Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@14:51:53 GMT

برای کودکان چه ماسکی تهیه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۸۵۱

برای کودکان چه ماسکی تهیه کنیم؟

مائده جعفری، فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: طبق نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO) استفاده از ماسک بخش مهمی از مداخلات بهداشت عمومی است که می‌تواند باعث جلوگیری و کنترل پیشرفت بیماری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کودکان هنگام ورزش یا انجام فعالیت‌های بدنی مانند دویدن، پریدن یا بازی در زمین بازی نباید از ماسک استفاده کنند تا تنفس آن‌ها به خطر نیفتد. هنگام سازماندهی این فعالیت‌ها برای کودکان، تشویق سایر اقدامات حیاتی بهداشت عمومی همچون حفظ حداقل ۱ متر فاصله با دیگران، محدود کردن تعداد کودکانی که با هم بازی می‌کنند، دسترسی به امکانات بهداشتی دست و تشویق استفاده از آنها مهم بوده و باید در نظر گرفته شوند.

او در خصوص برخی مطالعات اثربخشی استفاده از ماسک در کودکان برای آنفلوانزا و سایر ویروس‌های دستگاه‌های تنفسی بیان داشت: مطالعه‌ای در بین کودکان دبستانی در طول همه گیری COVID-۱۹ انجام شد و ماسک زدن ۵۱.۶ درصد در پیشگیری از ابتلا اثر مثبت داشت.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: کودکانی که از نظر سلامتی کاملا خوب هستند می‌توانند از ماسک غیر طبی یا پارچه‌ای استفاده کنند؛ بزرگسالی که ماسک تهیه می‌کند باید از اندازه صحیح ماسک پارچه‌ای اطمینان حاصل کند و به اندازه کافی بینی، دهان و چانه کودک را بپوشاند.

او تصریح کرد: کودکانی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند فیبروز کیستیک، سرطان یا سرکوب سیستم ایمنی دارند باید از ماسک پزشکی استفاده کنند؛ یک ماسک پزشکی (جراحی) از فرد در برابر ویروس محافظت کرده و برای هر کسی که در معرض خطر برای بیماری جدی COVID-۱۹ باشد توصیه می‌شود.

جعفری گفت: هر کودکی که علائمی از COVID-۱۹ دارد، باید از ماسک پزشکی استفاده کند، به شرطی که تحمل آن را داشته باشد؛ اعضای خانواده و مراقبینی که در فاصله ۱ متری کودک بیمار در خانه قرار دارند نیز باید از ماسک استفاده کنند.

او افزود: یکی از اعضای خانه که بیمار است یا آزمایش ویروسی COVID-۱۹ مثبت دارد، باید در صورت امکان از همه افراد جدا شود و اگر کودک در فاصله ۱ متری فرد بیمار در خانه باشد، باید در این مدت ماسک پزشکی بزند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماسک زدن علوم پزشکی استفاده کنند باید از ماسک ماسک پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا

شرکت نورالینک مشغول کار روی تراشه‌ جدیدی به نام Blindsight (کوربینی) است که در نهایت بینایی را به افراد نابینا برمی‌گرداند.                                 

 

دیگر خبرها

  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • نحوه جامعه‌پذیری و چگونگی پزشک شدن دانشجویان پزشکی
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • اختراعی که ایلان ماسک را جاودان خواهد کرد