Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@01:48:01 GMT

از نگرانی موج سوم کرونا تا کاهش حساسیت‌های کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۲۲۸۵

از نگرانی موج سوم کرونا تا کاهش حساسیت‌های کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، در حالی هشتمین ماه از شیوع ویروس کرونا را تجربه می‌کند که مازندران همچنان وضعیت قرمز کرونایی را پشت سر می‌گذارد.

البته در کنار تداوم روزهای قرمز کرونایی که نگران‌کننده بود و بار مضاعفی را بر دوش کادر درمان استان تحمیل کرده استرس‌هایی در ارتباط با نوع جدید ویروس کرونا و همزمانی آن با فصل شیوع آنفلوآنزا روزهای پر از نگرانی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از سویی دیگر حساسیت مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی رو به کاهش است و گزارش‌های میدانی نیز حاکی از این وضعیت بوده که در نوع خود نگران‌کننده است‌.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۵۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۳۳۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۰۱ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.
موسوی گفت: مرگ سه تن با تشخیص قطعی کووید ۱۹ تایید شده است.

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار جدید بستری و ۱۷ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۷۸ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد ۴۴۸ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اخرین وضعیت کرونا در مازندران علوم پزشکی مازندران دانشگاه علوم پزشکی بستری هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مهری فرشاد مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:  گفت: زنده یاد ام البنین حق بین، بیمار مرگ مغزی که در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
وی ادامه داد: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور، کبد زنده یاد، به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سال‌ها از نارسایی اعضای حیاتی در رنج بودند، اهدا و پیوند شد.
فرشاد، عنوان کرد: همچنین قرنیه‌های این مرحوم برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد. 

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • ساچمه‌های آلوده در جلیقه‌های انفجاری کرمان | افشای ابعاد جدید جنایت تروریستی؛ دلیل عفونت بسیار شدید و عجیب مجروحان مشخص شد
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان
  • آشکارشدن ابعاد دیگری از انفجار تروریستی کرمان