Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در حساب شخصی خود در توئیتر به مناسبت هفته جهانی فضا نوشت: «بهبود زندگی با ماهواره‌ها» شعار امسال هفته جهانی فضاست تا یک بار دیگر به ما یادآوری کند که ماهواره‌ها و فناوری فضایی چه نقش مهمی در ارتقاء رفاه زندگی انسان‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امسال حتی ویروس کرونا هم نتوانست مانع انگیزه و شور و اشتیاق جوانان و علاقمندان به حوزه فضایی شود و صد‌ها برنامه متنوع و خلاقانه را برای اجرای در بستر فضای مجازی و به صورت آنلاین تدوین کرده‌اند که این عشق و تلاش آن‌ها ستودنی است.

بیشتر بخوانید

بازدید ستاری از شاخص‌ترین خانه استارتاپ‌های ایرانی

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: از روز یکشنبه (۱۳ مهرماه) هفته جهانی فضا آغاز خواهد شد و امیدواریم با اجرای برنامه‌های مختلف علمی و ترویجی و صحبت در مورد نقش ماهواره‌ها در توسعه کشور‌ها گامی موثر برای ترویج علوم فضایی برداریم.

براری در ادامه به مردم توصیه کرد: برنامه‌ها و رویداد‌های هفته جهانی فضا را می‌توانید از طریق وبسایت سازمان فضایی ایران/درگاه هفته جهانی فضا دنبال کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته فضا سازمان فضایی ایران ویروس کرونا هفته جهانی فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام

«ایلان ماسک»، مالک اسپیس‌ایکس، اخیراً درباره موجودات فضایی نیز اظهارنظر کرده است. او می‌گوید باتوجه به اینکه اسپیس‌ایکس حدوداً ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین دارد، اگر مدرکی دال بر وجود بیگانگان در زمین بوده باشد، او خبردار می‌شد.

ایلان ماسک در پست جدیدی در ایکس گفته است: «من هیچ مدرکی برای موجودات فضایی ندیده‌ام و با حدود ۶۰۰۰ ماهواره که به دور زمین می‌چرخند، فکر می‌کنم [اگر بیگانگان در زمین وجود داشتند]مطلع می‌شدم.»

این اولین‌باری نیست که ماسک به‌طور علنی به فرازمینی‌ها اشاره می‌کند. در سال ۲۰۱۸ نیز ماسک در توییتی گفت: «درحال‌حاضر معلوم نیست که آیا ما تنها تمدنی هستیم که در جهانِ قابل‌رؤیت وجود دارد.»

نظرات ایلان ماسک درباره موجودات فضایی

ایلان ماسک در سال گذشته میلادی، با اشاره به نظریه فیزیکدان مشهور «انریکو فرمی» (Enrico Fermi) درباره اینکه چرا انسان‌ها هنوز موجودات فضایی را کشف نکرده‌اند، نوشت: «ترسناک‌ترین پاسخ به پارادوکس فرمی این است که اصلاً بیگانه‌ای وجود ندارد.»

نظریه‌ای دیگری درباره موجوات فضایی وجود دارد مبنی بر اینکه این موجودات برای مدت زیادی در کره زمین بوده‌اند و شواهد وجود آنها در زیر اقیانوس و زیر زمین وجود دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که ماسک با این نظریه مخالف است، و پست او هم در پاسخ به صحبت درباره همین نظریه‌هاست.

بااین‌حال، ظاهراً ایلان ماسک علاقه خاصی به اکتشافات فرازمینی دارد و این علاقه صرفاً شخصی نیست و ظاهراً با اهداف اسپیس‌ایکس نیز هم‌راستا است. ماسک امیدوار است تا در نهایت ۴۲ هزار ماهواره استارلینک را به فضا بفرستد و همچنین اهداف مشخصی برای سفر و اسکان افراد در مریخ دارد.

ماسک معتقد است که اکثر افرادی که برای سفر به مریخ ثبت‌نام می‌کنند به زمین باز نخواهند گشت؛ بااین‌حال، هدف بلندمدت فضاپیمای استارشیپ این است که بازگشت به زمین را برای این افراد ممکن کند.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • ۸۴ سالگی صدای دوست داشتنی
  • ۸۴سالگی صدای دوست‌داشتنی
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • مواجهه ماهواره روسی و فضاپیمای ناسا از بیخ گوش بشریت گذشت!
  • مواجهه‌ای که همه کارکنان ناسا را ترساند
  • ماهواره جاسوسی روسی از بیخ گوش ماهواره ناسا گذشت