Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: برخی مدیران با تصمیمات اشتباه و اقدامات نسنجیده خود به صورت بازرگانان و اقتصاد کشور سیلی زده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی‌محمد چوپانی ظهر امروز در پنجمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، اظهار داشت: نرخ ارزش صادراتی گمرک در بسیاری از کالاها اختلاف زیادی با واقعیت دارد که برای صادرکننده مشکل ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جدی شدن موضوع برگشت ارز حاصل از صادرات و ارائه به بانک مرکزی موجب ضرر بسیاری از صادرکنندگان شده است. بهای خرید کالایی که در مبدا انجام شده و هزینه حمل و نقل شامل ارزش گمرکی کالا است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه وزارت راه و شهرسازی بر پیشنهاد اتاق بازرگانی گرگان برای جایگزینی مسیر ریلی اینچه برون – گنبدکاووس – شاهرود تاکید کرد اما عده‌ای با این طرح مخالفت می‌کنند، فکر می‌کنم برخی مدیران تصمیمات اشتباه و اقدامات نسنجیده خود به صورت بازرگانان و اقتصاد کشور سیلی زده‌اند.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ساماندهی بناهای تاریخی/ شرایط را برای سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کنیمفعالیت‌ زمین‌های بخش خصوصی تنیس در ارومیه به صورت غیرقانونی استگفت‌‌وگو|پاسخ بخش خصوصی به اتهامات سوء استفاده از کارت بازرگانی/ عشقی: واردات 700 پورشه توسط پیرزن به دلیل نقص دولت بود

امیر عابدی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم با بیان اینکه اقتصاد کشور را نمی‌توان ار پشت میز اتاق‌های مجلل مدیریت کرد، گفت: سیاست‌های بانک مرکزی دلیل دو برابر شدن نرخ ارز بوده و این روش مغایر با اعداف نظام است و تولید کننده را مانند سیبل مقابل جهش تولید قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از کسب و کارها با مشکل مواجه شده، کشاورزان گرفتار شده‌اند و صادرات مختل شده است، به نظر من باید سیاست‌های جنگی دنبال شود اما شاهد چنین چیزی نیستیم و برخی مدیران سیاست صلح را به کار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: هر چه حلقه محاضر تنگ‌تر شود اعتماد به بخش خصوصی باید بیشتر شود و نباید از فعالیت آنها جلوگیری کنیم.

امیر یوسفی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم با بیان اینکه حدود 30 میلیون تن محصوب دورریز کشاورزی وجود دارد، گفت: نبود انبارهای تخصصی موجب این مشکل شده و با بروزرسانی تجهیزات و نحوه صحیح انبارداری می‌توان مقدار دورریز محصولات کشاورزی را کاهش داد.

روح الله شاهینی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم بیان داشت: اگر صادرکنندگان در سال‌های قبل به نرخ صادران ارز اعتراض نمی‌کردند به این دلیل بود که برگشت ارز وجود نداشت اما اکنون این اتفاق موجب شده بازرگانان متضرر شوند، انتظار داریم نرخ‌های ارزش صادراتی مانند دیگر کشورها هر 15 روز تغییر کند.

انتهای پیام/588/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق بازرگانی برخی مدیران بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد

بارش‌های سیل‌آسای ۲۴ ساعت گذشته سبب طغیان رودخانه‌های استان گلستان شد. سیلاب راه شهرهای کلاله - گنبدکاووس در شرق گلستان را برای ساعاتی مسدود کرد. طغیان رودخانه «قره‌سو» سبب قطع راه‌ ارتباطی برخی روستاهای غربی استان شد. به زیر آب رفتن بخشی از خط راه‌آهن گلستان مانع از رسیدن قطار مسافری تهران به مقصد «گرگان» شد.

دریافت 25 MB

تصویربردار: رامین بشرویه / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟