Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نخست وزیر یونان امروز پنج‌شنبه و طی اظهاراتی با اشاره به اقدامات ترکیه در شرق مدیترانه گفت که آتن از این پس تحرکات آنکارا را برنمی‌تابد.

در همین حال «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرده که همبستگی اتحادیه اروپا با یونان و قبرس در تقابل با ترکیه باید «غیر قابل مذاکره» باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه و یونان موافقت خود را با آغاز مذاکرات در رابطه با تنش‌های اخیر در منطقه شرق دریای مدیترانه ابراز کردند. ترکیه فعالیت‌های خود در شرق دریای مدیترانه را قانونی می‌داند، اما یونان مدعی است که آنکارا در حوزه تجاری آتن وارد شده است. این مذاکرات قرار است در استانبول برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

رایزنی پمپئو و استولتنبرگ درباره تنش‌‌های اخیر در شرق دریای مدیترانه اردوغان اختلافاتش با یونان را با دبیرکل ناتو مطرح کرد

ترکیه و یونان که هر دو عضو ناتو هستند بر سر قلمروی دریایی و حق اکتشاف انرژی در شرق مدیترانه به شدت اختلاف نظر دارند. ماه گذشته که آنکارا کشتی «اوروک ریس» را به آب‌های مدیترانه اعزام کرد تنش‌ها میان دو کشور به اوج خود رسید به طوری که یونان به نیرو‌های نظامی خود حالت آماده‌باش داد.

اخیرا «استلیوس پتاساس»، سخنگوی دولت یونان اعلام کرد آتن در آستانه از سرگیری مذاکرات با ترکیه در مورد مناطق دریایی مورد مناقشه نزدیک است.

این سخنگو در این خصوص گفت «ما در آستانه از سرگیری گفت‌وگو‌های اکتشافی هستیم. اما اینکه این اتفاق دقیقا چه زمانی رخ خواهد داد به یونان و ترکیه بستگی دارد، در مجموع جو خوبی حاکم است».

گفت‌وگو‌های قبلی میان آتن و آنکارا در مورد تعیین مرز‌های دریایی در سال ۲۰۱۶ متوقف شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه و یونان شرق مدیترانه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات هفته سی و سوم سوپر لیگ یونان، آ. ا. ک آتن که احسان حاج‌صفی را برای ششمین بازی پیاپی در ترکیب و سمت چپ خط دفاعی داشت، از ساعت 21 چهارشنبه شب در استادیوم اوپاپ آرنا مقابل پاناتینایکوس رده دومی قرار گرفت.

یاران حاج‌صفی که طی سه هفته گذشته روند خوبی طی کرده و با کسب یک مساوی و دو پیروزی متوالی به صدر جدول سوپر لیگ یونان رسیده بودند، سعی داشتند در دیدار خانگی مقابل پاناتینایکوس، اختلاف یک امتیازی با این تیم را بیشتر کنند که موفق به انجام این کار شدند و برد پُر گل به دست آوردند.

تیم فوتبال آ. ا. ک آتن در بازی حساس و سرنوشت‌ساز در راه رسیدن به قهرمانی توانست به پیروزی ارزشمند سه بر صفر مقابل پاناتینایکوس دست پیدا کند تا 75 امتیازی شود و صدرنشین جدول سوپر لیگ یونان بماند.

یاران حاج‌صفی در حالی اختلاف خود با پاناتینایکوس رده دومی را به 4 امتیاز افزایش دادند که سه مسابقه دیگر تا پایان فصل جاری سوپر لیگ یونان دارند و این برد موجب شد شانس بیشتری نسبت به همیشه برای قهرمانی داشته باشند.

احسان حاج‌صفی، مدافع ایرانی آ. ا. ک آتن حضور 90 دقیقه‌ای در دیدار مقابل پاناتینایکوس داشت و جزو بهترین بازیکنان تیمش بود.

دیگر خبرها

  • کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی
  • حاج‌صفی در مهم‌ترین بازی فصل
  • انصاری‌فرد از بازی خاص محروم شد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • آسمان این شهر نارنجی شد
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین