Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در پی تعطیلی احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار تسنیم موضوع را از کارفرما پروژه که منطقه آزاد چابهار است پیگیری کرد اما این سازمان اعلام کرد فعلاً در این زمینه اظهار نظر نمی‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار؛ عملیات اجرایی پروژه احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار که به تازگی آغاز شده، حالا متوقف شده است؛ فرودگاهی که از تیرماه با اعتباری بالغ‌ بر 480 میلیارد تومان آغاز شده و قرار بوده تا سال آینده در مجموع با یک هزار میلیارد تومان منابع منطقه آزاد چابهار به‌ بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا اما دو روزی‌ است روند احداث متوقف شده و تسنیم برای پیگیری موضوع علت را از فرماندار چابهار و مدیرعامل منطقه آزاد به عنوان متولی مستقیم پروژه جویا شد که این مسئولان اعلام کردند فعلاً در این زمینه اظهار نظر نمی‌کنند.

گزارش| عملیات عمرانی فرودگاه بین‌المللی چابهار کند شد؛ چرا برخی در روند احداث کارشکنی می‌کنند؟تعطیلی غیرمنتظره فرودگاه "چابهار" مسافران را سردرگم کرد+تصویرفرودگاه چابهار بالاخره بازگشایی شد

همچنین در مرادماه یک ماه بعد از شروع احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار، فرودگاه فعلی نظامی در کنارک که استفاده مسافری از آن می‌شد به شکلی غیرمنتظره تعطیل شد؛ شرکت مالک فرودگاه چابهارــ کنارک اعلام کرد: "به‌ علت تعمیرات سطح پروازی و سیستم‌های ناوبری و رفع ایرادات به‌ وجود آمده در بخش‌های سوخت‌رسانی، باند فرودگاه چابهار  تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و امکان نشست و برخاست پروازهای مسافری را ندارد."

استاندار سیستان و بلوچستان بعد از تعطیلی غیرمنتظره فرودگاه طی مصاحبه‌ای گفت: "گفته مى‌شود متولیان نیروی هوایی شرط بازگشایی و فعالیت مجدد فرودگاه کنارک را توقف و تعطیلی عملیات احداث فرودگاه چابهار اعلام کرده‌اند". سعید چلندی معاون ترانزیت منطقه آزاد چابهار هم گفت: "دلیلی مشخص و منطقی برای تعطیلی فرودگاه ارائه نکردند".

این گفته‌ها گمان‌ها برای تعطیلی فرودگاه کنارک به‌ خاطر احداث فرودگاه جدید را تقویت کرد. با پیگیری و میانجی‌گری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و حضور او در منطقه، فرودگاه کنارک 26 شهریورماه 99 باز شد و روند احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار هم ادامه یافت. اما دوباره خبرها از کندی روند احداث در دو هفته گذشته حکایت داشت که تسنیم از در این گزارش به موضوع پرداخت.

حالا اما عملاً روند احداث متوقف شده است، موضوعی که با وجود پیگیری خبرنگاران تسنیم هنوز علت آن شفاف نشده است.

انتهای پیام/395/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد چابهار فرودگاه های ایران سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار فرودگاه های ایران سیستان و بلوچستان احداث فرودگاه بین المللی چابهار فرودگاه چابهار روند احداث منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است

استاندار گیلان گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده روند احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت طبق برنامه زمان‌بندی شده با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا و پیشرفت است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز_سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از چهار پروژه تقاطع غیر همسطح در دست احداث رشت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از درخواست‌های مردم در کلان‌شهر رشت رفع موانع ترافیکی در تقاطع‌ها است، اظهار کرد: یکی از معضلات مهم شهر رشت مسئله ترافیک بود و هدف دولت سیزدهم نیز کاهش بار ترافیکی در این شهر است به همین منظور از سال گذشته اقدامات عمرانی در قالب طرح میثاق در شهر رشت آغاز شده است که به کاهش بار ترافیکی در سطح شهر رشت کمک می‌کند.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده روند احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت طبق برنامه زمان‌بندی شده با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا و پیشرفت است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه احداث تقاطع‌های غیر همسطح در پنج نقطه شهر رشت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این پنج تقاطع غیر همسطح در میدان امام حسین، نیروی دریایی، باهنر، رودباری و حمیدیان در انجام است و پیمانکاران با قدرت در حال انجام وظایف محوله به خود هستند و امیدواریم چهار تقاطع را تا پایان سال آماده بهره‌برداری کنیم.

عباسی با بیان اینکه توجه به مشکلات زیست محیطی و فاضلاب شهر رشت لازم و ضروری است، تصریح کرد: برخی از اقدامات از سال ۱۴۰۰ در شهر رشت و در حوزه پسماند، فاضلاب و آب‌های زیرزمینی انجام شده و هیچ مشکلی در این خصوص انجام شده است.

کد خبر 747339

دیگر خبرها

  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است
  • چند درصد ایرانی‌ها سفر می‌روند؟
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب
  • خودروها در چه شرایطی دچار تخلف ساکن می شوند