Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-یک مقام اروپایی همزمان با اوج گرفتن اختلافات ترکیه با یونان و قبرس در شرق مدیترانه اعلام کرد که اتحادیه اروپا خواستار برقراری روابط سازنده با ترکیه است.

خبرگزاری میزان – خبرگزاری رویترز امروز پنجشنبه به نقل از اورزولا فن در لاین، رییس کمیسیون اروپا اعلام کرد که رهبران اتحادیه اروپا به ابراز همبستگی کامل با یونان و قبرس در رویارویی با ترکیه می‌پردازند، اما این اتحادیه خواستار تنش زدایی و برقراری روابط سازنده با آنکارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران حین ورود به اجلاس سران اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا در مقابل ترکیه دو گزینه پیش رو دارد؛ تنش‌ها را افزایش دهد که خواسته ما نیست یا تنش زدایی کند و ما به دنبال روابط سازنده هستیم. این چیزی است که ما خواستار آن هستیم.

بیشتر بخوانید: تنش در شرق مدیترانه؛ یونان دومین پایگاه نظامی را در جزیره «کرت» احداث می‎کند

گفتنی است که تنش‌ها بین آتن و آنکارا به دنبال اقدام ترکیه در شروع برنامه اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه به اوج خود رسیده است. یونان این برنامه را غیرقانونی دانسته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا اختلافات ترکیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اختلافات ترکیه اتحادیه اروپا روابط سازنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اتحادیه عرب روز چهارشنبه برای بررسی حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

مهند الاکلوک، نماینده فلسطینی اتحادیه عرب در بیانیه‌ای گفت: «این نشست در خصوص نسل‌کشی اسرائیل، کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه و وتوی آمریکا علیه درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل برگزار می‌شود».

به گفته آژانس دفاع مدنی غزه، پس از عقب نشینی ارتش اسرائیل از منطقه پس از یک حمله زمینی ۴ ماهه، حداقل ۲۸۳ جسد از یک گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر در شهر جنوبی خان یونس پیدا شد.

هفته گذشته آمریکا پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

فلسطین نشست روز چهارشنبه را برای گفتگو درباره حملات اسرائیل در غزه و کرانه باختری اشغالی درخواست کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران
  • درخواست خصمانه بروکسل علیه تهران در آستانه اجلاس اتحادیه اروپا
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل