Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، " نبیه بری " روز پنجشنبه در یک  کنفرانس خبری با بیان اینکه سفر وزیر خارجه آمریکا به لبنان پرونده تعیین مرز را دوباره زنده کرد، اظهار داشت:  ابتکاری که من به آن متعهد شدم تفاهمنامه آوریل ۱۹۹۶ و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل است و اینکه در این زمینه جلسات در مقر سازمان ملل در ناقوره و تحت حمایت آن و زیر پرچم سازمان ملل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:  آنچه درباره ترسیم مرزها با رژیم اسرائیل به آن دست یافتیم نوعی توافق بر سر چارچوب مذاکرات است. 

رئیس مجلس لبنان اضافه کرد: آمریکا می‌داند که دولت لبنان و رژیم اسرائیل آماده‌اند تا مرزهای دریایی خود را بر اساس تجربه سه جانبه که از تفاهمات آوریل ۱۹۹۶ وجود داشته و هم اکنون تحت قطعنامه ۱۷۰۱ است مشخص کنند. 

وی با بیان اینکه از آمریکا خواسته شد تا به عنوان واسطه‌ای برای تعیین مرزهای دریایی عمل کند، افزود: واشنگتن آمادگی آن را دارد و هنگامی که سرانجام بر روی مرزبندی مطابق قوانین بین‌المللی و معاهدات مربوط به سازمان ملل توافق شد، توافق با رژیم اسرائیل درباره مرزهای زمینی و دریایی به سازمان ملل متحد ارسال خواهد شد. 

بری اظهار داشت که آمریکا قصد دارد تمام تلاش خود را برای مدیریت و به نتیجه رساندن هرچه سریعتر مذاکرات انجام دهد. 

وی با تاکید بر اینکه از یک دهه قبل روی این توافق نامه کار شده است، افزود: موضع ما در لبنان روشن است و همه ما در مورد اصول خود توافق داریم. 

رئیس مجلس لبنان  تاکید کرد: آنچه درباره تعیین مرزهای دریایی با رژیم اسرائیل به دست آمد فقط چارچوب  یک توافقنامه است که مسیر را مشخص می‌کند. 

موضوع ترسیم مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی مطرح بوده است به این معنی که طمع اسرائیل از سال ۱۹۴۸ به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی پنهان نمانده است و بر این اساس بارها در مراحل مختلف تاریخی درصدد به کرسی نشاندن اهداف خود برآمده است، اما مقاومت دشمن را متوقف کرده و مانع تحقق زیاده خواهی‌های آن شد و این چیزی است که در سال ۲۰۰۰ به وضوح شاهد بودیم به این معنی که ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده خواهی‌های اسرائیل و یا همان خطی که به "خط آبی" معروف است، سخت ایستاد.

لبنان و رژیم صهیونیستی علاوه بر مرزهای آبی در ارتباط با مرزهای زمینی نیز در سه منطقه از جمله مزارع شبعا، روستای غجر و بلندهای کفرشوبا اختلاف دارند.

به دنبال اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان ، لبنان بشدت نگران تکرار این موضوع در ارتباط با مناطق اشغالی خود است.

لبنان همواره بر ضرورت بازگشت مناطق اشغالی خود تاکید دارد ولی امریکا به دنبال راه حل دیپلماتیک در این خصوص برای اختصاص سهم و درصدی برای رژیم صهیونیستی است.

در همین حال اکنون یکی از برگ‌های برنده لبنان در این ارتباط توسل به مقاومت است و حزب الله نیز اعلام کرده است که در صورت تصمیم گیری از سوی مقام‌های لبنانی برای آزادی مناطق اشغالی آماده انجام وظیفه است.

برچسب‌ها لبنان آسیای غربی نبیه بری رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان آسیای غربی نبیه بری رژیم صهیونیستی لبنان آسیای غربی نبیه بری رژیم صهیونیستی اخبار کنکور رژیم اسرائیل رژیم صهیونیستی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

حزب الله لبنان ساعتی بعد از فعال شدن آژیرهای هشدار و پدافند رژیم اسرائیل در شمال غرب فلسطین اشغالی از حملات پهپادی به مقرهای تیپ گولانی و ایگوز ارتش اسرائیل خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حزب الله لبنان بعد از فعال شدن آژیرهای هشدار و پدافند رژیم اسرائیل در شمال غرب فلسطین اشغالی اعلام کرد که با پهپادهای فریب‌کار و تهاجمی مقرهای تیپ گولانی و تیپ ایگوز ارتش رژیم اسرائیل را در پادگان «شراغا» واقع  در شمال شهر عکّای اشغالی هدف قرار داده است.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است : مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به شهرک «عدلون» در جنوب لبنان و ترور یکی از برادران مجاهد، ساعت 13:40 روز سه شنبه 23-04-‌‏2024 در یک حمله هوایی ترکیبی با پهپادهای عملیاتی و هجومی، مقر تیپ گولانی و مقر واحد 621 ایگوز در پادگان شراغا در شمال شهر اشغالی عکا را هدف قرار دادند و پهپادها مستقیما به هدف اصابت کرده است.

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات
  • رژیم اسرائیل غاصب به خوبی پایان عمر خود را می‌بیند