Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،کلم بروکلی جز گروهی از سبزیجات و کلم‌هاست که بیشتر از قسمت سنبله آن استفاده می‌شود. همان طور که می‌دانید افراط و تفریط در مصرف هیچ ماده غذایی خوب نبوده و این جمله برای مصرف کلم بروکلی نیز صدق می‌کند.

کلم حاوی انواع ویتامین، آنتی اکسیدان ها، فیوتین ها، فیبر و مواد مغذی و معدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علت وجود فراوان آنتی اکسیدان در این نوع سبزی استفاده مداوم و بیش از حد آن برای بدن مضر است. آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری از بروز اکسیداتیو سلول‌های بدن ما کمک فراوانی می‌کند، اما استفاده مداوم و زیاد از کلم بروکلی نه تنها مفید نیست بلکه موجب بروز انواع مشکلات از جمله سکته مغزی در بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید

این مواد غذایی را در روزهای پاییزی هرگز نخورید مضر بودن فیبر موجود در کلم بروکلی برای معده

مصرف بیش از اندازه کلم بروکلی تمامی سلول‌های سالم را تحت هدف خود قرار می‌دهد و باعث ایجاد چند نوع سرطان خطر ناک می‌شود. فیبر زیاد در کلم بروکلی برای بدن و معده مضر است، اگرچه خوردن مداوم فیبر به سلامت دستگاه گوارش کمک‌هایی از قبیل حرکت رو به بهبود روده و تنظیم معده می‌کند، اما استفاده زیاد آن موجب بروز بیماری‌هایی از جمله کم آبی، یبوست، اسهال، سوءجذب، گاز و انسداد روده می‌شود.
مصرف کلم بروکلی هم‌چنین به رفع سوءهاضمه، سندرم روده تحریک پذیر، نفخ و درد شکم کمک فراوانی می‌کند؛ علاوه بر تمام فواید این کلم خوشمزه مانند وجود ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، فیبر، فیوتین‌ها و مواد مغذی که در آن بوده، ممکن است استفاده از آن در برخی افراد باعث بروز حساسیت شود.

درصورت مشاهده هر یک از علائم حساسیت نسبت به کلم بروکلی از قبیل اختلالات در راه تنفس، خس خس سینه، سر درد، احتقان بینی، راش پوستی، خارش و درد معده شدیدا به عدم مصرف آن توصیه می‌شود. کلم بروکلی ممکن است خطر هیپوگلیسمی را افزایش دهد. این گیاه به دلیل پایین بودن شاخص گلیسمی برای افراد مبتلا به دیابت یا در معرض ابتلا به دیابت مفید بوده است؛ این کلم همچنین جذب قند در جریان خون را کاهش داده و موجب تنظیم سطح قند خون می‌شود.

افراد مبتلا به هیپوگلیسم علائمی مانند تند شدن ضربان قلب، رنگ پریدگی، خستگی، سرگیجه، گرسنگی مداوم و تشنگی بیش از حد را دارند. پتاسیم موجب شل شدن رگ‌های خونی بدن و در نتیجه متعادل شدن فشار خون خواهد شد البته استفاده مداوم و بیش از حد از کلم بروکلی نه تنها فشار خون را متعادل نمی‌کند بلکه موجب افت فشار هم می‌شود.

به علت وجود انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیوتین‌ها و مواد مغذی در کلم بروکلی مصرف آن برای مادران باردار و شیرده توصیه می‌شود. البته بر اساس گفته متخصصان مادران شیرده باید به میزان متعادل از این سبزی استفاده کنند در غیر این صورت مصرف بیش از حد کلم بروکلی برای آن‌ها موجب ایجاد یا بروز ناراحتی معده در نوزادان می‌شود.

منبع: برنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سبزیجات کلم بروکلی رژیم غذایی آنتی اکسیدان ها کلم بروکلی بیش از حد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، نتایج نشان می‌دهد که این میزان، در مقایسه با نرخ افسردگی ۲۲ درصدی جمعیت عمومی است.

به‌علاوه، ۹ مورد از ۱۰ مورد افسردگی مرتبط با سکته مغزی در طی پنج سال پس از زنده ماندن از سکته مغزی رخ می‌دهد.

«پیانژونگ وانگ»، محقق ارشد از کالج کینگ لندن، در بیانیه‌ای گفت: «افسردگی در بازماندگان سکته شایع است، اما تحقیقات ما نشان می‌دهد که این افسردگی برای مدت طولانی‌تری از آنچه قبلاً تصور می‌شد ادامه می‌یابد».

به گفته انجمن سکته مغزی آمریکا، تغییرات بیوشیمیایی در مغز ناشی از آسیب سکته مغزی می‌تواند با تداخل در توانایی فرد در داشتن احساسات مثبت، به افسردگی منجر شود.

برای این مطالعه، محققان موارد ۶۶۰۰ بازمانده از سکته مغزی را بررسی کردند.

نتایج نشان داد که افسردگی شدید بلافاصله بعد از سکته مغزی رخ می‌دهد، بیشتر از حد انتظار ادامه می‌یابد و سریع‌تر از موارد افسردگی خفیف عود می‌کند.

وانگ گفت: «افسردگی در میان بازماندگان سکته مغزی می‌تواند بر تحرک آنها تأثیر بگذارد و کارهای ساده ای مانند راه رفتن و نگه داشتن اشیا را با مشکل مواجه کند. همچنین می‌تواند خطر کلی مرگ آنها را افزایش دهد.»

وی در ادامه افزود: «کیفیت زندگی برای بازماندگان سکته مغزی مهم است، زیرا شواهدی وجود دارد که بازماندگان افسرده نرخ بقای کمتری دارند.»

وانگ گفت: «دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث این امر شود، از جمله اختلال در زندگی اجتماعی بازماندگان، کاهش توانایی فیزیکی و اختلالات التهابی مشاهده شده در بیماران افسرده.»

وی می‌گوید: «پزشکان باید به بازماندگان سکته مغزی که افسردگی بیش از یک سال طول می‌کشد، توجه ویژه ای داشته باشند، چراکه ممکن است خطرات بالای تجربه افسردگی مداوم را داشته باشند.»

کد خبر 6063896

دیگر خبرها

  • شیراز؛ شهر غذاهای خوش‌رنگ و عطرآگین
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • سکته مغزی چگونه رخ می‌دهد؟ + فیلم
  • ۳ عدد خرما برای افطار کافی است
  • 8 مورد از مهم ترین فواید روزه داری
  • سیر از این بیماری جدی پیشگیری می‌کند