Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه ۶۲ واحد پرورش ماهی در خواهرخوانده شیلات ایران وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۴۶ استخر پرورش ماهی در شهر نهاوند فعال است.

کریم حاجی باباعلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ماهی در نهاوند ۲۵۰۰ تن در سال است، اظهارکرد: درحال حاضر ۴۶ استخر پرورش ماهی با تولید ۱۱۰۰ تن ماهی فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه چهار واحد تکثیر ماهی در این شهرستان وجود دارد، از احداث یک استخر پرورش ماهی خبرداد و گفت: همچنین دو واحد حدواسط در شهرستان نهاوند فعالیت دارد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه هم اکنون کلزا در مزارع این شهرستان درحال کشت است، افزود: در سال گذشته ۲۵۰ هزار هکتار کلزا در نهاوند کشت شده که از این سطح ۷۵۰ هزار تن محصول تولید شده است.

حاجی باباعلی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته به علت اینکه کشاورزان نهاوندی استقبال کمی از کشت کلزا داشتند بازخورد خوبی در تولید این محصول نداشتیم، اظهارکرد: امسال قیمت این محصول افزایش چشمگیری داشته و از خرید دولتی خارج و آزاد شده است.

وی با اشاره به اینکه درطی سال گذشته ۶۲۰۰ دهکتار کلزا در مزارع نهاوند کشت شده بود، تصریح کرد: در کشت کلزا محدودیتی در دادن کود شیمیایی نداریم وبه انداره نیاز کشاورزان کود شیمیایی داده می‌شود وبه اعضای هر هکتار شش میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می‌شود و همچنین کارشناسان کشاورزی تا مرحله برداشت در کنار کشاورزان خواهند بود.

وی در پایان اظهار کرد:پیش‌ بینی ما با چیزی که محقق می شود خیلی فاصله دارد آن هم به دلیل این است که در سال گدشته قیمت آن پایین بوده و کشاورزان استقبالی چندانی نمی‌کنند اما اگر امسال شرایطی که گفته شده اجرایی شود برای سال‌های آینده رو به استقبال قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرورش ماهي کشت کلزا استانی اقتصادی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاوند نایب قهرمان مسابقات کشتی آزاد نونهالان استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رئیس هیئت کشتی شهرستان نهاوند گفت: شرکت کنندگان با کسب ۲۲۰ امتیاز، ۳ نشان طلا و یک نقره صاحب این عنوان شدند.

عباس تکلو افزود: تیم‌های همدان با ۲۳۸ امتیاز، نهاوند با ۲۲۰ امتیاز و ملایر ۱۴۶ امتیاز به ترتیب اول تا سوم شدند.

او تأکید کرد: این مسابقات به میزبانی هیئت کشتی شهر همدان در ۱۲ وزن از ۳۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم برگزار شد.

رئیس هیئت کشتی شهرستان نهاوند تصریح کرد: نفرات برتر این مسابقات به قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.

 

دیگر خبرها

  • نهاوند نایب قهرمان مسابقات کشتی آزاد نونهالان استان
  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب
  • پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان