Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@04:09:34 GMT

زیستگاه‌های آبی پلدختر، پایش شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۲۱۴۸

زیستگاه‌های آبی پلدختر، پایش شدند

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر از پایش زیستگاه‌های آبی و تالابی این شهرستان به‌منظور پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

علی الشتری نژاد امروز دهم مهرماه اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، گشت‌های مشترکی با حضور نمایندگان ادارات محیط‌زیست، دامپزشکی و شبکه بهداشت شهرستان برای پایش زیستگاه‌های آبی و تالابی و محل تجمع پرندگان جهت شناسایی موارد مشکوک در سطح شهرستان پلدختر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این بازدیدهای مشترک موارد مشکوک از جمله تلفات ناگهانی پرندگان مورد بررسی قرار می‌گیرد که خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی در این بازدیدها مشاهده نشده است.

رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر از دوستداران محیط‌زیست خواست هرگونه تلفات مشکوک و غیرعادی پرندگان را به ادارات مربوطه اطلاع‌رسانی کنند.

الشتری‌نژاد خاطرنشان کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های مشترک انسان و پرندگان، بیماری واگیردار ویروسی و یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های تنفسی پرندگان است.

وی اضافه کرد: شروع ناگهانی بیماری و تلفات، تورم و کبودی تاج و ریش طیور، بی‌حالی شدید، پژمردگی و دورهم جمع شدن پرندگان، ایجاد مشکل در سیستم تنفسی و ریزش ترشحات بینی و چشم، کاهش مصرف دان و خونریزی زیر جلدی ساق پا از نشانه‌های این بیماری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دامپزشكي شهرستان پلدختر زیستگاه پرندگان آنفلوانزای فوق حاد پرندگان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی گفت: سرشماری دو گونه از سمندر که جزو گونه‌های کمیاب و نادر در مناطق کوهستانی استان است، در شهرستان‌های مهاباد، بوکان، پیرانشهر، سردشت و اشنویه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این سرشماری تیم‌های مختلفی از کارشناسان حیات وحش و محیط‌بانان یگان حفاظت این اداره کل انجام می‌شود، افزود: آماربرداری دوبار و به فاصله زمانی ۱۰ روز در زیستگاه سمندر در این مناطق تکرار می‌شود تا آمار تقریبی فراوانی جمعیت این گونه در این زیستگاه‌ها مشخص شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت سرشماری سمندر بیان کرد: در این پایش، چشمه‌ها و جویبار‌های منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از جمع‌آوری آمار، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفاظت از سمندر‌ها توسط سازمان مرکزی و اداره کل استان انجام می‌شود.

شهند اضافه کرد: شناسایی زیستگاه‌ها، شمارش جمعیت و تخمین افزایش یا کاهش سالانه تعداد آنها مهمترین هدف از سرشماری این جانداران دوزیست است.

وی گفت: عدم شناخت جوامع محلی از این گونه، تخریب زیستگاه، آلودگی منابع آبی زیستگاه بدلیل آفت کش‌ها، علف کش‌ها و کود‌های شیمیایی و ورود فاضلاب‌های انسانی، کاهش جمعیت گونه و تغییر کاربری منابع آبی و انتقال آن به خارج از زیستگاه توسط کشاورزان از عوامل تهدید‌کننده سمندر است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • سرشماری بهاره قرقاول در گلستان آغاز شد
  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی