Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:28:58 GMT

جذب ۵۵ درصدی منابع تسهیلات برنامه تولید و اشتغال

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۵۵۵

جذب ۵۵ درصدی منابع تسهیلات برنامه تولید و اشتغال

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور) از اسفند ماه ۹۷ پس از انعقاد تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کل کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها و پیاده‌سازی فرآیند اعطای تسهیلات از طریق سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سقف منابع مورد نیاز این برنامه ۲۰۱ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال تعیین شده است.

آن‌طور که معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت گزارش داده، صندوق توسعه ملی به همین منظور تاکنون طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به میزان ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال نزد بانک‌های عامل طرف قرارداد سپرده‌گذاری کرده که در تلفیق با منابع داخلی بانک‌ها (۵۰ درصد منابع صندوق و ۵۰ درصد منابع بانک‌ها)، منابع ایجاد شده برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه ذکر شده توسط وزارت صنعت، کمیته های بررسی و کارگروه‌های استانی تشکیل و اقدامات لازم به منظور ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات و بررسی و معرفی واجدان شرایط به بانک‌های عامل در دستور کار قرار گرفت.

بر همین اساس از ابتدای اجرایی شدن طرح تا پایان شهریورماه امسال (طی ۱۹ ماه) از ۶ هزار و ۶۰۰ درخواست ثبت شده در سامانه بهین‌یاب در سه بخش سرمایه در گردش، بازسازی، نوسازی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کل کشور، تعداد دو هزار و ۸۴۰ طرح/ واحد صنعتی و صنفی تولیدی با رقم حدود ۲۰۳ هزار میلیارد ریال توسط کارگروه‌های استانی تایید و به سرپرستی و شعب بانک‌های عامل در استان‌ها معرفی شدند.

بانک‌های عامل نیز تاکنون به ۲۸۳ طرح به مبلغ ۱۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال در بخش سرمایه ثابت (معادل ۲۲ درصد منابع ایجاد شده) و نیز به ۷۵۸ واحد تولیدی به مبلغ ۴۷ هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال در بخش سرمایه در گردش (معادل ۹۰ درصد منابع ایجاد شده) تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

این گزارش در مجموع حاکی از جذب ۵۵ درصدی منابع تسهیلات ایجاد شده است و ۴۵ درصد منابع در بانک‌های عامل طرف قرارداد باقی مانده و با وجود معرفی متقاضیان از سوی کارگروه‌های استانی تسهیلات پرداخت نشده است.

عملکرد بانک‌ها

از بین هفت بانک عامل طرف قرارداد برنامه مذکور، بانک‌های صنعت و معدن، آینده و توسعه تعاون در این برنامه بیش از ۵۰ درصد عملکرد داشته‌اند.

همچنین استان‌های ایلام، اردبیل، قم، خراسان جنوبی، سمنان و خراسان شمالی، بهترین عملکرد را در جذب حداکثری منابع ایجاد شده، ثبت کرده‌اند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت تولید داخلی جهش تولید افزایش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه تولید داخلی جهش تولید افزایش تولید وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه تولید داخلی جهش تولید افزایش تولید اخبار کنکور منابع ایجاد شده بانک های عامل میلیارد ریال وزارت صنعت درصد منابع بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه اقدامات لازم برای ایجاد اشتغال تعهد شده استان مطلوب بوده است، ابراز داشت: برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های این حوزه باید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط همکاری بیشتری داشته باشند.

وی افزود: طی ارزیابی شش ماهه نخست سال گذشته در موضوع تعهد اشتغال ایجاد شده، استان سمنان توانست بین استان‌های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

استاندار سمنان بابیان اینکه بانک‌های عامل باید برای تخصیص ۱۰۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ تلاش بیشتری انجام دهند، ابراز داشت: رسیدن به بیش از این میزان می‌بایست در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: در مراجعات مردمی سفر دور دوم رئیس جمهور به استان سمنان بالغ بر یکصد و ۱۱ هزار درخواست به ثبت رسید که پیگیری و رسیدگی خواهند شد.

وی افزود: اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی به نسبت دور قبل سفر با رشد بسیار چشمگیری همراه بود که امیدواریم این اعتبارات بتواند سهم اشتغال استان را افزایش دهد.

کد خبر 6086383

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • پرداخت ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۲۵ درصد کل اشتغال ۱۴۰۳ به فارغ التحصیلان