Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازپرس قضایی ویژه پرونده رسیدگی به انفجار بندر بیروت برای مالک کشتی دخیل در این انفجار قرار بازداشت صادر کرد.

به گزارش مشرق، رسانه های لبنان پنجشنبه گزارش دادند برای ناخدا و مالک کشتی «رسوس» مولداوی که گفته می‌شود حامل نیترات آمونیوم به بندر بیروت بوده قرار بازداشت صادر شده است.

بیشتر بخوانید: تحقیقات انفجار بندر بیروت به کجا رسیده است؟

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که قاضی «فادی صوان»، بازپرس قضایی در پرونده رسیدگی به انفجار بندر بیروت دو قرار بازداشت علیه مالک و ناخدای این کشتی، صادر کرده و اسناد و اوراق آن را به دادستانی عمومی لبنان تحویل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: عکس/ جست‌وجو برای یافتن انسان از زیر آوار بیروت

بر اساس این گزارش دادستانی عمومی لبنان نیز از پلیس بین‌الملل (اینترپل) خواسته بخش‌نامه‌ای برای دستگیری آن‌ها صادر کند. 

پیشتر یک هیأت قضایی و امنیتی از لبنان به قبرس رفته و خواهان دیدار با مالک کشتی شده بود.

چهاردهم مرداد انفجار مهیبی در بندر بیروت باعث ویرانی این بندر و وارد آمدن خسارت‌های زیادی به پایتخت لبنان شد. بر اثر انفجار در انبار نیترات آمونیوم بندر بیروت بیش از ۲۰۰ نفر کشته و هزاران تن دیگر زخمی شدند.

این انفجار بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان را عمیق‌تر کرد و دولت «حسان دیاب»، نخست‌وزیر وقت را مجبور به استعفا کرد و تلاش‌ها برای تشکیل کابینه جدید با فشارهای فرانسه هم نتیجه‌ای نداده است.

پیشتر ناخدای  روس کشتی رسوس گفته بود که خدمه و ناخدای کشتی در ترکیه به دلایل نامعلومی تغییر پیدا کرد و بعد از توقیف کشتی، نه مالک کشتی و نه مالک آن هیچ یک، سراغ آن‌ها را نگرفتند

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین ترکیه بندر بیروت لبنان قبرس فرانسه بندر بیروت لبنان انفجار انفجار بیروت مشرق قرار بازداشت بندر بیروت مالک کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت که مقامات این رژیم از جمله بنیامین نتانیاهو نگران صدور قرار بازداشت علیه آن‌ها از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کانال 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد پیام‌هایی که به تل آویو می‌رسد حاکی از افزایش احتمال صدور حکم بازداشت مقامات ارشد این رژیم از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی است.

این شبکه همچنین  گفت که مقامات صهیونیستی نگران این موضوع هستند و در نشستی در دفتر نتانیاهو به بررسی آن پرداخته‌اند. در این نشست همچنین مطرح شده است که احتما صدور قرار بازداشت علیه فرماندهان ارتش اسرائیل نیز وجود دارد.

تدابیر جدید دیوان لاهه در رابطه با جنگ در غزهآفریقای جنوبی: اسرائیل حکم دادگاه لاهه درباره غزه را اجراء نکرده‌ است

در این نشست که سه شنبه هفته گذشته برگزار شده است، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ، «یاریو لیوین» وزیر دادگستری و «ران درمر» وزیر امور استراتژیک اسرائیل حضور داشتند و تصمیم گرفته‌اند که  برای جلوگیری از صدور حکم دادگاه لاهه  با شخصیت‌های دیپلماتیک با نفوذ بین‌المللی رایزنی صورت گیرد.

شبکه 12 اسرائیل به نقل از منابعی در دادگاه کیفری بین المللی مدعی شد که اقدام برای صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی با چراغ سبز آمریکا اتفاق افتاده است و  نتانیاهو از وزرای خارجه انگلیس و آلمان در خصوص پرونده دادگاه کیفری بین المللی درخواست کمک کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی تثبیت شدند
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران