Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان بخشدار مرکزی اسدآباد از پایلوت طرح اشتغال زایی طرح بنیاد برکت در ۱۴ روستای این شهرستان در سال جاری خبر داد.

سلیمان نظری دوست در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:سال گذشته ۱۸ روستای بخش مرکزی پایلوت طرح اشتغالزایی بنیاد برکت قرار داشت که امسال نیز ۱۴ روستا پایلوت اشتغالزایی این بنیاد در بخش مرکزی قرار گرفته که موضوع در کار گروه های تخصصی بررسی و در صورت تایید افراد دارای شرایط ،برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانکهای عامل معرفی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در ادامه با بیان اینکه سال  گذشته در ۲۰ روستای بخش جدولگذاری انجام گرفت که امسال هم درراستای عمران و توسعه روستایی دهیاران فعال هستند، افزود: در ۱۸ماه گذشته معابر ۱۴ روستا آسفالت شده که در این راستا زیرسازی معابر از محل اعتبارات دهیاری ها توسط دهیاری ها و آسفالت معابر از محل قیر یارانه ای تو سط بنیاد مسکن انجام گرفته است.

نظری دوست زیرســازی، بهســازی وجدول گذاری معابر را از جمله کارهای عمرانی در دست اجرا در روستاهای  بخش مرکزی شهرستان عنوان کرد و یاد آور شد:در حال حاضر در بیشتر روستاهای بخش مرکزی روستائیان با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن در حال ساخت و ساز مسکن بوده و در این راستا روستای قره بلاغ بیش از ۸۰ خانوار از تسهیلات بازسازی بنیاد مسکن استفاده کرده اند.

وی همچنین با بیان اینکه در بخش مرکزی پیگیر ایجاد مناطق گردشگری بیشتری هستیم، یاد آور شد:در همین راستا از اداره میراث فرهنگی شهرستان درخواست شده تا مطالعات خود را در مناطق ویژه بخش مرکزی از جمله دربند،بوجین،سدنعمت آباد،دره قاسم آباد و خنداب که مستعد گردشگری هستند و ظرفیت گردشگری را دارند انجام دهد.

نظری دوست ملحمدره و ویرایی را از روستاهای هدف گردشگری بخش مرکزی برشمرد و تصریح کرد:سنگفرش معابر روستاهای هدف گردشگری و بهسازی و آسفالت معابر این روستاها با هدف سهولت در تردد تداوم دارد و تاکنون برای اجرای این پروژه ها افزون بر سه میلیارد تومان از محل  اعتبارات دستگاه های مختلف هزینه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشتغالزايي بنیاد برکت گردشگري استانی شهرستانها بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان

 اسماعیل زارعی کوشا امروز به مناسبت گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور  در اداره کل بنیاد مسکن کردستان گفت: بنیاد مسکن بازوی توانمند دولت در توسعه مسکن روستایی و محرومیت زدایی است.

استاندار کردستان ارائه خدمات در شان روستائیان را، گام جدی برای تحقق مهاجرت معکوس دانست و خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته در قریب به ۲۰۰ روستای استان مهاجرت معکوس داشته ایم.

وی اعلام کرد: طی ۲ سال گذشته بیش از ۱۲ همت به طرح‌های عمرانی استان تخصیص یافت و تغییر برخی شاخص‌ها نشان از کار مستمر و حجیم دارد.

زارعی کوشا تولید مسکن و رفع محرومیت از مناطق روستایی را از اولویت مهم این نهاد انقلابی در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: اصلاح برخی قوانین برای رسیدن به رونق اقتصادی و تحقق منویات رهبری ضروری است.

استاندار کردستان یادآور شد: تحقق شعار سال با تولید مسکن و رفع محرومیت روستا‌ها و بسیج امکانات در این راستا ضروری است چراکه حل مشکل مسکن محرومین از دغدغه‌های امام راحل و مورد تاکید رهبری است لذا تحقق این امر نیازمند تلاش، همفکری و برنامه عملی است.

وی یکی از رویکرد‌ها و راهبرد انقلاب اسلامی را مردمی کردن امور در همان روز‌های آغازین پیروزی انقلاب خواند و گفت: تصمیماتی مثل ایجاد حساب صد برای کمک به مسکن محرومان حاکی از توجه ویژه به مناطق محروم و مستضعفین است و نگاه دور اندیش امام خمینی (ره) به حکمروایی مردمی است که در تمامی ابعاد آن نمونه‌ای کم نظیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • عملیاتی‌شدن طرح هادی در ۶۹۱ روستای خراسان جنوبی
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبادانی روستا‌های باشت هزینه شد
  • ۱۶ هزار قطعه زمین رایگان در روستاهای استان بوشهر واگذار می‌شود
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن در روستاهای مازندران
  • ثبت مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • ارسال پرونده ۸ روستای گردشگری ایران برای جهانی شدن