Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: درنظر داریم که در ایام دهه فجر حداقل عملیات عمرانی صحن امامزاده حسین(ع) را آغاز کنیم؛ کارگروه خیلی منسجم فقط از مالکین واقعی مجاور امامزاده حسین(ع) که در طرح تملک هستند، ملک خریداری می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در جلسه کارگروه توسعه امامزاده حسین(ع) که در حسینیه این بقعه متبرکه برگزار شد، با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار کرد: یکی از مصوبات این بود که هر هفته چهارشنبه بعدازظهر این جلسه تا رسیدن به نتیجه نهایی مستمرا برگزار شود؛ با حضور اعضای کارگروه نیز بنا شد تا طبق زمان‌بندی معین هم طرح‌های تملک و هم طرح عملیاتی فاز یک و دو که صحن و رواق‌ها است، تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه ابراز کرد: درنظر داریم که در ایام دهه فجر حداقل عملیات عمرانی صحن امامزاده را آغاز کنیم؛ برای اینکه هرج ومرج رخ ندهد و بورس بازی و بازارسیاه ملک ایجاد نشود، کارگروه خیلی منسجم فقط از مالکین واقعی مجاور امامزاده حسین(ع) که در طرح تملک هستند، ملک خریداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده به جهت قضایی از نقل و انتقال املاک جلوگیری شود، عنوان کرد: برای جلوگیری از ورود اشخاص سودجو و افرادی که دنبال بازارگرمی در حوزه ملک هستند، بنا شد که خیلی جدی این موضوع پیگیری شود و ملک تنها از مالکان واقعی خریداری شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در مصوبه دیگر مطرح شد که کاربری‌های طرح توسعه و آنچه که حرم، مجاورین و زائرینی که در آینده از این فضا بهره‌مند خواهند شد، باید بازنگری کامل شود؛ همچنین ریزفضاهایی که در قالب کاربری‌های اعیانی قرار است اضافه شود، نیز باید بازبینی گردد.

ورود دادستانی قزوین برای جلوگیری از سودجویان

در ادامه این جلسه علی فرخزاد اظهار کرد: با توجه به قداست و بُعد فرهنگی و مذهبی که مجموعه امامزاده حسین(ع) دارد، سیاست کلی بر این است که ما از طریق توافق و اخذ رضایت مالکین اقدام به تملک کنیم؛ به هرحال قانون ماده 9 اجازه برخورد قانونی را داده است اما به عنوان آخرین گزینه برای تملک پیش بینی شده است.

وی افزود: قرار شد که هر هفته جلسه کارگروه ساماندهی امامزاده حسین(ع) داشته باشیم که میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه، دادستانی، راه و شهرسازی، شهرداری و رئیس شورای شهر به عنوان اعضا باید حضور داشته باشند که موضوعات را به طور مرتب رصد کنیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: اولویت اصلی 72 پلاکی است که در طرح توسعه قرار گرفته و از طرفی قرار بر این شد که ما طراحی فاز دوم نقشه‌های صحن و رواق‌ها را داشته باشیم و امیدواریم با زمانبندی و تدابیری که پیش بینی شده بتوانیم در دهه مبارک فجر کلنگ رواق‌ها و صحن را بزنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: کارگزاری برعهده شهرداری قرار داده شده که از طریق آن‌‎ها انجام شود که از روحانیت معزز محله، مساجد و معتمدین محله کمک خواستیم که بتوانیم برای اعتمادسازی و مذاکره با مالکین این جلسات را برقرار و ساکنین را توجیه کنیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم که به هرحال طوری تملکات را انجام دهیم که مالکین مطمئن باشند با دریافت وجوه این پلاک‌ها، می‌توانند یک پلاک مشابه در مجاورت همین محله تملک کنند؛ راهکارهای دیگری هم دیدیم که در پروژه اقدام ملی مسکن در اولویت باشند و از طرفی هم قطعه زمینی را پیش‌بینی کردیم که از طریق اداره کل اوقاف و راه و شهرسازی در صورت تمایل خود مالکین بتوانیم خانه‌هایی را هم در همین محله مجاور برای این مالکین بسازیم.

فرخزاد با اشاره به روند پرداخت پول گفت: این موضوع هم در جلسه مطرح شد و مقرر شد کارگزار که شهرداری تعیین شده است حتما تدابیری لازم را پیش‌بینی کند و حداکثر دو تا سه هفته بعد از قیمت‌گذاری از طریق تنخواه گردانی که توسط راه شهرسازی در اختیار کارگزار قرار می‌گیرد نیز تملک لازم صورت گیرد که مالکین هم در این خصوص متضرر نشوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بحث جلوگیری از سودجویان نیز مصوبه خوبی در این جلسه داشتیم که از طریق دادستان موضوع به اداره ثبت اسناد املاک استان اعلام شود که ما فعلا جلوی خرید و فروش املاکی که در طرح واقع شدند را بگیریم و از این طریق مالکین محترم متضرر نشوند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: امامزاده حسین ع پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند

دریافت 256 MB کد خبر 6087706

دیگر خبرها

  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا
  • نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است
  • پاکسازی مسیر امامزاده عبدالله تا تپه نورالشهدای یاسوج