Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@08:02:55 GMT

طرز تهیه نان خامه‌ای شکلاتی خانگی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۲۱۲۴

طرز تهیه نان خامه‌ای شکلاتی خانگی

در بین انواع شیرینی‌های تر، نان خامه‌ای یکی از محبوب‌ترین‌ها است. اکثر مردم فکر می‌کنند که تهیه نان خامه‌ای کار دشواری است، اما ما دستور ساده‌ای از طرز تهیه نان خامه‌ای شکلاتی در اختیار شما قرار داده‌ایم که شما را با راز و رمز تهیه این شیرینی محبوب آشنا می‌کند. با رعایت چند نکته کوچک می‌توانیم نان خامه‌ای‌های شکلاتی بی نقصی در منزل تهیه کنیم و با آن‌ها از مهمانانمان پذیرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای تهیه نان خامه‌ای شکلاتی

آرد نول ۱۱۵ گرم
پودر کاکائو یک قاشق سوپ‌خوری
شکر یک قاشق سوپ‌خوری
نمک نصف قاشق چای‌خوری
کره  ۱۱۵ گرم
تخم مرغ چهار عدد
خامه فرادما به مقدار لازم
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
پودر قند ۲۷۰ گرم
توت فرنگی به مقدار لازم

طرز تهیه نان خامه‌ای شکلاتی

شکر، نمک و کره را به قابلمه حاوی آب جوش بیافزایید سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.
آرد و پودر کاکائو را به قابلمه اضافه کنید و مرتبا هم بزنید تا خمیر یکنواختی حاصل شود سپس قابلمه را به مدت یک دقیقه، روی حرارت ملایم قرار دهید تا خمیر بپزد. پس از این مدت، قابلمه را از روی حرارت بردارید تا مواد خنک شود.

تخم مرغ‌ها را به تدریج به خمیر بیافزایید و به وسیله همزن برقی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.
مخلوط را داخل قیف با سر ماسوره ساده بریزید و با فاصله ۵ سانتی متر، روی کاغذ روغنی درون سینی فر، فرم دهید و آن را به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه، در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد، گرم شده قرار دهید تا خمیر پف کند و سفت شود. پس از این مدت، فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و بگذارید نان‌ها، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر بپزد سپس سینی را از فر خارج کنید و نان‌ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.

بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزد سپس سینی را از فر خارج کنید و نان‌ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.
داخل کاسه‌ای فلزی خامه را به همراه وانیل و ۲۵۰ گرم از پودر قند بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود سپس مخلوط را به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید. پس از این مدت، خامه صبحانه را به وسیله همزن برقی هم بزنید تا خامه کاملا فرم بگیرد.

مخلوط خامه فرم گرفته را داخل قیف با سر ماسوره دلخواه بریزید سپس خامه را در لایه زیرین نان‌های خامه‌ای فرم دهید. روی خامه، تعدادی از برش‌های توت فرنگی را قرار دهید و مجددا از مخلوط خامه، روی توت فرنگی‌ها بریزید. نان خامه‌ای دیگر را روی مخلوط قرار دهید و روی آن و بقیه پودر قند را بپاشید و نان خامه‌ای را سرو کنید.

منبع: کتاب کاله

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نون خامه ای نان خامه ای شیرینی سبک زندگی پارسی خبر قرار دهید روی حرارت نان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش بزرگ قرآنیان شهرستان فلارد با عنوان ستاره‌های زمین با حضور دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، کریمیان و همچنین مسئول قرارگاه جلسات خانگی کشور برگزار شد.

در این همایش به تشریح برنامه‌های پیش رو و تبیین حرکت عمومی در جامعه ناظر بر مبحث قرآنی پرداخت شد.

در این همایش که در مرکز شهرستان فلارد در مصلی شهر برگزار شد حدود ۲۰۰ مربی جلسات خانگی قرآن حضور داشتند که برای اولین بار در چنین مراسمی به تبادل تجربیات و پیشنهادات پرداختند.

کد خبر 6063529 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • راز‌هایی درباره کیک پنیری که تا بحال نشنیده‌اید
  • رفتارهای زن و شوهری در یک شوی نمایش خانگی!
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرستان مهر
  • شیر برنج بدون خامه بهترین گزینه برای کسانی که رژیم دارند
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • تعریف جالب بلینگام از ستاره آمریکا: خامه روی شیر!
  • تمرینات خانگی سرخیو راموس در وقفه بازی های ملی با قدرت ادامه دارد! / فیلم