Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، گروهی از قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه در کنگره در حال آماده کردن تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله لبنان هستند.

چند منبع در گفت‌وگو با رسانه راست‌گرای «واشنگتن‌فری‌بیکن» این ادعا را مطرح کرده و افزوده‌اند این تحریم‌ها دسترسی گروه حزب‌الله به برخی منابع کلیدی برای تأمین مالی را خواهد بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح جدید که فری‌بیکن به نسخه‌ای از آن دست یافته، خواستار قطع ارتباط سازمان‌های مالی و مقام‌‌های ارشد دولتی در لبنان، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه با حزب‌الله است.

این طرح همچنین با متهم کردن برخی از بخش‌های کلیدی لبنان به عنوان منابع تأمین مالی تروریسم خواستار قرار دادن آن در فهرست سیاه است. واشنگتن‌فری‌بیکن ادعا کرده در صورت اعمال چنین تحریمی، بانک‌های همسو با حزب‌الله از نظام مالی بین‌المللی خارج خواهند شد.

«جو ویلسون»، رئیس کارگروه امنیت ملی و امور خارجه در کمیته مطالعاتی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شده این طرح شدیدترین تحریم‌ها را علیه حزب‌الله اعمال می‌کند.

او گفت: «با قطع ارتباط بانک‌های واقع در مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی با نظام مالی جهانی این طرح مسیر طولانی برای خشکاندن منابع مالی نائبان این گروه خواهد پیمود.»

طرح مذکور برای تبدیل شدن به قانون باید ابتدا در مجلس نمایندگان و پس از آن در مجلس سنا به تصویب برسد. با این حال، واشنگتن‌فری‌بیکن نوشته بعید است که طرح مورد نظر در مجلس نمایندگان هم به تصویب برسد.

در بخشی از این طرح که عنوان «قانون پیشگیری از پولشویی حزب‌الله، ۲۰۲۰» برای آن انتخاب شده، وزیر خزانه‌داری آمریکا ملزم شده مشخص کند آیا می‌توان برخی از مناطق خاص در لبنان را واجد شرایط «مناطق موجب نگرانی‌های عمده در زمینه پولشویی» دانست یا خیر.

چنین تحریمی به دولت آمریکا اجازه خواهد تحریم‌های گسترده‌ای علیه مقام‌ها و بانک‌هایی که با حزب‌الله ارتباط دارند اعمال کند.

در حال تکمیل است

 

پربیننده ترین فارغ از نتیجه انتخابات، آمریکا با ایران وارد مذاکره می‌شود بزرگترین معادن طلا در جهان را بشناسید/ ذخایر طلا رو به پایان است؟ ترامپ: نمی‌خواهم مالیات بدهم/ بایدن: ترامپ از "همه چیز برای ایجاد تفرقه نژادپرستانه" استفاده می‌کند شیء عجیب بین موهای ترامپ در مناظره امروز +عکس اظهار نظر ترامپ درباره مناظره با بایدن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا پولشویی حزب الله لبنان تحریم بانکی تحریم آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت حزب الله فری بیکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران به همراه معاون مالی و اقتصادی این شرکت در هفته اول کاری خود با مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و معاونان بانک های تجارت، ملت و اقتصاد نوین به طور جداگانه ملاقات و گفت‌و‌‌گو کرد.

همکاری های ارزی ملی مس و بانک تجارت افزایش می یابد

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه با هادی اخلاقی مدیر عامل بانک تجارت ضمن ابراز خرسندی از همکاری های مشترک دو مجموعه تاکید کرد: شرکت ملی مس به دنبال تامین مالی مورد نیاز پروژه ها می باشد تا در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بتواند نقش آفرینی موثری داشته باشد.

وی موضوع تامین مالی به منظور تهیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز در حوزه فعالیت های معدنی، اکتشافات و تولید را مسئله اساسی دانست و افزود: لذا با توجه به همکاری های فی مابین امیدواریم از منابع ارزی بانک تجارت در کشورهای روسیه و بلاروس بتوانیم استفاده نمائیم.

ارائه تسهیلات ارزی و ریالی بانک اقتصاد نوین به شرکت ملی مس

دکتر مدرس خیابانی در جلسه با علیرضا بلگوری مدیر عامل بانک اقتصاد نوین با تاکید بر سرعت بخشی به اجرای پروژه های شرکت ملی مس و جهش تولید، دریافت تسهیلات بانکی را از جمله زمینه های همکاری های مشترک فی مابین عنوان کرد.

جذب منابع مالی مورد نیاز طرح های توسعه شرکت ملی مس

وی همچنین در جلسه با فرخ نژاد مدیر عامل بانک ملت، با اشاره به ضرورت گسترش تعاملات مالی و اعتباری گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران بالغ بر 15 میلیارد یورو اعتبار نیاز دارد، به طور قطع اجرای تفاهم نامه همکاری بین دو مجموعه می تواند منابع مالی مورد نیاز پروژه های ملی مس را در زمینه های مختلف از جمله ماشین آلات حفاری، بهره برداری از معادن جدید به ویژه معدن سریدون و کارخانجات تغلیظ فراهم کند.

دکتر مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌افزایی تامین مالی شرکت ملی مس را از طریق ایجاد انسجام در بین تمام بازیگران اقتصادی موجود که در کنار این شرکت فعالیت می‌کنند، را از اولویت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران دانست.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ