Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@08:38:19 GMT

کشف کهکشان خوشه‌ای جدید

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۷۷۴

ستاره شناسان یک کهکشان خوشه‌ای جدید کشف کرده اند که در کانون آن یک سیاه چاله فوق سنگین مربوط به اولین سال‌های شکل گیری کیهان وجود دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این کشف شگفت انگیز می‌تواند به درک هر چه بهتر نحوه پیدایش این غول‌های کیهانی اسرار آمیز کمک کند.
به گفته دانشمندان، این صحنه که توسط رصدخانه جنوبی اروپا مشاهده شده مربوط به زمانی است که کیهان یک میلیارد سال بیشتر نداشته و به عبارت دیگر ده درصد سن کنونی (۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیارد سال) خود را داشته است. شش کهکشان در رشته‌های کیهانی شبیه تار عنکبوت گرفتار شده اند و در مرکز آن سیاه چاله عظیمی به جرم یک میلیارد برابر خورشید قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مارکو میگنولی از دانشمندان موسسه اخترفیزیک بولونیا در ایتالیا و مولف اصلی گزارشی که در نشریه علمی «علم نجوم و اخترفیزیک» منتشر شد، می‌گوید: " این‌ها احتمالا اولین سیاه چاله‌هایی هسند که تحت تاثیر فروپاشی نخستین ستاره‌ها شکل گرفته اند و به همین علت از جمله اجرام کیهانی محسوب می‌شوند که درک و شناخت آن‌ها بسیار دشوار است. " برچسب ها: کشف ، کهکشان ، خوشه ای

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کشف کهکشان خوشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بیست و هفتم لیگ دسته یک؛ پیروزی استقلال ملاثانی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  در دیدار باقی مانده از هفته بیست و هفتم لیگ دسته یک فوتبال کشور، استقلال ملاثانی ۲ بر صفر میزبانش خوشه طلایی را شکست داد. در جدول لیگ دسته یک، استقلال ملاثانی با ۳۳  در رده دوازدهم قرار دارد و خوشه طلایی با ۱۵ امتیاز در انتهای جدول قرار  گرفته است.  

در جدول لیگ دسته یک خیبرخرم آباد با ۶۱، چادرملو با ۵۶ و فجرسپاسی با ۵۵ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.  

دیگر خبرها

  • اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • آغاز فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی + تصاویر
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • سیاه‌چاله عظیمی در حیات خلوت زمین رصد شد
  • کشف پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • خوشه ستاره‌ای کروی Messier 3 را رصد کنید
  • کشف برخی از اسرار درخشان‌ترین انفجار کیهانی
  • هفته بیست و هفتم لیگ دسته یک؛ پیروزی استقلال ملاثانی
  • جیمز وب منتشر کرد: دو نما از کهکشان مسیه 82 (+تصاویر)