Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:22:58 GMT

عدم تولید ثروت در بخش های کشاورزی و گردشگری اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۱۹۲۶

عدم تولید ثروت در بخش های کشاورزی و گردشگری اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان میراث فرهنگی اردبیل، سرمایه‌گذاران و فعالان بخش گردشگری استان اظهار کرد: حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری استان اردبیل زمینه برای رونق این بخش را در استان فراهم آورده که برای توسعه این بخش نیازمند معرفی این ظرفیت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با سودمند خواندن سرمایه گذاری در بخش گردشگری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش بازگشت چند برابری سرمایه را به دنبال دارد که باید با معرفی ظرفیت‌های ناشناخته استان اردبیل در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاران را جذب و راغب به سرمایه گذاری در این استان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه نگاه به صنعت گردشگری باید نگاهی کلان باشد افزود: از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی تأسیسات و جاذبه‌های گردشگری استان در سطح بین‌الملل با مشارکت خود سرمایه‌گذاران باید استفاده کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استات اردبیل بر لزوم حمایت از فعالان صنعت گردشگری که بر اثر شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند تاکید کرد و افزود: متأسفانه در استان اردبیل آنچنان که شایسته است شاهد تولید ثروت در محورهای توسعه استان از جمله کشاورزی و گردشگری نیستیم.

آیت الله عاملی افزود: گردشگری ارزان، آبگرم‌های متعدد با خاصیت درمانی واقع در سرعین، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و به‌ویژه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از جمله ظرفیت‌های استان اردبیل برای جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به مشکلات مطرح‌شده از سوی سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری استان اظهار کرد: ما نیز در کنار دستگاه‌های اجرایی و متولی این حوزه مسائل مطرح شده از سوی سرمایه گذاران و فعالین حوزه گردشگری از طریق نمایندگان مجلس و به خصوص وزیر میراث فرهنگی پیگیری می‌کنیم.

وی به روش‌های مهم در جذب گردشگری اشاره کرد و گفت: نصب نماد شخصیت‌های تاریخی، آموزش نحوه خدمات‌رسانی فعالان در بخش گردشگری، تعریف بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری، حمایت از سرمایه‌گذاران با توجه به خسارات بیماری کرونا بر صنعت گردشگری و استفاده از تجارب موفق کشورهای دیگر می‌تواند زمینه برای جذب گردشگران خارجی به ویژه حوزه خلیج فارس را به استان فراهم کند.

بیکاری ۱۱ هزار نفر در بخش گردشگری اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به افزایش ۱۰ برابری اعتبارات بخش گردشگری استان در سال ۹۹ اظهار کرد: با وجود کاهش اعتبارات دولتی اما بودجه این اداره کل از ۱۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ افزایش یافته است.

بیشترین خسارت ناشی از کرونا بر تأسیسات گردشگری وارد شد و شیوع این ویروس اهمیت این بخش را نمایان کرد نادر فلاحی با بیان اینکه گردشگری از اصلی‌ترین محورهای توسعه استان تعیین شده است، گفت: بیشترین خسارت ناشی از کرونا بر تأسیسات گردشگری وارد شد و شیوع این ویروس اهمیت این بخش را نمایان کرد چرا که با شیوع این ویروس اقتصاد برخی شهرها نظیر سرعین تعطیل و کل استان متضرر شد که در راستای جبران بخشی از این خسارات پیگیری‌های مکرر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالان بخش گردشگری در عرصه جنگ اقتصادی صنعت گردشگری را به پیش می‌برند، افزود: در راستای حمایت از این قشر و رفع مشکلات آنها با قول مساعد امام جمعه اردبیل مشکلات سرمایه‌گذاران بخش گردشگری استان به طور ویژه پیگیری می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به بیکاری ۱۱ هزار نفر در بخش گردشگری استان به دنبال شیوع ویروس کرونا بیان کرد: انتظار می‌رود در سفر مسئولان مربوطه کشوری به استان همانند سایر بخش‌های مربوط به اشتغال و تولید، توجه ویژه‌ای به حوزه گردشگری که دارای ظرفیت بالای اشتغال است، شود.

ایجاد اولین مزرعه گردشگری کشاورزی کشور در اردبیل

فلاحی به برنامه‌های آینده در راستای توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: ایجاد صندوق ملی حمایت از گردشگری در برنامه هفتم توسعه، تدوین تقویم گردشگری برای خروج استان از گردشگری فصلی و توزیع متوازن سفر در تمامی فصول، راه‌اندازی بانک اختصاصی گردشگری، راه‌اندازی شبکه تلویزیونی گردشگری و رسیدگی ویژه به مشکلات سرمایه‌گذاران گردشگری در جلسات اتاق بازرگانی از راهکارهای رونق صنعت گردشگری است.

وی گزارشی از اقدامات و برنامه‌ها در حوزه گردشگری استان به نماینده ولی فقیه در استان ارائه داد و گفت: ایجاد اولین مزرعه گردشگری کشاورزی کشور در اردبیل، راه‌اندازی اولین نمایشگاه گردشگری مجازی کشور در استان که آماده بهره‌برداری است، احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، راه‌اندازی ۸ موزه در استان و برخی اقدامات دیگر در سال ۹۹ انجام شده است.

کد خبر 5037949

منبع: مهر

کلیدواژه: سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل میراث فرهنگی اردبیل گردشگری ویروس کرونا سرمایه گذاری بخش خصوصی فرصت سرمایه گذاری ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهرکرد اربعین حسینی اربعین 99 بخش گردشگری استان بخش گردشگری سرمایه گذاران صنعت گردشگری حوزه گردشگری استان اردبیل سرمایه گذاری میراث فرهنگی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سهراب فیض‌زاده ­رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در مصاحبه با خبرنگار چاراویماق از آمادگی واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران خبر داد.

گفتنی است؛ شهرستان چاراویماق با دارا بودن وسعت زیاد و ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف، به علت نبود کارخانجات متناسب، تولیدات بخش‌های کشاورزی و معادن، بصورت خام، فرآوری و باعث مهاجرت مردم می شود؛ در این میان، شهرک صنعتی چاراویماق یکی از زیر ساخت‌های مناسب برای جذب سرمایه گذار و توسعه و آبادانی این شهرستان که با توجه به قرارگرفتن درجوار آزاد راه پیامبر اعظم(ص)، هم برای سرمایه گذاری و هم در حوزه اشتغال‌زایی، کمک بزرگی برای جوانان جویای کار می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل
  • نرخ خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک افزایش یافت