Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویکرد آمریکا نه تنها بر عملکرد قانونی شرکت‌های خارجی در آمریکا تأثیر می‌گذارد بلکه حق استفاده کاربران آمریکایی از خدمات اینترنتی را نیز محدود می‌کند. به گزارش‌ گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از رادیو بین المللی چین، دادگاه منطقه کلمبیا در تاریخ ۲۷ سپتامبر حکم تعلیق اجرای دستور دولت آمریکا در زمینه حذف اپلیکیشن تیک تاک از برنامه‌های گوشی تلفن همراه آمریکا را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«زوئو شیائو دونگ» نایب رئیس انستیتوی تحقیقات امنیت اطلاعات چین در اشاره به حکم این دادگاه می‌گوید که دولت آمریکا وقتی به هدفش نرسد، دست از تلاش برنمیدارد و برنامه خود را به خاطر یک حکم دادگاهی تغییر نمی‌دهد.

جدیدترین خبر‌ها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این کارشناس چینی معتقد است که تیک تاک تنها یکی از پرونده‌های مشابه است، زیرا آمریکا برای طرح اتهامات خود مبنی بر نقض امنیت ملی آمریکا توسط شرکت‌های خارجی، هیچ گاه شاهد و مدرکی ارائه نکرده است.

احتمال اینکه آمریکا در آینده باز با همین رویکرد به تقابل با سایر شرکت‌های خارجی بپردازد، وجود دارد.

این رویکرد نه تنها بر عملکرد قانونی شرکت‌های خارجی در آمریکا تأثیر می‌گذارد بلکه حق استفاده کاربران آمریکایی از خدمات اینترنتی را نیز محدود می‌کند.

این رویکرد ناشی از توهم و هراس دولت آمریکا است به طوری که دولت واشنگتن مایل است حقوق شهروندان آمریکایی در زمینه بهره مندی اشان از فناوری اطلاعات را قربانی انگیزه‌های خاص برخی از سیاستمدارانش کند.

«لو چوان یینگ» دبیر کل مرکز تحقیقات مدیریت فضای مجازی بین المللی وابسته به مؤسسه مطالعات بین المللی شانگ‌های می‌گوید دلیل اصلی آمریکا برای سرکوب تیک تاک، این نیست که این شرکت، چینی است بلکه دلیل او این است که تیک تاک یک شرکت آمریکایی نیست.

آمریکا نمی‌تواند تحمل کند که شرکت‌های موجود در کشور‌های دیگر در مقایسه با شرکت‌های آمریکایی، در موقعیت بهتر و با قابلیت رقابت بیشتر باشند.

آمریکا بار‌ها از قدرت ملی برای سرکوب بنگاه‌های اقتصادی دیگر کشور‌ها استفاده کرده است. برای مثال، آمریکا در سال ۱۹۸۲، شرکت‌های فناوری پیشرفته ژاپنی را سرکوب کرد و شرکت فرانسوی آلستوم نیز از این رویکرد آمریکا در امان نبوده است.

مجله «هاروارد بیزنس ریویو» در گزارشی نوشت که ممنوعیت تیک تاک در آمریکا بیشتر از قبل این نکته را نشان می‌دهد که آمریکا نه تنها ضامن تجارت جهانی نیست بلکه تهدیدی بالقوه برای تجارت جهان به حساب می‌آید. این رویکرد آمریکا در حال تغییر شکل اقتصاد جهان است و شرکت‌های آمریکایی را به خطر می‌اندازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تیک تاک چین و آمریکا اپلیکیشن شرکت های خارجی تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال روی مکرون را زمین می اندازد

 در حالی رئیس‌جمهور فرانسه از رئال مادرید(مقصد احتمالی فوق ستاره فرانسوی پی‌اس‌جی) خواسته است که به وی، اجازه بازی در المپیک را بدهد که گفته می‌شود این تیم اسپانیایی به بازیکنانش اجازه حضور همزمان در یورو و المپیک را نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، پاریس تابستان امسال میزبان المپیک ۲۰۲۴ است و فرانسوی‌ها با وجود تهدیدهای امنیتی که وجود دارد، در تلاش برای برگزاری یکی از باشکوه‌ترین دوره‌های المپیک هستند. به همین خاطر آنها بر حضور قدرتمند در همه رشته‌ها تاکید کرده‎‌اند.

فوتبال یکی از رشته‌هایی است که فرانسه روی کسب طلای آن حساب ویژه‌ای باز کرده است و آنها پس از قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۱۸ و نایب قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تابستان امسال به دنبال کسب دومین طلا و قهرمانی در المپیک هستند.

به همین خاطر تیمی که تیری هانری مشهور را به عنوان سرمربی روی نیمکت می‌بیند، به دنبال استفاده حداکثری از سه سهمیه بزرگسال این رشته در المپیک است. کیلیان امباپه، اورلین شوآمنی و ادواردو کاماوینگا، ۳ ستاره‌ای هستند که گفته می‎‌شود در لیست هانری برای بازی‌های پاریس قرار دارند. با توجه به انتقال احتمالی امباپه به رئال، هر سه ستاره مورد نظر در این تیم بازی می‌کنند و این مسئله کار هانری را برای گرفتن مجوز این سه بازیکن سخت می‌کند. بازی‌های المپیک در تقویم فیفا وجود ندارد و به همین خاطر باشگاه‌ها الزامی به اجازه دادن به بازیکنان ملی‌پوش ندارند.

با این حال برای حضور حداکثری کاروان فرانسه با تمام قوا در تمام رشته‌ها، دیروز امانوئل مکرون، رییس جمهور این کشور از مادرید خواسته است تا امباپه را برای بازی‌های المپیک آزاد کند. مکرون به RMC Sport گفت: فکر می‌کنم باشگاه‌های اروپایی باید این کار را انجام دهند تا بتوانیم نمایشی عالی ارائه کنیم.

مکرون در پاسخ به این سوال که آیا این درخواست به رئال مادرید مربوط می‌شود یا خیر، افزود: دقیقا. وقتی گفتم باشگاه‌های اروپایی منظورم همین بود. من با او [مباپه] صحبت نکرده‌ام، اما امیدوارم که باشگاه(رئال) به‌ویژه به او اجازه دهد.

امباپه هم در یک کنفرانس خبری پیش از بازی فرانسه مقابل آلمان در ماه مارس گفت که می‌خواهد در المپیک بازی کند، گرچه او اضافه کرد که «این موضوع تنها به او بستگی ندارد.»

آنتوان گریژمان، ستاره فرانسوی اتلتیکو مادرید نیز تمایل خود را برای حضور در المپیک ابراز کرده و به نشریه فرانسوی Le Parisien گفت که برای حضور در این مسابقات «همه کار خواهد کرد.»

تلاش مکرون برای حضور امباپه در المپیک پاریس در شرایطی است که مسابقات یورو هم چند هفته قبل از المپیک به پایان می‌رسد و با توجه به فشردگی این مسابقات، به نظر نمی‎‌رسد رئال اجازه بدهد تا بازیکنان این تیم برای حضور در تیم ملی کشورشان، تمرینات و اردوهای پیش فصل را از دست بدهند.

ESPN در این رابطه خبر داده است که مادرید به هیچ یک از ملی‌پوشانش اجازه بازی در المپیک و یورو ۲۰۲۴ را نمی‌دهد. این بدان معناست که بازیکنان آن‌ها از جمله ادواردو کاماویگا و اورلین شوامنی، هموطنان فرانسوی امباپه، باید بین این رقابت‌ها یکی را انتخاب کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رسانه های انگلیسی: توافق 5 ساله امباپه با رئال مادرید امباپه می‌خواهد به رئال مادرید برود

دیگر خبرها

  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • رئال روی مکرون را زمین می اندازد
  • توصیه داور مسابقه «میدون» به دانشجویان برای تجارت موفق/ چگونه می‌توان نرم‌افزارهای جهانی را تبدیل به مدل ایرانی کرد؟
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • دولت هیچ نفعی از نوسانات نرخ ارز نمی‌برد
  • موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!
  • رقیب آمریکایی کنار کشید؛ زارع شانس اصلی طلای المپیک