Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@13:01:13 GMT

طرز تهیه دسر شارلوت سلطنتی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۲۹۲۰

طرز تهیه دسر شارلوت سلطنتی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاره،دسر شارلوت یک دسر فوق‌العاده لذیذ است که به دلخواه آشپز در طعم‌های مختلف تهیه می‌شود. این دسر فوق‌العاده آسان و بی‌دردسر بوده و آماده‌سازی آن نهایتاً یک ساعت زمان می‌برد. امروز با معرفی دو مورد از محبوب‌ترین دستورالعمل‌های تهیه شارلوت تمشک با شما هستیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مواد لازم شارلوت

ژله تمشک                                 ۱ بسته

تمشک                                      ۴۰۰ گرم

شکر دانه درشت                         ۲۵ گرم 

شیر                                         ۱۵۰ میلی‌لیتر

شکر قنادی                                 ۱۰۰ گرم 

زرده تخم مرغ                              ۳ عدد 

ژلاتین                                        ۶ برگ

خامه پرچرب                                ۳۰۰ میلی‌لیتر 

مواد لازم برای رول سوئیسی

تخم مرغ                                    ۸ عدد 

شکر قنادی                                ۱۵۰ گرم،

مربای تمشک                             ۱۵۰ گرم

مواد لازم برای سرو دسر توت‌فرنگی رسیده

توت فرهنگی رسیده                     ۴-۵ عدد، نصف شد

برگ نعناع تازه                             ۲_۳عدد

 مواد لازم شارلوت برای تهیه شارلوت، ابتدا ژله تمشک را مطابق دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی آماده کرده و بگذارید ۱ ساعت در یک کاسه کوچک درون یخچال بماند. تمشک و شکر دانه درشت را در یک مخلوط کن به خوبی پوره کنید، سپس پوره را از یک الک ریز رد کرده و درون یک کاسه ریخته و اضافات را دور بریزید. شیر و نصف شکر را در یک قابلمه گرم کنید تا کمی جوش بیاید. در این مدت، باقی‌مانده شکر قنادی و زرده‌های تخم مرغ را در یک کاسه ریخته و آن‌قدر هم بزنید تا رنگ آن روشن و مواد غلیظ شود. شیر گرم را روی مخلوط زرده تخم مرغ ریخته و هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. در مرحله‌ی بعد مخلوط به دست آمده را درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید و به آرامی هم بزنید تا مواد کمی غلیظ شود. توجه داشته باشید که نباید قل بخورد. ژلاتین را به مواد درون قابلمه اضافه کرده و هم بزنید تا حل شود. حال پوره مرحله دوم را با مواد درون قابلمه مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملاً صاف و یکدست شود. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود و بعد به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید. در طول این مدت برای تهیه‌ی رول سوئیسی، فر را گرم کرده و روی سینی پخت را با یک کاغذ پوستی بپوشانید. تخم مرغ، شکر و رب لوبیا وانیلی را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید تا نرم، غلیظ و یکدست شوند. آرد را به مخلوط اضافه کرده و با دست هم بزنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. خمیر را روی سینی پخت ریخته و پس از صاف کردن روی آن، به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه در فر بپزید. ۲ عدد حوله­ تمیز و بزرگ را نم‌دار کنید و آب اضافه آن را بچلانید. مقداری شکر قنادی روی حوله بپاشید و کیک لایه‌ای اسفنجی را روی حوله برگردانید. در آخر کاغذ پوستی را جدا کنید. با فاصله ۱ تا ۲ سانتی‌متر از کناره‌های لایه کیک، مربای تمشک را به گونه‌ای کاملاً یکنواخت روی سطح آن پخش کنید. سپس لایه کیک را محکم بچرخانید و رول کنید. یک کاسه پودینگ بزرگ یا کاسه ترایفل را با کمی روغن نباتی چرب کرده و روی آن را سلفون بکشید. رول سوئیسی را به ضخامت نیم تا یک سانتی‌متر برش زده و جداره داخلی کاسه را با این برش‌ها بپوشانید، طوری که کوچک‌ترین فضای خالی باقی نماند. در مرحله­ بعد مواد ژله را به کاسه اضافه کنید. خامه را خوب هم بزنید و آن را به مواد تمشک اضافه کنید. کاسه دسر را حداقل به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا خوب ببندد. برای سرو دسر، کاسه را روی یک بشقاب مناسب برگردانید و لایه سلفون روی آن را جدا کنید. روی دسر را با نعناع و توت‌فرنگی تزیین کرده و نوش جان کنید.

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شارلوت دسر دسر شارلوت هم بزنید مواد لازم شکر قنادی تخم مرغ یک کاسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!

رفتارهای غیراخلاقی و هنجارشکنانه برخی اهالی فوتبال به جایی رسیده که باید خواستار برخورد قاطع و ریشه کن کننده ارکان قضایی فدراسیون بود.

سرویس ورزش مشرق- فوتبال کشورمان دچار یک وضعیت آشفته و نامتقارن فرهنگی شده که هر روز نیز ابعاد جدیدی از آن منتشر و رویت می شود. در این دوره لیگ نیز شاهد پدیده ای نامتعارف و هنجارشکن توسط برخی بازیکنان و مربیان هستیم که با حرکات و اقدامات فیزیکی خود، واکنش های غیراخلاقی را به هواداران یا رقبای خود دارند. اگرچه این ماجرا در گذشته و به صورت نادر و معدودی دیده می شد اما اکنون به روندی تبدیل شده که هر هفته به نمایش گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید: جشن بزرگ دلالان فوتبال ایران در راه است! از قزوینی ها یاد بگیرید! استقلال در خطر/ به داد این تیم و هوادارانش برسید!

اگرچه ارکان قضایی فدراسیون به این ماجراها ورود کرده و محرومیت و جرایمی را آغاز کرده اند اما انتظار بر اقدامی قاطع تر و فوری تر است. در عمده مواردی که در فصل جاری دیده می شود، بایستی با جرایم سنگین تر و حتی محرومیت های سنگین تر، ریشه این ناهنجاری ها خشیکده شود تا شاهد تداوم آن نباشیم. البته، می بایست باشگاه ها نیز مورد تنبیه قرار گیرند که ابتدایی ترین موارد و آموزش های اخلاقی و رفتاری را مورد غفلت و فراموشی قرار داده اند. یکی از اصلی ترین متهمان این اتفاقات، باشگاه هایی هستند که همگی عنوان فرهنگی را یدک می کشند اما دریغ از یک اقدام درست و اصولی.

فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی آن بایستی بدانند که اغماض و کوتاهی در این موارد، آثار مخرب و ویرانگری را در پی خواهد داشت که آینده اخلاقی و سلامت این رشته را تهدید می کند. در نتیجه باید اقدامات قاطع و بازدارنده را در پیش بگیرند تا ریشه این وضعیت برای همیشه خشکانده شود.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده | این حرف های بد را به خودتان بزنید لطفا!
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • کاسه صبر بارسلونا لبریز شد: دی یونگ را با ۷۰ میلیون یورو می‌فروشیم