قالب برنامه های سفر یکروزه دولت سیزدهم با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان  در حاشیه آیین افتتاح این طرح گفت: پست ۶۳ کیلوولت تاریخانه با اعتبار یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی دامغان به بهره‌برداری رسید.

مجید وفایی ادامه داد: ایجاد زیرساخت و ظرفیت جدید برق رسانی به مشترکان جدید صنعتی از جمله تامین برق صنایع جدید و کارگاه های صنعتی و کاهش تلفات برق از مهمترین اهداف ایجاد این پست است.

وی به مشخصات فنی طرح اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت این پست۲ در ۳۰ مگاوات آمپر، دارای ۲ دستگاه فیدر ترانس و دارای ۱۲ دستگاه فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان به دیگر اهداف ایجاد این پست اشاره کرد و گفت: تامین برق مطمئن، پایدار و مستقل جهت مصارف صنعتی شهرک صنعتی دامغان، بهبود پارامترهای کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه و افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی