Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:50:07 GMT

اورامان، گذرگاه سیمرغ است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۲۳۰۹

اورامان، گذرگاه سیمرغ است

حجت الله ایـوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، در یادداشتی به مناسبت نمایشگاه عکس «اورامـان: دامـان آسمـان» نوشت:نمایشگاه عکس «اورامـان: دامـان آسمـان»، نمایشگاه نمایش رنگ است و شکوه یک تمدن‌. اینجا گذرگاه سیمرغ است و جلوگاه شور و جوشش های پَر او درمیان چین فتاد از وی پری لاجرم پرشور شد هر کشوری اورامانات سرزمین آب است و آفتاب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرزمین قصه های ناب زندگی. باغ ها و بوستان‌هایی که رقص کنان سر می کشند به آسمان. سرزمین آواها و نغمه های شورانگیز زندگی. قصه های جوانمردی و ادب و اخلاق و پهلوانی ها. اورامانی ها میراث دار هزاران سال فرهنگ اند و روایتگر قصه هایی ماندگار برای بشر و اینک قرار است جهان به احترام کرمانشاه و کردستان و برای شکوه ایران به احترام بایستد. میراث جهانی پنهان در لابلای کوهها و صخره های سر به فلک کشیده اورامان می رود تا ثبت شود در فهرست میراث ارزشمند جهانی. و این نمایشگاه، جلوه هایی است از میراث جهانی نهفته در سرزمین خورشید. جلوه هایی از شکوه یک فرهنگ و تمدن.

نمایشگاه «اورامان: دامان آسمان» جشنواره تاریخ است و تمدنی که هر گوشه اش گذرگاه سیمرغ است. همت عکاسان ایرانی برای یاری کارشناسان و مدیران میراث فرهنگی و کمیسیون ملی یونسکو برای ثبت جهانی این میراث بشری ستودنی و ماندگار است. کوشش همکاران پر تلاشم و گروه اجرایی تصویر سال و همراهی استاد سیف الله صمدیان، دبیر این نمایشگاه را گرامی می دارم.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه گروهی عکس اورامانات: دامان آسمان، به ابتکار کمیسیون ملی یونسکو-ایران و با همکاری تصویر سال و حمایت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری کرمانشاه از دهم تا شانزدهم مهرماه ۱۳۹۹ در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

این نمایشگاه که همزمان با پروژه ثبت «منطقه اورامانات ایران» در فهرست گنجینه فرهنگی جهان برگزار می شود، دربرگیرنده ۷۰ عکس منتخب از ۳۵ عکاس حرفه ای بویژه عکاسان استان های کرمانشاه و کردستان است که تصاویر بدیعی از طبیعت، معماری، زندگی روزانه مردم و آیین‌های منحصر به فردی چون «عروسی پیرشالیار» و «پالنگان» را به نمایش عموم می‌گذارد.

برچسب‌ها کمیسیون ملی یونسکو نمایشگاه عکس کردستان میراث فرهنگی کرمانشاه اورامانات حجت الله ایوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون ملی یونسکو نمایشگاه عکس کردستان میراث فرهنگی کرمانشاه اورامانات حجت الله ایوبی کمیسیون ملی یونسکو نمایشگاه عکس کردستان میراث فرهنگی کرمانشاه اورامانات حجت الله ایوبی اخبار کنکور کمیسیون ملی یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم

شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان واقع شده است. این شهر اماکن گردشگری و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. با وجود اینکه گذر‌های تاریخی بسیاری در این شهرستان وجود دارد و اقدامات قابل توجهی جهت مرمت و بازسازی این گذرگاه‌ها انجام شده است اما برخی از این گذرگاه‌ها همچنان نیاز به مرمت و بازسازی دارند،.

گذر تاریخی ابولولو یکی از این اماکن تاریخی است. این مجموعه تاریخی شامل کوچه تاریخی، طاق‌های قوسی و مسجد تاریخی است، اما با وجود اینکه در مجاورت گذر تاریخی نقشینه قرار گرفته، از حال و روز خوشی برخوردار نیست و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی از این گذر تاریخی را به نمایش گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: سید شهاب مرتضوی - اصفهان

بیشتر بخوانید:

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • برخورد وحشتناک قطار به کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه (فیلم)
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • برخورد قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه
  • راه اندازی بانک سفال اورامانات منوط به تامین فضای فیزیکی