Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پنج شنبه ۱۰ مهر، ضمن بازدید از مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا، در نشستی که با حضور روح‌الله عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، با موضوع مسائل مرکز آموزش عالی بوئین زهرا، برگزار شد حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی در نشست با مسئولان مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا ضمن اشاره به بهره‌مندی از امکانات سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری (ساتع) اظهار کرد: این سامانه امکان آن را فراهم می‌آورد که شرکت‌ها و نهادهای سودده نیازهای پژوهشی خود را از طریق آن به اشتراک بگذارند و از سوی دیگر، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری با اطلاع از اولویت‌های پژوهشی شرکت‌ها، پروژه‌های تقاضامحور خود را در جهت حل مسائل و نیازهای پژوهش و فناوری این مؤسسات به آنها ارائه کنند.

در ادامه این نشست دکتر حسینی، رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا به معرفی اجمالی این مرکز پرداخت و در ادامه معاونان وی به ارائه گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پژوهش، فناوی، ارتباط با صنعت و آزمایشگاه پرداختند.

حسینی با اشاره به ایجاد کانون خلاقیت، نوآوری و شکوفایی در این مرکز، گفت: این کانون در راستای پاسخ‌گویی به نیازها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود شهرستان بوئین زهرا، شکل گرفته است و در حال حاضر هسته‌ها و تیم‌های نوآور با همکاری پارک علم و فناوری استان در این کانون مستقر شده و از خدمات پارک ازجمله مشاوره‌های رایگان و دوره‌های آموزشی مرتبط با کسب و کار برخوردار می‌شوند و درصورت افزایش متقاضیان و شکل‌گیری هرچه بیشتر هسته‌ها و تیم‌های نوآور و وجود پتانسیل در شرایط لازم برای تبدیل آن‌ها به واحد های فناور (شرکت) این کانون قابلیت تبدیل به مرکز رشد مشترک بین پارک علم و فناوری قزوین و مرکز را خواهد داشت.

وی درخصوص مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا خاطرنشان کرد: وقتی وزارت علوم مجوز گرفتن دانشجوی دولتی روزانه را می‌دهد آن مجموعه باید شاخص‌های کیفی که استاندارد وزارت است و در سطح دانشگاه‌های منطقه ۴ اجرا می‌شود را در آن مرکز محقق سازد.

به گزارش ایسنا، مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین‌زهرا به عنوان اولین و تنها مرکز تخصصی فنی و مهندسی دولتی استان قزوین است که در شهرستان بوئین زهرا واقع شده است. این مرکز در سال ۱۳۹۳ با آغاز عملیات عمرانی خود در سایت ۲۰ هکتاری واقع در جنوب شهرستان، عملیات وسیعی در این منطقه را به انجام رسانید و در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۱۰۰۰ مترمربع ساختمان در حال بهره برداری و همچنین بیش از ۱۰۰۰۰ مترمربع در حال احداث و نزدیک به بهره برداری دارد. 

از بهمن ماه ۱۳۹۰ با ۲ رشته و ۴۸ دانشجو و صفر عضو هیات علمی، این دانشگاه کار خود را آغاز و اینک با گذشت ۹ سال این دانشگاه دارای بیش از ۵۰ عضو هیات علمی جوان و پرتلاش در ۱۵ رشته در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در برخی رشته‌ها و همچنین بیش از ۳۰۰۰ دانشجو است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی معاون وزير علوم پژوهش و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور یافت و سخنرانی داشت.

همچنین امید رضایی فر قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم نیز به صورت برخط در این نشست سخنرانی کرد.

سفیر ایران در مسکو با اشاره به اینکه کشورمان از تیرماه ۱۴۰۲ به عنوان عضو کامل به سازمان همکاری شانگهای پیوست، یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران پیش از این در ۲۰ سال گذشته و در زمان عضویت خود به عنوان ناظر در این سازمان، دیدگاه‌های خود را بیان کرده است.

وی اظهار داشت: ایران هم‌اینک نیز به عنوان عضو کامل به دنبال تعامل سازنده و همکاری جامع با بخش‌های مختلف تخصصی سازمان همکاری شانگهای است.

جلالی، یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری کشورهای عضو سازمان شانگهای را حوزه آموزش عنوان کرد و افزود: آموزش سنگ بنای توسعه هر کشوری است و جمهوری اسلامی ایران هم در این زمینه سابقه و تجربه طولانی دارد.

اقدامات بزرگ ایران در حوزه علم و فناوری با وجود تحریم‌ها

سفیر ایران در مسکو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما با وجود مواجهه با همه تحریم‌ها و فشارهای غیرعادلانه برخی قدرت‌ها در حوزه تحقیق‌، پژوهش و آموزش عالی کارهای بزرگی انجام داده است.

وی یادآور شد: ایران هم‌اینک در منطقه غرب آسیا در بسیاری از شاخص‌های علوم و تحقیقات از جمله فناوری و انرژی جایگاه برتر را دارد.

آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن تجارب در حوزه آموزش

جلالی ادامه داد: ما آماده هستیم تا دستاوردها و تجربیات خود را در حوزه آموزش با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را به اشتراک بگذاریم.

وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه‌های برتر عضو سازمان همکاری شانگهای اقدام بسیار مهم و در خور تقدیری است، گفت: دانشگاه‌های برتر ایران، سالیانی است که با کشورهای شانگهای از جمله روسیه در حال همکاری مشترک هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: ما آمادگی خود را به شکل کامل اعلام می‌کنیم که به عنوان یک عضو کامل سازمان شانگهای، همکاری کاملی را با این سازمان همکاری داشته باشیم.

امید رضایی فر قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی ویدئو کنفرانس در این نشست بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌ها در حوزه علم و فناوری تأکید کرد و گزارشی از دستیابی ایران به جایگاه‌های قابل توجه در عرصه علم و فناوری با وجود تحریم‌های غرب ارائه کرد.

کد خبر 6081831 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۵۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • از کشف گازوئیل قاچاق در بوئین زهرا تا کشف ۲ تن چوب قاچاق در کلنجین
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء